Studievejledning

Hvad gør jeg???

12. juni 2017 af andreashej (Slettet)

Jeg har nu fået karakterer i Samfundsfag C, som vi selvfølgelig kun har haft i et år.

Jeg har fået 4, hvilket jeg synes er yderst urimeligt, da jeg var en af de mest aktive i klassen, med de bedste svar. Jeg er yderst utilfreds, og har altid haft ideén om, at min lærer ikke kunne lide mig.

Hvad gør jeg? Adgangskvotient for kvote 1 på den uddannelse jeg gerne vil ind på er 9... http://www.dtu.dk/Uddannelse/Ansoegning-og-optagelse/Optagelse-bachelor-diplomingenioer/Adgangskrav/Adgangskvotienter

Jeg er mega ked af, at jeg nu har fået så stor en ballast, pga. en karakter, som nu vil følge mig de næste to år...


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. juni 2017 af fosfor

Dunning–Kruger effect


Svar #2
12. juni 2017 af andreashej (Slettet)

#1

Dunning–Kruger effect

Haha... Hvis ikke du har noget brugbart at skrive, må du gerne skride. Overvurderer ikke mine egne evner, er helt bevidst over hvad jeg kan, og hvad jeg ikke kan. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. juni 2017 af Smut1

#0 Nogle gange fejlvurderer lærere groft, oftere fejlvurderer de bare. Du gør selvfølgelig dit bedste og håber på, at den næste fejlvurdering bibringer dig et 12-tal.


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. juni 2017 af Mig123321 (Slettet)

Har du ikke fået to andre standpunktskarakterer? 

Hvis ikke du har fået 4 før, så ville jeg snakke med min lærer omkring begrundelsen til 4 tallet :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
12. juni 2017 af Regndyr

Hej,

Lærerne er meget gode til at "fejlvurderer". Jeg har lige været oppe i samf c, og et par stykker fik 02 på standpunkt karakter, men til eksamen endte nogle af dem med 12.

Men i det tilfælde kan det være, at læreren ikke synes dine svar var uddybende nok? (Kun overfladen, men aldrig går dybere"), men ellers så klag


Brugbart svar (0)

Svar #6
13. juni 2017 af Justitia

Afskaf årskarakterer. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
13. juni 2017 af Justitia

#5 Lærerne giver karakterer på det foreliggende grundlag. Udover det så er årskarakterer simpelthen den største joke til dato.


Brugbart svar (0)

Svar #8
04. juli 2017 af bruger324824 (Slettet)

Klag! Klag over din karakter og hvis din klage ikke hjælper så forsøg at fokusere fremad

Ignorer idioten der mener at du har fejlvurderet dig selv. Ofte laver lærere fejl eller vurdere virkelig ud fra hvilke elever de kan lide/har et godt indtryk af. Det har jeg selv opdaget en gang hvor min egen lærer bad mig klage over en anden lærer, da hun mente at der var blevet fejlvurderet så groft at det simpelthen var en bevidst handling


Brugbart svar (0)

Svar #9
04. juli 2017 af JulieW99

Okay, det er ikke verdens undergang. Jeg har 02 i idræt B, men med mine bonusser et snit på 11. Så meget trækker et C-fag sgu egentligt ikke i dit snit, hvis du har fornuftige karakterer ellers. Det kan sagtens lade sig gøre for mig at springe karakterskalaen trods 02 og få et snit på over 12, når jeg bliver student.

- - -

Vh Julie


Skriv et svar til: Hvad gør jeg???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.