Søgning på: fysik noter c. Resultater: 14981 til 15000 af 84813
-
Bevægelser osv.
ForumindlægHej folkens :) Sidder lige med en sidste opgave, som virkelig volder mig problemer! Jeg aner faktisk ikke engang hvor jeg skal starte eller slutte :/. Er der en, der vil hjælpe mig med hele denne opgave? - Jeg forstår den nemlig ikke :S. Hermed vedhæftet. På forhånd tak, Den meget forvirrede. -
Praktisk anvendelse af pythagoras?
ForumindlægHej!! Er der nogen som har bud på, hvor man anvender pythagoras sætning i praksis? -
Tjekke nogle 2 opg.
Forumindlæghey. Er der en venlig sjæl derude der kan tjekke mine to opgaver? :) Jeg er gået lidt i stå til sidst, men det er er fordi jeg er i tvivl om resultatet for oven. Ellers har jeg formlerne. -
Er det et bevis for Archimedes lov?
ForumindlægHej er der nogle, der kan se om vedhæftet billede er et bevis for Archimedes lov? Jeg er lidt i tvivl. På forhånd tak. -
hvilken formlen?
ForumindlægHej. er der nogen som ved hvad denne ligning hedder: N = b*a^t -
Astronomi sucks :(!
ForumindlægAstronomi – Solens daglige/årlig bevægelse - Beskriv Solens opbygning, dens daglige og årlige bevægelse og årsagerne hertil. Gør rede for Solens op- og nedgangstider og dens kulmination. Kom også ind på, hvordan kulmination kan anvendes til stedbestemmelse på Jordoverfladen. Astronomi &nd... -
hurtigt spørgsmål!
ForumindlægHej, er der nogen der hurtigt kan forklare mig hvordan giver et estimat?? altså udregningsmetoden! -
HJÆÆÆÆP
Forumindlæghej :) min lærer siger at funktion og vækst er det samme, passer det? hvad er potenfunktion og potensvækst? -
Hvorfor er lektieforum samfundsfag død???
ForumindlægHej Ved ikke om i selv har oplevet det i lektieforum for samfundsfag, at man næsten aldrig for hjælp der? Over halvdelen af spørgsmålene der stilles har 0 besvarelse, selvom der er rigtig mange der vil have hjælp. -
Metode hjælp :s
Forumindlægjeg har skrevet om hvordan atombomben virker, hvilken metode har jeg så brugt? det kan jeg ikke helt finde ud af, har jeg brugt den dedoktive eller den indoktive? -
el lære
Forumindlæghej.. jeg sidder og kigger på en opgave hvor der står jeg skal finde erstatnings impedansen.. er der en der kan fortælle mig hvordan jeg gør det ? følgende ting er oplyst i opgaven. R1=10ohm R2=5ohm Xc=6ohm Xl=10ohm -
NEEEJ
ForumindlægHej allesammen , ja i kan jo se overskriften at det haster... ( emnet: fra lavt vand til dybt vand Jeg skal forklare hvordan fiskene kan komme fra lavt vand til dybt vand. og skal bruge de nedstående ord. Men jeg kan bare ikke forstå hvordan og hvad jeg skal skrive i opgaven:/ Nogen som kan hjælp... -
Kvalitativ og kvantitativ.
ForumindlægHvis censoren spørger, hvad forskellen mellem kvalitativ og kvantitativ metode er. Hvordan skal jeg så svare på dette? Og er Tendens det samme som Hensigt og Intention? Hvorfor er det posititvt at en kilde har tendens? -
Samlet gymnasial uddannelse og som enkeltfag.
ForumindlægHvad er det?? Det er vis i STX, hvor man kan få nogle fag som enkelt fag .. -
Atom vægt?
ForumindlægHvorfor vejer isotopen Cl 37 36,965 u og ikke 37 u, hvis protoner og neutroner vejer mere en 1 u hver? -
GSK afleveringer
ForumindlægHej! Jeg har her for et par dage siden tilmeldt mig et mat B-A GSK-suppleringskurser, som starter i september i København. Jeg ved godt, at jeg kommer til at lave mange afleveringer, hvilket er helt super, men jeg tænkte også på, om man får karakterer for afleveringerne? Man får nok ikke ... -
Forsvar
ForumindlægHej, jeg skal snart til at forsvare min SRO, men hvad skal man egentlig ind på?, -
Kirkeorgel frekvens.
ForumindlægOpgaven lyder: På et kirkeogel er frekvensen af den dybeste tone 16,35hz. Hvad er den effektive længde af orgelpiben, når denne er en kvartbølgesonator? Håber at i kan hjælpe mig med opgaven. MVH Marcus. -
Rilleafstand
ForumindlægJeg sidder med en opgave, hvor jeg skal finde bølgelængden ud fra en given rilleafstand. Jeg har en rilleafstand på 0,5 mm, og formlen: cos(um) =-(λ/d)·m+cos(i). Jeg har indteget cos(um) som funktion af m og ser, at cos(um) er lineært aftagende med m. Hældningen for grafen skulle væ... -
Løsningerne til eksamenssætet
ForumindlægHej, somebody ved om løsnigerne til de forskellige eksamenssæt ligger et eller andet sted, selve eksamenssættet kan man hente på undervisningsministeriets hjemmeside, men kan ikke finde løsningerne
