Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15201 til 15220 af 33650
-
3.g's opgave
ForumindlægJeg skriver i spansk...ville høre om der er nogen som har nogle gode fif til min opgave? Evt. eksempler på opgaver, så jeg havde noget at arbejde ud fra? Jeg ved godt at emnet med garanti ikke er det samme, men gode råd kan man ikke få for mange af! ;)Kh. 13M -
Fejlbedømmelse af SRP?? HASTER!
ForumindlægHej allesammen, Jeg har fået tilbagemeldning på min SRP, og er på ingen måde tilfreds med bedømmelsen. Derfor tænkte jeg på, om der er en, der har lyst til at kigge på den og bedømme den. /Geeksen -
Nordstjernen.
ForumindlægNogen der kan pege mig rigtig retning? :) Nordstjernens højde over horisonten viser et steds geografiske bredde. Hvor højt står nordstjernen over horisonten når man ser den fra Ålborg? -
oversæt..!!
ForumindlægHey.. Er der ikke nogen som har tid til at hjælpe mig med at oversætte et par linjer?Det er vigtigt.. for er igang med at skrive en stilPå forhånd TakHana -
Billedkunstprojekt - ideer
ForumindlægHej allesammen.Jeg skal lave et projekt i billedkunst, og jeg skal have bestemt mig for en idé, jeg kunne tænke mig at gå videre med. Temaet er kroppen, og jeg tror, de fleste teknikker er velkomne. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at bestemme mig, så hvis der sidder nogen derude med nogle idé... -
I en anden verden.. (danskstil)
ForumindlægHello..!jeg skal til at skrive en danskstil, emnet hedder i en anden verden, og opgaven går ud på,: 1) beskriv billedet, dernæste skal man skrive en fortælling som billedet kan være illustration til, ville gerne lige høre fra nogen som måske har skrevet denne stil før, eller noget, jeg kan ikke r... -
gensplejsning
Forumindlægjeg ville gerne høre om der var en der gad og forklarer mig hvordan man for et får til at producerer et menneskeprotein? -
1g dansk opg?
Forumindlæger der ikke nogen der måske har skrevet om vandrehistorier, og som har et forslag til en problemformulering, eller bare et eksempel som man kan se? -
Hvad er budskabet til denne artikel? (i et par sekunder er jeg glad, ekstra bladet )
ForumindlægHej er der nogen der kender til og har læst denne artikel grundigt? : http://www.lmsnyt.dk/Files/sk%c3%a6re%20smerten%20v%c3%a6k%20EB_31032014.pdf (i et par sekunder er jeg glad). Det er den artikel jeg skal snakke om under min mundtligt dansk eksamen i næste uge, og har brug for ALT hvad i ved ... -
værk i dansk? emne: identitet i senmoderne samfund
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive en synopsis i fagene dansk og samfundsfag. I samfundsfag vil jeg beskæftige mig med Giddens teori om identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Hvad angår danskdelen har jeg endnu ikke fundet et værk der, analyse og fortolkningsmæssigt, er nok stof i og jeg vil derf... -
Billeder i en historieopgave?
ForumindlægJeg kan ikke rigtig finde ud af det.. Bør en historieopgave indeholde billeder? -
kapacitans
Forumindlægto resistorer er koblet i serieR1 = 2ohmR2 = 3ohmhvad bliver spændingsfaldet over R1, når systemet tilføres 10v...?og den samme opstilling, men hvor der er indsat to kapacitorer, hvor C1= 2 picoFC2= 3 picoFFind spændingsfaldet over kapacitoren c1?? -
Niels Klim
ForumindlægJeg skriver om Niels Klim af Ludvig Holberg. Jeg kan ikke helt finde ud af om Holberg er vred på hans samtid eller om bogen blot skal give stof til eftertanke... Hvis du har læst den må du meget gerne komme med dit synspunkt... -
Spørgsmål om kildekritik...
ForumindlægHvordan afgøre man, om en tekst er et dokument (hvor der ikke er en tendens) eller en beretning (hvor der er tendens).Fx. "Opråb" fra 2. verdenskrig.. hvordan afgøre med det? -
Dansk stil .. Hjæælp
ForumindlægHej, alle sammen! Jeg ved det lyder dumt, men hvad er forskellen mellem en dansk stil, og en novelle? Håber i kan hjælpe. .. Da jeg har brug for jeres hjælp, så hurtigt så muligt :D -
Fiktion
ForumindlægHvad er fiktion og hvad er det modsatte? -
Det virker ligetil?
ForumindlægNu har jeg læst at næsten alle her har fået 10 i old! er det virkelig så nemt at gå til old? Jeg ligger selv på omkring 9 (det er hvad jeg harr fået i standpunkt og årskarakter + 2 ud af 3 prøver. I den 3 prøve fik jeg 10) -
Nogen der har fået 13?
ForumindlægVille bare høre om der er nogen der har fået 13 i de mundtlige eksaminer?Og om man er sproglig eller matematiker?Ved selv at der er et par stykker der har fået 13 hos os, begge matematikere, vi havde dog en sproglig der fik 13 i sin 3.gs opgave.Yeah ve ier snart færdige. -
Haster haster! Darwin His og Bio -Hjælp
ForumindlægHej :) Jeg sidder og bøvler med AT problemformuleringen. Mit problem er at jeg simpelthen ikke kan formulere et overordnet spørgsmål til mine underspørgsmål. Indtil videre har jeg: Hvordan kom Darwin frem til evolutionsteorien? (Her skriver jeg om rejsen med Beagle og om at han sender fossiler o... -
ISI-strategi???
Forumindlæger der nogen af jer kloge hoveder der kan forklarer mig hvad ISI-strategien går ud på???Linnea
