Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15041 til 15060 af 27496
  • Spændingsrækken i forb. med metaller

    Forumindlæg
    Nogle der ved hvad det er? Spændingsrækken i forbindelse med metaller..
  • forsæbningstallet?

    Forumindlæg
    hej.. er der nogen som ved hvordan man beregner forsæbningstallet ?
  • salte/ opløseligheden

    Forumindlæg
    Hej Hvordan ved jeg om et salt er letopløslig i vand? fx NaCl Jeg har læst at hvis der kan opløses mere end 100 g af et fast stof i 1L vand, er stoffet letopløseligt. Og hvis der kan opløses mindre end 1 g af et fast stof i 1L vand, er det tungtopløseligt. Men jeg har kun fået navnet på stoffet o...
  • medicin studiet

    Forumindlæg
    hej, jeg har et spm ang. medicin studiet. jeg tager en fagpakke til sygeplejerske, men efter jeg har taget denne uddannelse, kan jeg søge ind på medicin studie? selvom jeg ikke har en HF?
  • indgreb i er ligevægtssystem - Formål??

    Forumindlæg
    Hvad er formålet egentlig med at foretage indgreb i et ligevægtssystem?? Det står heller ike på arket!
  • MOLARMASSE

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med hvad natriumcarbonat og natriumcarbonat decahydrat's molarmasser er ?
  • alkohol, grundlæggende????????

    Forumindlæg
    hej alle sammen! jeg skal op i fysik på torsdag, og pga. en del fravær går det rigtig skidt med at læse.. kan nogen fortælle mig nogle grundlæggende ting omkring alkohol? jeg er fuldstændig lost i alt det med alkener, OH-grupper osv........
  • Hjælp til aflevering

    Forumindlæg
    Hej Jeg skulle spørger om jeg har bestemt den gennemsnitlige hastighed rigtigt
  • strukturfomler

    Forumindlæg
    opskriv strukturformler for følgende stoffer: Chlorethen propansyre Decansulfonsyre pentanal er vitkelig lost i dem?
  • Korrosion

    Forumindlæg
    hey. jeg bliver spurgt om Korrosion kan forhindres og hvordan og hvorfor. jeg ville blive glad hvis i kunne hjælpe mig.
  • PH-værdien af sukekr og benzin?

    Forumindlæg
    HEeeyoo Vi gennemgår emnet syre og baser i klassen. Jeg e ri gang med at læse mit pensum også dukkede der to spørgsmåle i mit hoved som jeg gerne vil stille jer. Håber I vil besvare dem... Tak på forhånd.... 1. Hvorfor kan man ikke bestemme PH-værdien af benzin? 2. kan man bestemme PH-værdien af...
  • B fag - hæve til A?

    Forumindlæg
    Hej, når jeg en dag begynder på gymnasiet vil jeg have Matematik på B niveau, for lige at se hvad det er på gym, men kan man godt bare hæve det til A niveau efter de 2 år? Og, hvis jeg har valgt at hæve det til A - kan jeg så godt komme på en uddannelse, hvor kravet er A niveau?På forhånd tak :)
  • alkoholer

    Forumindlæg
    Hej Der er nogle ting som jeg gerne vil forstå: 1. Hvad vil det sige at sølvioner er komplekst bundet til ammoniak? 2. primære alkoholer kan oxideres 2 gange men hvad oxideres de til? Aldehyder og ketoner og hvorfor? 3. sekundære alkoholer oxideres 1 gang men hvad oxideres de til? kun ketoner, m...
  • estere

    Forumindlæg
    Hej! Dannes estere kun ved en kondensation af alkohol og carboxylsyre? Og indeholder parfumer estere?
  • Metalbindning

    Forumindlæg
    Nogen der kort gider at forklare mig, hvad metalbindninger helt konkret er?
  • Protonpuljemetoden

    Forumindlæg
    Hvordan bruger man den? Jeg har en opgave hvor jeg skal bruge den, men jeg har aldrig fået vejledning i hvordan den skal bruges, og mit undervisningsmateriale nævner det på 3 linjer. Her er spørgsmålet: http://cl.ly/6ROl
  • Hader fysik

    Forumindlæg
    Hey guys. Har nogen spørsgmål jeg ikke ka finde ud af. Håber nogen af jer kan hjælpe. -ER der i kobbersulfat en simpel ion, og hvilken? Er der en sammensat ion og hvilken? -Nævn 3 andre salte end kobbersulfat (navn og kemisk betegnelse)
  • Emner i fysik

    Forumindlæg
    Hej, Kender I en god hjemmeside hvor man kan læse sig frem eller se sig frem til forklaringer?
  • HPLC Lidokain

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en syntese af Lidokain, oprense det (metode) og bestemmelse optimering og validering på HPLC. Jeg kan ikke finde nogle forskrifter eller rapporter til forsøget. Kan i hjælp mig? Papar
  • Undervisning i sommerferien?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal på stx næste skoleår og der er nogen ting jeg gange vil forbedre, kender i et sted hvor man evt. kunne få undervisning eller hjælp på nettet. Er der eventuelt nogen kursuser eller ligende? Tak på forhånd