Søgning på: tysk analyse. Resultater: 14921 til 14940 af 38620
-
Oversættelse
ForumindlægHej ville bare lige høre om der var nogen der kunne tjekke disse oversættelser igennem, på forhånd tak. 1. Han kom til den skov, som han ofte gik igennem med sin hund. -Er kam zu dem wald, wie er oft durchgemacht mit seinem Hund. 2. Hans hund var en hanhund, som hed Rollo. -Er Hund war ei... -
2 udsagnsord efter hinanden?
ForumindlægOkay, så hvis der er 2 udsagnsord efter hinanden, hvordan skal de så bøjes? Eksempel Ich liebe höre Musik. Skal der så stå höre ? synes nemlig det lyder underligt med höre, og at det ville lyde meget bedre med "Ich liebe hören Musik" -
Udsagnsord
ForumindlægPasser det, at udsagsnordene skal stå til sidst i sætningen på denne måde: Da han ser, at de står på stien, venter han ikke på at skyde dem i skoven, fordi skuddene også vil blive hørt her. Als er sieht, dass sie im Pfad stehen, aufwartet er nicht ihnen im Wald zu erschiessen, weil die Schüsse ... -
suspekt - proletar
ForumindlægHej der ude... Er der nogen der har lavet en tekst analyse af suspekt - proletar.?? -
Vil du rette min SSO?
ForumindlægHejsa, Jeg søger en venlig sjæl der for et symbolk beløb vil rette min SSO i morgen eller senest mandag, da den skal afleveres tirsdag formiddag. Jeg skriver om Tysklands udvikling gennem 1918-1933 med fokus på den økonomiske, politiske og sociale del. Endvidere har jeg en tekst der skal anal... -
Hjælp..
ForumindlægHej jeg har følgende problemformulering Medudgangspunkt i en kort redegørelse for situationen i Tyskland op til murens fald i 1989 ønskes en undersøgelse af integrationen mellem de to tidligere Tyskland. Giv en analyse og fortolkning af selvvalgt materiale og af litterære passager af Ingo... -
Danskopgave..!
ForumindlægHey, det er første gang jeg er på sitet her, og tænkte på om nogen af jer kunne hjælpe mig...?Jeg er ved at skrive en opgave i dansk om "Klokken" fra HC Andersen... Er der nogle af jer der har arbejdet med den før..? I så fald kunne jeg godt bruge lidt hjælp med analyse og fortolkning..... -
Hjælp - erlkönig
ForumindlægHej studieportalen! Er der nogle af jer der har læst og analyseret det tyske digt "der Erlkönig?" Jeg skal nemlig skrive en aflevering om selve stemningen i digtet. Så jeg tænkte på om der var nogle af jer der kunne give mig nogle ideer til hvad jeg kan skrive om. Jeg skal kom... -
24 timers eksamen :O
ForumindlægHej SP :) Sidder i forberedelse til tysk eksamen i morgen, og har trukket en tekst af Jakob Arjounis, et uddrag af hans roman Magic Hoffmann :) Ville høre om der er nogen der har noget liggende, noter, analyse eller noget lingnende. :) For så ville jeg rigtig gerne se det.. Jeg ved ikke hvilke... -
samfundsfag hjaelp
Forumindlæghej jeg er i gang med at skrive en opgave i tysk og samfundsfag om "Immigranter i Tyskland" I min problemfomulering skal jeg skrive om 1. generations maalene da de kom i 60erne. Derudover skal jeg analysere hvad Tyskland goer for at styre immigrationen og hvad for nogle integrationsstra... -
HASTER Propagandamaskine
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig!!!? jeg er ved at lave en opgave om "luftskibet - rejseform med fremtid i og/eller et politisk prestigeprojekt?" herunder skal jeg lave en undersøgelse af opbygningen af den tyske propagandamaskine og de principper, denne opbygning hvilede på, samt de... -
Kan ordet "man" være grundled
ForumindlægHej alle Jeg sidder med noget tysk oversættelse, og er igang med at analysere en sætning som lyder: Målmanden gav man 2000 DM. Så er mit spørgsmål om ordet "man" kan være grundled. Jeg har sat målmand... -
Hjælp med tekst
ForumindlægHej derude :) Har lige været oppe og trække og til min tysk eksamen. Har trukket mødet mellem øst og vest, her med henblik på filme/bogen "Goodbye lenin" Den tekst jeg har trukket hedder "Das neue Deutschland" Eine kolumne von Matthias Kalle. Er der nogle der kender noget... -
AT 2014 emne og fagkombination med madreklamer i dansk?
ForumindlægSå er det snart frist for valg af emne og fag til AT.. Emnet i år blev jo mad og mennesker.. Er der nogen der har foreslag til kombinationer af fag med dansk A ? Jeg ville rigtig gerne analysere nogle madreklamer i dansk, men har svært ved lige at se hvilket andet fag jeg kan få til at indgå, og... -
Eksamen 1.del
ForumindlægHey! Jeg skal op i tysk på tirsdag og dermed skal jeg trække min tekst imorgen, men jeg er lidt i tvivl over hvordan jeg skal gribe teksten an, altså den jeg har 24-timer til at forbrede. Jeg ved godt at man skal analysere den, men ved ikke helt præcis hvilke punkter man skal inddrage til fremlæ... -
Erik Scavenius tiltrædelsetale som statsminister
ForumindlægHej alle skal lave en analyse af Erik Scavenius tiltrædelse tale som statsminister til min DHO om samarbejdespolitikken. men jeg ved ikke om jeg har forstå talen rigtigt. synes hele talen er svær og forstå, jeg kan ikke rigigt finde ud af hvad han snakke om, og hvordan det har noget med samarbe... -
Grammatik – dativ og pronominer
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål angående brugen af kasus og pronominer på tysk. Hvis man skal oversætte sætningen "Teksten handler om en pige og hendes bedstemor..." skal "pige" og "bedstemor" vel begge stå i dativ pga. "om" (von)? I så fald hvordan skal... -
Hvad skal I op i???
ForumindlægJa, som titlen antyder, hvad skal I op i til mundtlig eksamen og hvad synes i om det?Jeg får det at vide her kl. 12.00, men 3.g'erne fik det vist nok at vide i går kl. 24.00. -
Kan du finde fejlene i min opgave. Ret den gerne.
ForumindlægJeg har et stort problem. Jeg har tysk, og har lavet denne opgave, men jeg ved bare ikke om den er god nok, jeg behøver hjælp, tak. -
SRP- Fukushima ulykken og energipolitik
ForumindlægHej, Jeg søger lidt hjælp til min kommende SRP-opgave. Jeg har valgt at skrive i fagene Samfundsfag og Naturgeografi. Jeg har problemer med at finde en afgrening i forhold til samfundsfagsdelen. Jeg vil derfor spørge, om der er nogle der har en idé til, hvad man kan analysere ud fra ovens...
