Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 14881 til 14900 af 48880
-
Vores samfund er mediestyret?
ForumindlægHej derude:) Hvordan vil I forklare, at vores samfund er mediestyret? Jeg sidder og laver projekt og skal komme med en forklaring, men kan simpelthen ikke få udtrykt mig ordentligt! Håber nogle vil hjælpe!! :) Hilsen Christine! -
Intergovenmentalisme
ForumindlægNogen der kan forklarer hvad intergovenmentalisme er? Og evt. hvad det er iforhold til EU??? -
Tage fag om efter jeg har endt HTX?
ForumindlægHej Alle. Jeg er lidt forvirret, og kan ikke helt forstå det hele med, at tage fag om igen efter man har endt en ungdomsuddannelse. Jeg blev HTX-student i sommer 2014, og endte med et snit på 4.4, og efter jeg har ganget det op, har jeg et snit på 4.8, hvilket ikke er nok til min drømmeuddannel... -
AT - akkut brug for ideer til emne!!
ForumindlægJeg har netop læst på undervisningsministeriets hjemmeside, at der i AT emnet "rejser" SKAL være tale om en fysisk rejse. Jeg har hele tiden gået med ideer om udvikling og psykiske "rejser" i tankerne, og er nu på næsten bar bund, og da jeg skal have vejledning imorgen har jeg... -
Mundtlig SA
ForumindlægHej. Jeg skal til årsprøve i mundtlig samfundsfag. Og tænkte på, om nogle ville give en lille hånd med! - jeg kan komme op i en af de følgende opgaver.Ville være rigtig dejligt, hvis nogen ved/kan noget, som ville være godt at sige!ps. Skal op på torsdag! - så gerne hurtige svar. (på forhånd TaK)... -
Merit givende fag?
ForumindlægKære læsere. Jeg er en ung gut på 24 år, som er igang med at undersøge muligheden for, at gennemføre HF på 1½ via enkeltfagsvejen. Jeg afsluttede HG i sommers, og fik gennemført første del af den obligatoriske administrationsuddannelse. Jeg er pt. igang med enkeltfag i dansk A,... -
Fremtidsmuligheder for International Supersproglig Studieretning
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skrive en skoleopgave, og vil skrive noget om mine fremtidsmuligheder fra gymnasiet. Det er svært at finde ud af præcist hvad man kan og hvad man ikke kan, fordi mange steder står der bare, at hvad man kan afhænger af studieretningen. F.eks. på Ug.dk. Jeg skal g... -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægHej Jeg skal om meget kort tid finde ud af fag og område inden for dette AT-emne: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Selve opgave lyder således: "Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en synopsis... -
AT-eksamen - volunturisme
ForumindlægHej. Jeg skal til AT-eksamen på tirsdag og jeg har om volunturisme (Unge der frivilligt tager ud i verden for at yde nødhjælpsarbejde). Mine fag er samfundsfag og dansk. I den forbindelse har jeg overvejet at tilknytte noget ny metode, og her kom jeg til at tænke på Maslows behovspyramide og det... -
HGv
ForumindlægHgv for voksnePå hg v er alle voksneDu har en del livserfaring med i bagagen. Det kan selvfølgelig bruges på din vej mod et nyt job. Derfor kan du med den rette seriøse indstilling tage hg på kun et år. Du lærer om erhvervsøkonomi, salg & service, samfundsfag og IT. Det er profilfagene på vejen m... -
Håndbøger til de enkelte fag mangles!!
ForumindlægHej. Jeg er en 1g elev på Silkeborg Gymnasium, som netop har sat sig for at lave sine matematik lektier. Jeg fangede ikke hvad min lærer sagde i timen, da han snøvlede rundt i sine forklaringen men endte alligevel med at forstå det til bunds fordi jeg havde min ¨Matematik håndbogen¨ ve... -
AT-EKSAMEN - AKUT SPØRGSMÅL !!
ForumindlægJeg har akut brug for hjælp, hvad angår brugen af metoder i mit AT-projekt. Min problemformulering lyder som følgende: "Hvordan overskrider staten grænser for regulering af vores adfærd gennem etablering af bestemte diskurser i sundhedskampagner". Inden for faget dansk har jeg benyttet... -
søger hjælp til SRP kig her !
ForumindlægEftersom at jeg i uge 50-51 skal skrive min 3g SRP søger jeg en som villigt ha lyst til at hjælpe mig med at komme godt igang med at skrive den. Min fagkombination er Dansk A og samfundsfag A - og skal skrive om ny feminisme mere specifikt noget omkring lighed for kvinder i dagens danmark. her ha... -
Senmodernitet: Giddens, Beck, Weber, Durkheim
ForumindlægHej medstuderende. I december har jeg fået til opgave at skrive omkring senmodernitet i min studieretningsopgave. Jeg har valgt at koble samfundsfag og dansk, og har fået denne problemformulering udstukket: -Redegør for forskellige sociologiske opfattelser af individets placering og rolle i de... -
dumpe alle sin chancer i vuc.
ForumindlægHej, jeg går på vuc i mit andet år på 10 klasse dansk, engelsk, og samfundsfag. Også går jeg i 9 klasse matematik. Jeg består stort set alle min fag med gode resultater, undtagen. Matematik... jeg er så dårlig til matematik, og selvom jeg prøver at består min eksame så dumper jeg altid. Jeg tag ... -
SRP hjælp ydes
ForumindlægJeg blev student i sommers, og ved at mange af jer skal til at knokle med SRP her i næste måned. Derfor vil jeg gerne yde min hjælp til jer, der skulle have behov for det, over chat. Min linie hed: Spansk A, Historie A, Fransk A, Dansk A, Engelsk A Matematik B. ... -
AT: Kinas udviking i fremtiden
ForumindlægJeg har tænkt mig at se på en forudsigelse vedr. kina og kinas fremtid. Fx "Kina vil i fremtiden være den mest dominerende stat mht. verdens-økonomien". Jeg ved ikke helt om forudsigelsen holder, men det kan være der er nogen der kender en forudsigelse, som er blevet udtalt af forskere ... -
Efter opfordring - Problemformulering
ForumindlægEfter opfordring har jeg ændret lidt i min problemformulering og problemstilling så den lyder: Vil teknologien på sigt tage overhånd, og få for stor indflydelse i fremtiden? Jeg vil først redegøre for (DET ENESTE JEG SKAL HAVE FUNDET UD AF) Dernæst vil jeg analysere og fortolke novellen ”Mask... -
Medievidenskab
ForumindlægHejsa Jeg skal her til sommer starte på Grenaa Gymnasium, hvor jeg skal gå på den såkaldte samfundsvidenskabelige studieretning. Det er vildt spændende og jeg glæder mig rigtig meget. Mit mål er, at jeg vil læse videre på medievidenskab: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-hummediev... -
"Digte 2014" i AT 2017
ForumindlægJeg har Dansk A og Samfundsfag B, og har valgt at tage Thei Ørntofts digtsamling "Digte 2014", som handler om klimaforandringer. Jeg skal udvælge to, som kommer ind på begge fag. I det danskfaglige har jeg tænkt mig at bruge digtanalyse på ét af digtene, og i den anden har jeg tænkt mig...
