Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 15061 til 15080 af 23877
-
SSO - Kafka
ForumindlægHej!Jeg har valgt at skrive SSO i dansk, og håber på, at der er nogle, der kan hjælpe.Jeg skal skrive om Kafka, og om hans dominerende faderfigur i hans noveller, f.eks. Dommen.Er der nogle, der kender noget til Kafka, og især dette tema? Jeg har valgt at skrive om Kafka, da jeg intet kender til ... -
Herman bang "Irene Holm" Impressionisme
ForumindlægHej jeg skal lave en opgave om "Irene Holm" og skal besvare følgende spørgsmål: 1. Kom med eksempler fra teksten på impressionisme 2. Finde eksempler på toppen af isbjerget- motivet bag det 3. Eksempler på scenisk fremstilling 4. Eksempler på den tragiske undertone 5. Hvor kommer fortæ... -
SSO forside ?
ForumindlægHej.Da der er delte meninger om, hvad der skal være på en forside i SSO, ville jeg høre jeres meninger. (Det er naturligvis ikke titelbladdet jeg omtaler) -
SSO Bilag
ForumindlægSkal bilagene have sidetal????? -
Unfair karakter
ForumindlægHey folkens. Jeg står i den uheldige situation, at jeg idag har fået en tyskstil tilbage, som jeg mener, burde få en højere karakter end 7. Min lærer er selv tysker, og jeg har på fornemmelsen, at hun grundet hendes omfattende forståelse af det tyske sprog giver hele klassen lavere karakterer, en... -
Hjælp til Dannelsesrejse
ForumindlægJeg har valgt at skrive om dannelsesrejser i fagene Dansk A og Historie A. Jeg vil tage udgangspunkt i H.C. Andersens bog " en digters bazar". Jeg er dog lidt på bar bund til hvordan jeg skal få den historiske del med ind i det, nogle der har nogle forslag til litteratur jeg kunne bruge... -
dansk og historie? haster
Forumindlæghej alle sammen d´sidder fast under en spørgesmål hvordan kan historie og dansk kobles sammen og hvad skiller disse to fag ad -
Tyvetøs!
ForumindlægHej....Er der nogle der har læst Tyvetøsen af Martin Andersen Nexø?Jeg har nemlig noget jeg er lidt usikker på, som jeg gerne ville have svar på..... -
Hvordan er samfundsfag..?
ForumindlægJeg skal til at vælge valgfag og er en lille smule i tvivl..! Samfundsfag siger mig helt klart det meste, men er det virkelig så sjovt/spændende/interessant, som lærerne gør det til..? Er der ikke mange lektier? Er det svært? Hvad er fordelene ved at vælge samfundsfag..? Det skal lige siges at de... -
Billedkunst som valgfag i 3.g
ForumindlægNu skal der jo snart vælges valgfag for mit vedkommende. Jeg går nu i 2.g (på gymnasiet) og overvejer kraftigt at vælge billedkunst i 3.g, men er lidt i tvivl om det måske bliver for meget, da faget også er obligatorisk i 3.g. Hvordan har det været for jer, der har haft billedkunst som valgfag sa... -
For få nuancer til karakterangivningen på uploadede opgave
ForumindlægHej, jeg er ny bruger her på studieportalen og ville lige lægge en biologi og kemi rapport op. Men den viser jo kun den traditionelle skala. Jeg går selv på det frie gymnasium hvor der ikke gives karakterer, kun udtalelser. Af disse udtalelser kan der uddrages ting så som: middel, over middel o. ... -
SI-enhed
Forumindlæghej jeg er i gang med at skrive historieopgave om den franske revolution. i min indledning vil jeg blandt andet skrive om, at den franske revolution selv er grundlaget for vores SI-enheder. måske lyder det lidt mystisk.. men hvordan skal jeg forklare/skrive hvad en SI-enhed er for min historielærer? -
eksamen anno 2004
ForumindlægHej med jer alle der ude.. Jeg skal snart til terminsprøver, og vil gerne slippe lidt billigt.. Er der nogen, der har en engelsk stil, fra studenter eksamen 2004 - matematisk linie.. -
Numerisk løsning af 2. ordens differentialligninger
ForumindlægHvordan løser man 2. ordens differentialligninger numerisk? Kan I evt. vise det? På forhånd tak. -
A-vitamin!!
Forumindlæghejsaa-vitamin oplagres i leveren som en ester af palmitinsyre (hexadecansyre)hvordan er strukturen så af denne ester?jeg ved at man ikke rigtig kan på studieportalen men det er nok med at fortælle hvilke ændringer der er på A-vitaminet...tak på forhånd -
Det gyldne snit
ForumindlægHej! Jeg sidder og er igang med min billedanalyse og jeg skal nu til at finde det gylnde snit. Problemet er bare, jeg kender ikke et program som viser et gittter eller noget der kan hjælpe mig med at finde det? -
engelsk underemne hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægJeg har trukket "udforsk de engelsk talene lande" til eksamen i engelsk, og mangler et underemne. så kom med alle jeres foreslag til emner at tale om. -
Viden om CUBA belønnes
ForumindlægJeg er i gang med en opgave om Cuba (på universitetsniveau) og er stødt på problemer.Sidder du inde med indgående viden om landet, dets økonomi og udviklingsproblematikker, så skriv til mig. Jeg vil belønne den rette hjælp.Mvh.Marie. -
engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig engelsk. Er der nogen som kan fortælle hvilke tekster I har været oppe i? På forhånd tak. -
Projekt opgave emne?
ForumindlægVi er en gruppe på fire der går i 8. klasse. Vi har projekt opgave, men mangler at finde et godt emne. Nogle ideer? Overemnet er globalisering og vi vil ikke tage miljø, da det emnet er taget og er oplagt. Vi vil meget gerne lave en film, til dette projekt, fordi det er noget vi kan finde u...
