Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 15181 til 15200 af 63055
-
Projektopgave, hvad kan mit produkt være?
ForumindlægHej jeg går i 9. Klasse og har projektopgave. Og mit delemne er: Fejl ved mennesket. Men jeg er rigtig usikker på hvad jeg skal lave som produkt, fordi det skal være relevant for selve fremlæggelsen. Jeg tænkte på at skrive en lille historie/ novelle, eller også tænkte jeg at måske at lave en... -
Nervøs
ForumindlægHej studi, Jeg skal op til en AT-prøve her på fredag og er allerede meget nervøs for, hvordan det kommer til at gå. Har lavet en udmærket synopsis, men min lærer siger, at han ikke kan svare på, hvad jeg skal fremlægge ud fra synopsen. Er blevet enig med mig selv om, at jeg bare tager det væs... -
Mod eller dumdristighed?
ForumindlægHey. Jeg går i 9. klasse og skal skrive et Essay (en stil) om mod og dumdristighed. Overskriften skal hedde "Mod eller dumdristighed?" Og jeg skal reflektere over min opfattelse af de to begreber, og hvad jeg forbinder med dem. Jeg vil gerne have nogle eksempler med, og jeg ville sætte... -
hjælp til matematik!!
ForumindlægEn 9. klasse består af 24 elever & 2 lærere, skal på cafe. De kan vælge sandwich med lyst eller mørkt brød, og de kan vælge mellem tre slags fyld: tun, kylling eller skinke . Udover en sandwich kan eleverne vælge mellem fem slags dessert og to slags sodavand. En samlet menu består af en san... -
Konflikter: Vold Og Unge.
ForumindlægHey alle sammen. Jeg har om Vold og unge i 9 klasses projektopgave,, hvor jeg har valgt at fokusere på nattelivet. Vold, våben, overfald osv? og det går af helveds til, fordi det ikke ligefem sindsygt meget information der ligger på nettet om det:D Problemet er bare mit overemne er konflik... -
Hvad gør jeg???
ForumindlægJeg har nu fået karakterer i Samfundsfag C, som vi selvfølgelig kun har haft i et år. Jeg har fået 4, hvilket jeg synes er yderst urimeligt, da jeg var en af de mest aktive i klassen, med de bedste svar. Jeg er yderst utilfreds, og har altid haft ideén om, at min lærer ikke kunne lide mig. Hvad... -
Hjælp til kilder
ForumindlægHej med jer! Jeg skriver en kort opgave om mit land, Danmark. Vi skal svare på nogen ting omkring miljø og natur sat i forhold til produktionen her i DK. Det jeg skal spørge på er: - Hvor kommer råstofferne fra, og hvad betyder det for produktionen? - Hvor stort et areal anvendes til eller påvir... -
Ekstra matematik opgaver...
ForumindlægHejsa. Jeg har lige fundet ud af, at jeg aldrig har fået lært at udregne ligninger. Jeg har altid bare klaret dem i hovedet, men da de er blevet lidt sværere her i 9. klasse, skal jeg jo til at regne dem ud på papir. Jeg ville blive rigtig glad hvis nogen kendte en side, hvor jeg kunne downloade ... -
Genren Fantasie i tysk eksamen
ForumindlægJeg skal til den tyske eksamen 9. klasse, til sommer, lave oplæg omkring genren Fantasie. Jeg har selv tænk på noget middelalderagtigt, sådan som kampen vs. det onde, overlegen skurk overfor helten, helten på en rejse med prøvelser og med overnaturlige væsener som fx enhjørninger.Et eksempel på ... -
har brug for hjælp
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse og er igang med at skrive et essay om mod og dumdristighedindtil videre har jeg fået skrevet det her og jeg er kørt helt fast og det er det eneste jeg er nået på 3 timer.. håber nogen kan hjælpe mig igang til noget jeg kan skrive :s Mod eller dumdristighedHvad er egentli... -
Idé til produkt
ForumindlægHej alle Jeg skal til at have projektuge.(9. klasse) Vores overemne hedder magt/afmagt og jeg har delemnet statslig magt. Jeg mangler idéer til mit produkt. Jeg er lidt i tvivl om jeg skal lave noget kreativt, eller holde mig til en rapport. Her er et udsnit af min problemformulering. Forslag o... -
IB I UDLANDET?
ForumindlægHej allesammen! Jeg går ligenu i 9. klasse, og jeg har besluttet at jeg vil tage IB (international baccalaureate) efter folkeskolen.Jeg har tænkt mig først at tage pre-IB på min lokale IB-skole, men bagefter kunne jeg godt tænke mig at tage "det rigtige" IB i udlandet. Jeg har læst ... -
Maydaymatematik.dk - Kurser og privatundervisning i matematik for folkeskoleelever.
ForumindlægLokaliseret i København tilbyder vi eksamensforberende kurser og privatundervisning i matematik for elever i 7. – 9. klasse. Nogle elever har brug for en frisk start, og en ny måde at blive undervist i matematik. Andre har brug for et supplement til undervisningen i skolen, og har ... -
HHX / HTX / STX?? HJÆLP!!
ForumindlægHej jeg går i 8 klasse nu og det vil sige at jeg snart skal beslutte mig for hvad jeg skal efter 9 :) Jeg ved nogenlunde hvad jeg skal og vil arbejde med. Jeg søger den bedste uddannelse så jeg kan blive sælger for et eller andet firma. Jeg får 12 i Engelsk og 10 I matematik så jeg regner med... -
Hjælp til problemstilling (-:
ForumindlægHejsa. Min veninde og jeg skal op i naturfaglig prøve (9. klasse) her i starten af juni, og vi mangler en problemstilling. Vi har trukket emnet 9;Strålings indvirkning på levende organismers levevilkår9;. Vi vil rigtig gerne arbejde med stråling i hverdagen. Vi har nogle forskellige idéer... -
HF på VUC, optagelsesprøve
ForumindlægHej alle sammen Da jeg har søgt ind på HF uden en 10.9;ende klasse (gik ud af 9. i 2007, og haft 2 år på STX), skal jeg til en optagelses prøve. Prøven består af en tre-delt faglig test på 1,5 time og en efterfølgende samtale på ca. 15 min. Derudover, mener jeg at jeg i telefonen fik af vi... -
Ønsketænkning?
ForumindlægJeg har et enormt ønske om at få et studieår i Mexico. Jeg har søgt efter så meget, og enten er jeg for gammel, eller også er Mexico ikke en destination. Jeg er 17 år gammel på nuværende tidspunkt (april 9;93), og går i 2.g. Jeg troede, at det var muligt at afslutte sin gymnasiale uddannelse h... -
Den moderne novelle/senmodernismen fordybelsesområde
ForumindlægHej Jeg har trukket den moderne novelle som fordybelsesområde til dansk afgangseksamen i 9. klasse. Jeg skal perspektivere til Nørreport: Katrine Marie Guldager og Sheila og elefanterne: Jesper Wung Sung Jeg har brug for en novelle som er rigtig god til at perspektivere til disse ... -
Problemstilling... De syv dødsynder
ForumindlægHej. Vi skal have projektopgave i 8. klasse(Jeg valgte 9. for det var den eneste mulighed) om en uge omkring de syv dødsynder. Og min kammarat og jeg har valgt emnet frådseri, og underemnet Fedme/Overvægt. Vi har bruge for noget hjælp til vores problemstilling, lige nu har vi ideer omkring vo... -
Fortælleranalyse; Morgen-Vandring
ForumindlægHey! Vi er to tøser der har trukket guldalderen til vores 9. klasse afgangsprøven og har valgt at analysere "Morgen-Vandring" af Adam Öehlenschläger. Vi har valgt at arbejde med bl.a. virkemidlet fortælleren; men vi er egentligt i tvi...
