Søgning på: tysk notater. Resultater: 15241 til 15260 af 18469
-
Bønder i gamle dage ( før 1941 )
ForumindlægHej skriver pt. danskopgave og analyserer et brev hvor der bliver udtalt efter at han har set tyskerne bruge polakkerne som slaver. man kom til at tænke på bønderne i danmark i gamle dage. og man spurgte sig hvad er der opnået ved at vi skriver 1941 nu, og man ikke er nået længere. nogle som ka... -
Analyse i DSO'en Hjælp!
ForumindlægHej studieportal. Skal have hjælp da jeg ikke rigtig ved hvordan man skal analyser i samtidshistorie. Min Problemformulering: Jeg vil redegøre for Nazisternes vej til magten, dernæst vil jeg analysere Hitlers rolle og effekterne for det tyske rige. Har lavet redegørelsen, men er simpelthen i tviv... -
Analyse i DSO'en Hjælp!
ForumindlægHej studieportal. Skal have hjælp da jeg ikke rigtig ved hvordan man skal analyser i samtidshistorie. Min Problemformulering: Jeg vil redegøre for Nazisternes vej til magten, dernæst vil jeg analysere Hitlers rolle og effekterne for det tyske rige. Har lavet redegørelsen, men er simpelthen i tviv... -
Oversættelse kort
ForumindlægHej. Jeg er meget i tvivl om hvordan det her skal oversættes til tysk efter nogle forsøg syntes jeg bare ikke det hænger sammen. Håber i kan hjælpe mig Romanen "Helden wie wir" foregår i det tidligere DDR i årene fra 1968 til 1989. Hovedpersonen Klaus Uhltzscht, bor i Østberlin sa... -
Hjælp!!
ForumindlægHej! Jeg skal oversætte noget tysk, og jeg er lidt lost nu! F.eks. skal jeg oversætte: Huset, som han har købt, er meget dyrt. Das Haus, das er hatte gekaut, ist sehr teuer. Er det rigtigt?? 2) Har du hørt hvad læreren har sagt? Hast du hört, was der Lehrer gesagt hatte. Håber nogen vil hjælpe. P... -
rettelse af 2 sætninger..
Forumindlæghåber der er nogen der kan rette de tyske sætninger (: - Det, der er sket, kan vi desværre ikke ændre. Was, es ist passiert, sind wir nicht ändern. - Det bliver ved det, jeg har sagt. Es wird auf, was ich gesagt haben. -
HHX Optagelsesprøven!
ForumindlægHej, jeg går i 9. klasse. Jeg skal til optagelsesprøve på HHX imorgen. Alt er skriftligt ( Matematik, tysk, engelsk og dansk). Opgaverne skal blive løst på computeren. Ved i hvilke slags opgaver man får? Hvordan er niveauet? Skal man bestå alle fagene? Er man egnet, hvis man består med 02? ... -
Rettelse af tyskstil
ForumindlægHej SP! Jeg er ny her, men tænkte lige om der tilfældigvis skulle være et klogt hoved derude, der havde lyst tid og mulighed for at hjælpe mig med at få rettet min tyskstil, da jeg ikke ligefrem mestrer det tyske sprog? :) vil helst sende den pr mail eller lignende, for at undgå problemer ... -
Hvordan danner jeg sætning på Ty & Eng?
ForumindlægHej allesammen, ja jeg havde lært hvordan man dannede sætninger både på tysk og eng. Men nu har jeg glemt det, og ville gerne huske det. Jeg er træt at bruge oversættere, for hver gang jeg bruger det kommer der forkerte sætninger, så kan i lær mig hvordan man danner sætninger på ty & eng? -
første verdenskrig
Forumindlæghej har et par spørgesmål som jeg ikke kan svare på. KAN DU SAMMENLIGNE MED NAPOLEONS OG HITLERS FORSØG PÅAT EROBRE RUSLAND? HVILKEN KATASTROFE LUREDE 20 ÅR UD I FREMTIDEN I FORLÆNGELSE AF DE HÅRDE FRE... -
Treårskrigen 1848 til 1850. Hurtig hjælp!!!
ForumindlægJeg har nu læst og læst og jeg hvorfor stadig ikke hvorfor krigen begyndte? Er det fordi De tyske, nationalliberale slesvig-holstenere krævede Slesvigs og Holstens løsrivelse fra Danmark i sin tid og sammenslutning til en tyskpræget slesvig-holstensk stat.. Er det bare grunden??? Jeg ... -
Bøjning
ForumindlægHvis jeg nu skal oversætte følgende sætning til tysk: De kan se deres bil. Så vil mit bud selvfølgelig være: Sie können ihr Auto sehen. Mit spørgsmål er, hvordan man ved om, der skal stå ihr, ihre eller ihrer? Der må da være et eller andet system i det. Er der nogen, der eventuel ... -
rettelse, meget kort!
ForumindlægHey, nogen der vil rette disse to sætninger på tysk? Nogen har åbnet døren, men hvem kan det have været, tænkte Andreas. - Jemand öffnete die Tür, aber wer wurden es, dachte Andreas. Enhver kunne se, at nogen havde været i lejligheden. - Jeder konnte sehen, dass jemand hatte in der Wohnung ... -
rettelse, kort!
ForumindlægNogen der vil rette de tyske sætninger? Kunne han mistænke nogen? -Konnte er jemand Verdacht? Han forstod, at han selvfølgelig ikke kunne mistænke enhver, der boede i huset? - Er verstand, dass er natürlich nicht jemand vermuten, wer in dem Haus lebte. -
Hjælp til disposition ;D
ForumindlægHeej alle sammen Jeg skal op i tysk her til juni ;s Jeg vil gerne bede om jers hjælp til det ;D Mit overemne er: Jung in Europa og mit underemne er: Liebe und Freundschaft Nogle der kan hjælpe med at lave nogle punkter jeg kunne snakke om ;D På forhånd tak ;D -
Oversættelse
ForumindlægKan I oversætte disse tre sætninger til grammatisk korrekt tysk? - Historien bliver fortalt i 3. person – fra datterens synsvinkel. - Hun vil studere medicin og ikke arbejde på kontor som sin mor. - I sin fritid deler hun reklamer ud, for at kunne købe en New-Look-nederdel. -
En træls sætning
ForumindlægHvordan oversætter jeg sætningen: Efter en ferie savner jeg ofte mine klassekammerater. Mit bud er: Nach einen Ferien ich oft meine Klassenkameraden vermissen .. Jeg synes den er svær, da ordet ferie altid er i flertal på tysk, men jeg skal jo bruge den i ental. Er desuden også i tvivl om jeg kan... -
En rar sjæl, der har tid til at hjælpe?
ForumindlægEn rar sjæl, der har 10/15 minutter til at gennemgå min tysk disposition for stave-, formulerings-, taste- og grammatikfejl. - Mere end velkommen til at se på sætningsopbygningen? Skal siges den skal afleveres i morgen - den er allerede gennemgået én gang, men ville prise mig lykkelig for, hvis ... -
Placering af udsagnsord i bisætning
ForumindlægAber mit der schlechten Lohn du bekommst, denke ich, dass viele Jahre vor du in deines Auto sitzt wollen passieren. Er udsagnsordene placeret korrekt i den markerede bisætning? Er der andre fejl må i også gerne sige til, tysk er ikke min stærke side :) -
HASTER!! Det kommunistiske manifest
ForumindlægHej Jeg skal op i AT i morgen, hvor jeg har arbejdet med Karl Marx og om han klassebegreb. Deraf har jeg analyseret noget af det kommunistiske manifest, den oversatte version på dansk! Den orginale er på tysk. Så jeg vil høre om der er nogle som kan siger mig, om det kommunistiske manifest af de...
