Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15081 til 15100 af 33650
-
Lydoptagelse af mundtlig eksamen
ForumindlægHvad er en erhvervsrettet videregående uddannelse? Og hvad er en erhvervsrettet grundlæggende uddannelse? Jeg spørger, fordi jeg læser om reglerne for lydoptagelse af en mundtlig eksamen. Som jeg har forstået det må man godt foretage en lydoptagelse af sin mundtlige eksamen, hvis man går ... -
redegørelse
ForumindlægHej! jeg skal aflever en aflevering imorgen i samfundsfag. (1.g - stx) spørgsmålet lyder: ? Redegør for hvad der sker i det økonomiske kredsløb (se nedenfor) ved hhv.? høj arbejdsløshed i udlandet og dermed faldende import/eksport i forhold til denne figur: http://www.forlagetcolumbus.... -
Hjælp til Vejledning
ForumindlægHeej Jeg går i 1g. og jeg vil godt læse til læge efter gymnasiet. Så jeg skal ind til universitetet efter den treårige gymnasie STX, men kravene for at komme ind til universitet er bl.a. at man skal have en gennemsnit på 10,5 . Jeg ville spørge jer om, hvis man ikke har et gennemsnit på 10,5, hva... -
Hvad tjener en gymnasium-lærer
Forumindlæghttp://www.gl.org/loenogans/Loen/Sider/Hvadtjenerengymnasielaerer.aspx Startlønnen for en gymnasielærer på stx eller hf er minimum 29.680 kroner (inkl. pension) pr. 1. april 2010, som det fremgår af nedenstående tabel. For undervisere på hhx og htx er startlønnen minimum 31.110 kroner (inkl. pen... -
NV eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal til min første eksamen nogensinde på stx i NV, men jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal sige. Jeg har lavet en portfolio og i de første 5-6 minutter skal jeg snakke om to valgte forsøg. Er der nogen der ved, hvad jeg skal komme ind på, for at det bliver et godt oplæg. Jeg har s... -
Gymnasium
ForumindlægJeg skal her til august på gymnasium, men jeg er i tvivl om at jeg ska tage HTX eller STX. jeg kunne godt tænke mig at tage den naturvidenskabelige retning, men ved ikke hvor jeg skal tage den, og hvor det vil være bedst. jeg er rigtig meget intresseret i fysik, kemi, matematik og biologi, (andre... -
Generel hjælp til fysikopgaver
ForumindlægHej. Jeg har fysik B på stx, og jeg overvejer at trække det op på A i 3.g, da jeg ellers er god til teori og rapporter. Men jeg har svært ved at regne opgaverne, da jeg som regel er usikker på, hvilken formel man skal bruge i de forskellige opgaver. Nogen, der har nogle generelle tips eller websi... -
Kemi A - aug. 2008 eksamensæt
ForumindlægHej alle, Er der en der kan lægge besvarelsen for kemi a stx august 2008 eksamensættet ind? Jeg har fundet den på studienet, men den er altså ikke særlig god :S Jeg kan ikke finde den inde på UVM. HVor kan jeg ellers finde den? Håber virkelig at en gider at svare :P Tusind tak på forhånd. God we... -
AT emne 2011??
ForumindlægJeg skal som alle andre STX 3.g'ere til AT eksamen. Jeg overvejer at skrive i fagene: idræt-psykologi, biologi-psykologi eller idræt-biologi, men jeg er blank for emner! Er der nogen der kan hjælpe mig med et emne? Det er ved at være op over, så håber nogen kan hjælpe. -
mat 2010 dec
ForumindlægHej, jeg sidder og laver mat stx 2010 december og der er bare de to opgaver som jeg ikke kan finde ud af: opgave 11 og opgave 14. http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/101213_stx_MAT_A.ashx Jeg håber virkelig at ... -
To tekster til eksamen?
Forumindlæghey venner. jeg har lige trukket en tekst til min mundtlige tysk eksamen, b, stx. Temaet er 2. verdenskrig, og så er der to tekster, Kurt Kister: Trotzdem og Klaus Kordon: Allemagne. Skal jeg lave analyse af dem begge to, eller kun den ene? flere steder står der man skal analysere TEK... -
Mediefag - Eksamensproduktion (hjælp til inspiration)
ForumindlægVi skal i slutningen af denne måned i gang med vores eksamensproduktion i mediafag C, stx. Og jeg er lost! Jeg har brug for inspiration til en lille spændende novelle eller hvad som helt, som vi kan lave en spændende filmatisering ud fra. Alle ideer kan bruges. Håber på at i har tid til at hjælpe... -
Eks.funkt.'s skæringspunkter med ret linje
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave i en matematik-aflevering: i51.tinypic.com/qq1oy8.png Jeg går på STX, 1.g - vi har endnu ikke haft om den naturlige logaritme osv., og opgaven bør som sådan kunne løses uden. Håber nogen kan hjælpe, for føler mig godt nok lost .... :( -
5 .Gliese 876
ForumindlægJeg kan ikk finde ud af at løse nogle af del spørgsmålene. er der nogen som kan hjælpe?? det er opgave 5 i sættet fra 27 maj. 2009. Man kan finde sættet her: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Fysik/100527_fysi... -
Emner i spansk på 3. år?
ForumindlægHej alle! Jeg ville være evig taknemlig for, om nogen eventuelt kunne huske hvilke emner, der hos jer var blevet gennemgået i spansk A på stx (enten alle 3 år, 2 af årene eller blot 3. år). Jeg er godt klar over, at det kan variere fra skole til skole, men er alligevel interesseret... -
eksame.opg Hjælp
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med følgende opgave: opgave 3.b og 3.c: se vedhæftet dokument :) eller linket: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100603_kemi_A_stx_opgave.ashx tak på forhånd - det blive... -
Skilift
Forumindlæghej jeg sidder med opgave 3 fra denne sæt og er er i tvivl om hvordan jeg skal lave den. http://uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Fysik/100528_fysik_A_stx_opgave.ashx farten i en cirkelbevægelse er jo givet ved v=(2*... -
Hjælp med opgavesæt
ForumindlægJeg sidder med dette sæt http://uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Fysik/100527_fysik_A_stx_opgave.ashx sdet er fra 2010 27 maj. der der en der kan komme med ideer og hints til hvordan disse opgaver løses? altså hvilke f... -
Eksamen i skriftlig matematik i morgen onsdag den 27/5
ForumindlægI følge eksamenskalenderen, der kan findes på Undervisningsministreriets hjemmeside < LINK > afholdes der i morgen onsdag skriftlig eksamen i matematik STX A og B samt HTX A i tidsrummet 09:00 - 14:00 • Måske portalen skulle lukkes for nye indlæg i den periode ? -
Fysik - Gode læse bøger, hjælp!:)
ForumindlægHej alle. Jeg starter på STX om et par dage. I fremtiden skal jeg have Fysik på A-niveau og jeg vil meget gerne låne en kemi-bog, som jeg kan læse i fritiden. Nogen der kan anbefalde nogle rigtig gode fysik-bøger, så er i meget velkomne til at skrive her!:) - Tak på forhånd og fortsat god a...
