Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 15221 til 15240 af 23609
  • keglesnit, ellipse, cirkel osv.

    Forumindlæg
    hej alle :) mit emne hedder banekurver, og jeg har nu beskrevet en masse om parameterkurver, fart og acceleration, men nu skal jeg ha noget med keglesnit med, men hvordan får jeg det flettet ind? gerne noget med udgangspunkt i fysikken, da den skal indgå? tak :)
  • Varmeenergi

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg er i gang med at beregne en opgave i fysik. Jeg skal bruge formlerne (disse er vedhæftet), men jeg mangler tegnene i formlerne. Er der nogen der ved, hvilke tegn der skal bruges? Mvh Kristine
  • Stefan-Boltzmannslov

    Forumindlæg
    Hej - jeg sidder lige midt i 3 årsopgaven - og er stødt på et større problem. Hvorfor er det, at temperaturen i 4 potens er proportional med emissionen (itentiteten) af varmestrålingen, i denne lov? Håber der er nogle der kan hjælpe - sidder med en uforståelig englsksproget fysik bog... ARG...
  • At udregne en afstand til en stjerne

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lige for tiden om parallaksemetoden i fysik, og har fået stillet denne opgave. Proxima Centauri er den nærste stjerne til solen, og parallaksen måles til 0,000214°. Udregn afstanden til stjernen i både km og lysår Håber i kan hjælpe mig
  • Satellit

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kender en hjemmeside eller lign. hvor man kan finde oplysninger om en satellit? Jeg skriver studieretningsopgave i Fysik/Mat og en del af opgaven lyder på at gøre rede for den mekaniske energi af satellit omkring en planet.. på forhånd tak. mvh. Søren
  • Forsøg?????????????????

    Forumindlæg
    hejsa... Jeg skal snart til eksamen i fysik... Vi trak 'strålings indvirkning på levende organismer', og ville gerne lige høre... Er der nogen der har forsøg til emnet ''Stråling Indvirkning På Levende Organsimers Vilkår''????
  • kinetisk energi lige før landing

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med følgende fysik-opgave: http://i50.tinypic.com/24fcvex.jpg Opgave a har jeg fået til 53 joule. men jeg sidder fast i opgave b og c.. nogen der vil være sød og hjælpe? :)
  • Co2 bindende???

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg skal lave en opgave i fysik om ensvarmedyr og vekselarmedyr hvor man måler deres stofskifte ud fra iltforbrug. Jeg lægger natronkalt i bunden a buret for at binde co2'en der er i lutfen, men hvad vil det sige at noget er co2 bindende og hvad sker der??
  • Fyrværkeri 2.g-studieretningsogave

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive 2.g studieretnings opgave. Skal skrive noget om fyrværkeri. Men ved ikke rigtig hvad jeg skal undersøge og hvordan min problemformulering skal lyde... Håber der er nogle der har nogle gode links eller har noget om fyrværkeri som de vil dele. Fag: Kemi/Fysik
  • Batteri og resistor

    Forumindlæg
    Hej! Jeg laver ligenu en aflevering i fysik om et kredsløb, hvor der indgår et batteri og en resister. Jeg skal i denne afleveringen forklare grafen med UP opad og I udad. Altså fra ohms 1.lov. Hvad fortæller den graf i forbindelse med batteriets kredsløb?
  • Bølgens frekvens?

    Forumindlæg
    Er kørt fast i min fysik opgave om bølger Spørgsmål: En bølge udbreder sig i et medium, hvor den har farten 50 m/s. Når bølgelængden er 1,7 m hvor stor er så bølgens frekvens? Nogen der kan hjælpe?
  • Fællesfagligtfokusforløb forsøg

    Forumindlæg
    hej vi har Fællesfagligtfokusforløb (blanding af fysik,biologi og geografi) hvores over emne er bærdigdygtit produktion og hvores emne er fra forbrug til spild og vi skal bruge et forsøg omkring hvores emne nogle ideer tar imod dem med kys hånd :))
  • Ligevægt på vægt

    Forumindlæg
    Jeg så dette spørgsmål i matematik-forummet, men jeg synes, det ligner en fysik-opgave, så jeg tænkte om nogen herinde kan besvare spørgsmålet... https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=460231
  • Hydrogenspektrum

    Forumindlæg
    Jeg skal op i fysik B mundtlig eksamen og et af de spørgsmål vi har fået stillet under "atomer" hedder "hydrogenspektrum og energi i stationære tilstande i hydrogen" men jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad jeg skla skrive her? Al hjælp er super værdsaaat, tak!
  • Kræfter et legeme i en væske er påvirket af

    Forumindlæg
    Hej jeg skal afslutte fysik B-niveau her i morgen. Jeg skal kunne redegøre for hvilke kræfter et legeme i en væske er påvirket af. Behøves ikke teori om hver af kræfterne bare lige overordnet info om hvilke kræfter legemet bliver påvirket af. Er der nogen der kan hjælpe mig med det? På forhånd t...
  • Galileo Galilei

    Forumindlæg
    Jeg har fysik fremlæggelse om 2 dage, hvor jeg skal fotælle om Galileo Galilei og hans opdagelse. jeg har lidt problemer med at finde et konkret svar på. så vil i ikke være rigtig søde at hjælpe med hvad han har opdaget, og hvad der vil være godt at fortælle omkring det. :-)
  • Kender i noget forsøg med co2 ??

    Forumindlæg
    Hej, i morgen jeg skal til 9 klasse prøver i fysik kemi. Jeg must laver forsøg med co2 men jeg kan ikke finder noget. Det skal har 10 minutter lang.Kander i noget forsøg med det CO2? Please help!
  • Hmm, har i skrevt opgave om dette?

    Forumindlæg
    Hej er der nogen derude som har skrevet om vindmøller indenfor fysik el. samfundsfag ville jeg være dybt taknemmeli´g, da jeg skal skal skrive en større opgave. Har tjekket de få opgaver ud herinde men har ligesom brug for noget mere konkret. tusind tark.
  • nogen der har skevt opgave om dette.?

    Forumindlæg
    Hej er der nogen derude som har skrevet om vindmøller indenfor fysik el. samfundsfag ville jeg være dybt taknemmeli´g, da jeg skal skal skrive en større opgave. Har tjekket de få opgaver ud herinde men har ligesom brug for noget mere konkret. tusind tark.
  • Hjælp til naturfaglig opgave om stivelse

    Forumindlæg
    Mig og min gruppe har fået en naturfaglig opgave, som skal indeholde arbejdsspørgsmål om stivelse fra fysik/kemi, biologi og geografi. Problemet er, at vi simpelthent ikke kan finde ud af, hvad man kan skrive til stivelse fra den geologiske vinkel. På forhånd tak:))

Søgninger relateret til fysik rapport DENSITET