Studievejledning

Hvis jeg ikke tager tysk eksamen, kan jeg stadig så starte på UNI efter sommer?

19. maj 2019 af MDHF

Hej alle. 

Da jeg er startet på en HF efter den nye reform, er vi blevet stillet kravene 250 ekstra timer(som skal være fremmedsprog) og et fag som skal hæves til A på andet år. 

Tysk er ikke et adgangskrav til min valgte uddannelse(som er søgt i kvote 2), ej heller engelsk A som er mit fag der er blevet hævet til A på andet år. 

Hvis jeg ikke tager tysk eksamen, vil jeg så blive diskvalificeret til at søge på UNI eller vil jeg være dækket, da jeg jo enlig har fuldført de 250 timer ekstra i overbygningen som de kræver. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. maj 2019 af guzbak

Hvis det betyder at du ikke får dit eksamensbevis, så tænker jeg nej. Men man kan jo sagtens dumpe et fag, og stadig få sit eksamensbevis, hvis gennemsnittet er over 02. Så hvis hverken gennemsnit eller fag betyder noget, og du får dit bevis alligevel, så kan du sagtens blive optaget på dit ønskede studie.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Hvis jeg ikke tager tysk eksamen, kan jeg stadig så starte på UNI efter sommer?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.