Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 15201 til 15220 af 119568
  • Matematik FP10 4. December 2020

    Forumindlæg
    Matematik FP10 4. December 2020 Har brug for hjælp med at forklare svar på nedenstående opgaver, fra ovenstående opgave sæt: Mønstre i regneudtryk - Opgave 7.2 og 7.3 En trekant i en cirkel - Opgave 8.1 Er der nogen som kan hjælpe? På forhånd tak
  • Basic Kemi B - opgave 22 HJÆLP! (Opløsnighedsprodukt)

    Forumindlæg
    Hey :) Jeg har kemi lektier for og er nået til opgave 22, jeg kan ikke finde frem til resutatet. Opgaven lyder sådan her: Anvend opløselighedsproduktet i tabel 4 for sølv(l)chromat til at beregne stoffets opløsninghed i vand ved 25 grader. ( resultate skal angives i g/100Ml) Mit forslag: Sølv(...
  • Feedback på Problemformulering til Samf B 24 timers - HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Har trukket "Stormagtspolitik" til eksamen og sidder og skriver på min problemformulering: Problemformulering: Er Kina verdens kommende supermagt? Problemstillinger: - Hvilke kriterier er der for at være supermagt? - Hvilken udvikling har Kina gennemgået på vej mod at ...
  • Miljø og Ressourcer - Al Gore og B. Lomborg

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der relativt kort kan stille hhv. Al Gores og Lomborgs klima/miljø teorier op? Jeg har svært ved at finde rundt i de mange google resultater. På forhånd tak.
  • Teknisk Matematik Opgave 222 og 224

    Forumindlæg
    Hejsa Studieportalen Har lidt problemer med disse to opgaver nogle der kan hjælpe mig med dem? :) Opgaver er vedhæftet Tak på forhånd :)
  • Matematik problemregning har virkelig brug for hurtig hjælp

    Forumindlæg
    Hej Jeg har regneudtrykket (m*6/3)-m+10 Opgaven: Du skal vise ved at omskrive, at værdien af regneudtrykket er 10 større end m Hvordan? Jeg skal også skrive en regnopskrift der passer til reneudtrykket. Den anden opgave jeg har brug for hjælp til er: Mulighed 1 9.A kan sælge hver kal...
  • Har jeg bestået matematik 9 klasse?

    Forumindlæg
    Hey alle.. Jeg står i den situation at jeg har bestået problemregning med 02 og færdighedsregning med 00 i den skriftlige prøve. På mine standpunktkarakter har jeg fået 4 i mundtlig og 02 med hjælpemidler, og 02 uden hjælpemidler. Er jeg bestået eller ikke bestået?? :/ hjælpp!!
  • Hf matematik C dec 2008

    Forumindlæg
    Er der nogle som har lavet den, og har resultaterne / udregninger til den. ? har vedhæftet den. Mvh Kevi
  • Matematik A eksamen, maj 2008

    Forumindlæg
    Jeg ville lige høre om nogen lå inde med Mat A facitlisten fra maj 2008. Ville endelig godt se hvilke fejl jeg har lavet.
  • Bakterier og matematik - hvem kan hjælpe??

    Forumindlæg
    Hvem har tid til at fortælle mig, hvordan jeg kan lave denne opgave: En ørkendiktator fyrer en granat med 1 liter Bacillus anthracis (miltbrand) sporer af, og den eksploderer 100 m over en by med 10.000 indbyggere, dækkende et areal af 1 km2. Hvis sporerne blev jævnt fordelt ud over denne ene k...
  • fsa matematik 2007 statistik og boligen

    Forumindlæg
    Beregn den procentvise stigning i antallet af parcelhuse i 1997 og 2006. 1997: 961 583 2006: 1 019 387 kan nogen hjælpe?:-)
  • matematik fsa 2008 - opgave 1.3

    Forumindlæg
    hej mennesker, har seriøst brug for noget hjælp her! jeg skal beregne den procentvise stigning for entréen til Danfoss Universe for "skolelærere og elever" fra sommeren 2007 til sommeren 2008. i 2007 var den på 70 kr og 75 kr i 2008. har regnet ud at den samlede udgift for dem i 2008...
  • Brug for hjælp til HTX Mat B eksamenssæt 2015

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til denne opgave. Tallene jeg har fået er angivet nederst på billedet.
  • Fat man Atombomben - Fysik A/Idéhistorie B

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg skal imorgen igang med min srp, og mit emner omhnadler primært om atombomen, hvor jeg vil undersøge fat man og ikke little boy bomben. Jeg har dog søgt over flere dage nu omkring sleve atombombens opbygnig, de fysiske kerneproceser som sker i bomben under sprængningen, intial stråli...
  • Beregning af POH og pH i saltopløsninger - kemi B

    Forumindlæg
    jeg skal beregne POH og Ph i saltopløsninger, som fx 0,2 BaCO3. Jeg har slået pkb op til 3,68, men da det er en middelstærk base kan jeg ikke rigtig huske hvordan man gør. nogen der kan hjælpe, tak? :)
  • Oplysning af titler på tidligere engelsk niveau B opgaver?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil gerne bede folk om at hjælpe mig med at oplyse titlerne på de tidligere opgaver i engelsk niveau B på handelsskolen? Det vil være super lækkert. Måske er der nogen som evt. kan give links til oplysning af de udgivne opgaver. På forhånd tak.
  • Søger lektiehjælp i fysik eller kemi B i Åbenrå

    Forumindlæg
    HeY.. Jeg er en pige der gå i 2.g og har brug for lektiehjælp til fysik/(kemi) (b-niveau). Jeg bor i nærheden af Aabenrå. Er du interesseret eller ved du hvordan jeg kan finde hjælp, så skriv venligst til mig tak.
  • Dumpet Mat A Bestået Mat B Hjælp!!!!

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder i det dilemma, jeg skal til og læse videre til finans økonom, men en af de fag man skal have bestået for at komme ind er mat på b niveau, og jeg har dumpet mat på a niveau. (Jeg tog en studentereksamen, en af dem man kan tage på 2år), hvor min studieretning var naturvi...
  • HJÆLP TIL AT5-EMNE VALG I DANSK A OG SAMFUNDSFAG B

    Forumindlæg
    Hej, jeg står og skal til at vælge emne til AT5.... Emnet er "Menneskets forhold til naturen"... Er der nogle som kan give nogle gode emner evt. problemformulering? Fagene er Dansk A og Samfundsfag B... Tak på forhånd:)
  • Bestem bukkenes reaktionskræfter på bjælken i A og B

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogle der nogle der kan komme med gode råd til følgende opgave: https://ufile.io/wyu4x Jeg har lavet a og b, men er der nogle der kan hjælpe mig med opgave c) Håber på respons. På forhånd tak