Dansk

Det gyldne snit

17. maj 2015 af Yasmiiinaa (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej!

Jeg sidder og er igang med min billedanalyse og jeg skal nu til at finde det gylnde snit.

Problemet er bare, jeg kender ikke et program som viser et gittter eller noget der kan hjælpe mig med at finde det?

Brugbart svar (2)

Svar #1
17. maj 2015 af Stræbende

Jeg vil anbefale dig at printe dit billed ud og gøre det med hånden. Eller bruge standardprogrammet paint.

Hvilket billed er du analysere så kan jeg evt. gøre det for dig?

Svar #2
17. maj 2015 af Yasmiiinaa (Slettet)

Mange tak! Men ellers tak, jeg vil gerne gøre det selv :)

Men kan du iøvrigt fortælle mig, hvilke gitter eller lign du bruger til at finde det gyldne snit :)

Brugbart svar (0)

Svar #3

Svar #4
17. maj 2015 af Yasmiiinaa (Slettet)

tak men jeg ved godt hvordan an finder det, det er bare det der gitter eller streger. jeg ved ikke hvor i programmet man finder det

Brugbart svar (1)

Svar #5

Jeg tror ikke der er en speciel knap, der giver dig adgang til gitter/streger. Som sagt, du er nød til at gøre det med hånden eller med paint. Hvis du bruger paint skal du kigge på de såkaldte "pixels", hvilket tager et stykke tid.

Ellers kan du bare lave 2 streger der skærer 1/3 igennem billedet og det samme gøre du ved den anden side. Brug evt. dette: http://analysesiden.dk/det-gyldne-snit/

Svar #6
19. maj 2015 af Yasmiiinaa (Slettet)

Jeg er ikke helt sikker på om jeg har fundet det "rigtige" snit. Hvis du stadig har lyst, må du gerne finde det gyldne snit. Det hedder barnemordet :)

Brugbart svar (0)

Svar #7
19. maj 2015 af Stygotius (Slettet)

Det gyldne snit er et punkt på en linje som deler den sådan at den lille del forholder sig  til den store del som den store til hele linjen.

Hvis linjen C deles i en lile del A og en stor del B, får man følgende:

A/B  =  B/C

Hvis man gør det i både det lodrette og det  vandrette plan på en (billed)flade, får man fladens gyldne snit.

Skriv et svar til: Det gyldne snit

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.