Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 15181 til 15200 af 33566
-
forstår ikk
ForumindlægAntallet af Facebook-brugere i hele verden for en årrække i perioden 2004-2010. Det antages udviklingen i antallet af Facebook-brugere kan beskrives ved en funktion af typen f(t)=b⋅at Hvor at f(t) beskriver antallet af Facebook-brugere i verden (målt i mio.) t år efter 2004. Benyt... -
Dividere heltal
ForumindlægEr der nogle af jer som har en god og hurtig metode til at dividere to heltal? Tak! -
Logistisk forskrift
ForumindlægHej. Jeg skal forklar hvordan man ud fra et datasæt kan bestemme en logistisk forskrift ved hjælp af eksponentiel regression. Håber at der er nogle som kan hjælpe og tak på forhånd. -
Hvordan er regne-processen for at isolere k i følgende ligning
Forumindlæg14 = (0,21875 * k) -
Hvordan skal produktionen sammensættes, hvis fortjenesten skal maksimeres?
ForumindlægHej. Jeg forstår ikke hvordan jeg kommer videre. Nogle som kan hjælpe. det er mig som har lavet skemaet og begrænsingerne under. -
Lav en fuldstændig funktionsanalyse af funktionen
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? -
Opstilling af kriteriefunktion
ForumindlægOpgave 4 et møbelfirma sægler to slags borde, træ og metal. firmaets dækningsbidrag er 3.100 kr. for træ og 2350 kr. for metal. Opstil kritieriefunktionen for firmaets dækningsbidrag. -
mat c
Forumindlæga;bestem kvartiltbreden b; benyt kvaltietdsbreden til at gøre rede for at den dyrest mobiltelfon er outliner -
Boksplot (aflæsning)
ForumindlægHejsa, Jeg skal opskrive det udvidede kvartilsæt for et observationssæt (se vedhæftet billede). Er bare i tvivl om, hvor den starter. Skal jeg starte ved, der hvor der står 9 eller ved 10. Fordi selve bokspottet starter jo først ved 10. Er minimums så 10, mens maksimum er 19?? Tak :-) -
geometriske sætninger?
ForumindlægHej. Hvad menes der med geometriske sætninger? -
Arealer under/mellem kurver
ForumindlægHEj SP Sidder med en opgave, hvor det er jeg skal forklare om arealer under og mellem kurver. Er der en venlig sjæl derude der vil forklare mig hvad dette vil sige? Har læst på nettet, men forstår det ikke helt? -
SRP om pesten
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med at skrive SRP om pesten, hvor jeg skal beskrive pestbakterien, hvad den forsager i det menneskelige organisme, og hvordan den ramte europa og spredte sig så hurtigt. Jeg har virkeligt fået skrivestop, og vil hører om nogle herinde har skrevet om noget lignende eller pes... -
Indeks tal
ForumindlægNogle som kan forklare mig hvad betegnelserne i formlen står for?: ( der står periodens værdi, og basisperiodens værdi ) Og nogle som kan komme med nogle eksempler på anvendelser af indekstal? Og nogle som kan forklare mig hvordan man omregner månedsindeks til årsindeks? -
Sandsynlighedsregning - HASTER!!
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe mig med nedenstående opgaver (alle 3 delspørgsmål), hvor i viser alle trinene i beregningen eller forklarer, hvad i gør undervejs, da jeg er helt på bar bund omkring, hvordan opgaven løses. Tak på forhånd! -
hjælp
ForumindlægHejsa jeg håber der er nogen som kan hjælpe med opgave 10 i dette link: http://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/101213_stx_MAT_A.ashx På forhånd tak Mie -
SRP Formidlings opgave integral regning
ForumindlægHej alle, Jeg sidder og skal skrive en formidlingsopgave med brug af integral regning til SRP. Jeg mangler blot lidt inspiration til hvor jeg kunne bruge det i virkeligheden? Emnet skal gerne være et projekt som er udført med brug af integral regning. Emnet skal være kendt på internettet, så de... -
OSO, hjælp ang. STX
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og er i gang med at skrive OSO om dyrlægeuddannelsen. Jeg er så ved at forsøge at beskrive vejen til denne gennem STX, men jeg er meget i tvivl om selve opbygningen af STX. Altså jeg har lidt svært i at finde rundt i alt det med fag på A,B og C-niveau osv.i forhold til... -
Hvad forventes hvis man tager 6 A-fag på gymnasiet?
ForumindlægHvad forventes hvis man tager 6 A-fag på gymnasiet? Hvordan vil ens skema se ude? Kan det skriftlige arbejde håndteres? -
Lineær første orden differentialligninger
ForumindlægHej jeg skal op til eksamen, hvor et af spørgsmålene lyder: "Gør rede for lineære differentialligninger af første orden samt den tilhørende løsningsformel. Giv et eksempel på anvendelsen af formlen." Her talte min lærer også om at det kunne være godt at fortælle hvad man kan læse ud f... -
eksponentielle funktioner
ForumindlægHeyhey, jeg er lidt i problemer med min opgave, så ville høre og der var nogen som ved noget til de 4 spørgsmål jeg har vedlagt i et dokument:))
