Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15261 til 15280 af 23766
-
Bremselængde
ForumindlægJeg er altså håbløs til fysik så jeg håber at der er en der kan hjælpe her En bil på 1150 kg bremser op fra 50,0 km/h til 0,0 km/h. Gnidningskoefficienten mellem dæk og vej er 0,70. Hvad er den mindste bremselængde? -
Isomer
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål hvor jeg skal; "Gør rede for navngivning af forskellige isomere former og fortæl om fysiske og kemiske egenskaber." Jeg er ikke helt sikker på, hvad en isomers specifikke egenskaber - fysik og kemisk. Eller om hvordan man navngiver dem.. Håber I kan hjælpe ... -
Brug af destillerede vand i 9. klasses eksammen
ForumindlægHej, jeg skal op på Onsdag i 9. klasses Fysik eksammen, og i et forsøg om Ioner og Salte står der at jeg skal bruge destillerede vand. Er det noget jeg skal lede efter til eksamen, eller skal jeg bare bruge vand fra vandhanen? Tak på forhånd. -
STEDFUNKTION?
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og skriver dispositioner til min fysik eksamen. Arbejde med emnet Bevægelse, og har lige skrevet om Hastighed og fart. Skal nu til at skrive om "Stedfunktion" - Og jeg tror simpelthen ikke jeg forstår hvad det er ? Hvordan defineres og beskrives det? På forhånd tak... -
Forsøg - salte
ForumindlægHejsa! :) Er der nogen herinde som har nogle bud til hvad man kan lave, af forsøg til FSA i fysik/ kemi? Jeg har allerede to forsøg: - Fiksersalt og elektrisk strøm - Krystalvand i kobbersulfat mangler så 1-2 mere :) På forhånd, tusind tak. -
tabelværdi for laserlysets bølgelængde
ForumindlægHej alle 'fysikere'... :) I skulle vel ikke kende tabelværdien for laserlysets bølgelængde?? jeg har kigget på nettet, men ét sted siger noget og et andet sted noget andet..... mvh caroline -
Hvordan finder man neuklidtallet?
ForumindlægEr i gang forberedelse til fysik eksamen.... men er lost i det med neutroner og protoner!!!!! Ved at antal protoner er det samme som atomnummeret. Og at for at finde ud af hvor mange neutroner der er i kernen, skal man - protontallet med neuklidtallet men hvordan finder jeg neuklidtalllet? ... -
Strømme og spændinger
ForumindlægHej alle sammen jeg har fået en opgave i fysik hvor jeg skal finde strømme og spænding har vedhæft fil Skal jeg bruge Ohms lov U= R*I og I=U/R eller skal jeg bruge Kirchoffs anden lov for lukket kreds Mvh mig -
laborant udd.
ForumindlægHey Hvis man vælger en laborant udd. som kræver en gymnasial udd. og specifikke krav; MatC og Kemi/fysik/naturfagC. Hvis man så har fx matB niveau, skal man så have bestået faget før man kan blive optaget? Niveauet er jo højere.. Hilsen Sam -
stjerner
Forumindlæghey yo folks? kan i hjælpe sidder og løser fysik og har brug for hjælp...opgaven lyder:En stjerne befinder sig i afstanden 2,45*1016 km fra jorden og har den absolutte størrelsesklasse M= -3,81. Hvad er afstanden til stjernen i lysår og parsec? -
Laser farver
ForumindlægHeej, jeg skal snart op i fysik og et af mine emner af laser. Såå ved I hvilke farver en laser kan blive? :-) Jeg ved, at den kan være grøn, blå, rød og gul (ikke?), men kan den være andre farver? :-) -
Forskellen på konventionelt- og økologisk landbrug?
ForumindlægJeg har et spørgsmål som jeg har svært ved at finde svar på. Det skal være fra både bioloisk, geografisk og fysik/kemisk. Håber i kan hjælpe mig: Hvor stor/hvad er forskellen på forureningen af naturen i forhold til økologisk- og konventionel landbrug? Tak på forhånd - Fredeik -
Hvad må man tage med til FSA Mundtlig F/K?
ForumindlægHejsa Har hørt noget om at man må tage alle sine noter og fysik mappe med sine opgaver med til prøven men ved ikke om det er rigtigt er det det? Kan ikke huske om det er A eller B men det er den hvor vi er 4 inde af gangen i 2timer -
Maksimal værdi for n, ved brug af bølgeligning
ForumindlægJeg sidder her med en fysik opgave, og er gået helt i stå..... Nogen der kan hjælpe med denne opgave? Sinus til en vinkel kan jo ikke bliver større end 1, så hvad er den maksimale værdi af ??, for hvilken der er afbøjning? Hint: brug bølgeligningen. -
Hjælp - Jordopgang?
ForumindlægHej :) Jeg skal til fysik exam og mangler lige at få afklaret jordopgang. Indledning - Når man står på månen kan man se jorden stå op og jorden gå ned. Jeg skal finde påstande og beskrive det men kan ikke rigtigt finde noget på google. Nogle der har en ide eller ved noget?? -
Tandplejer uddannelse
ForumindlægHej med jer Jeg vil gerne tage uddannelsen, tandplejer. Men jeg har ikke gennemsnittet til det. Jeg har mat A fysik B kemi A dansk A, og det kræves kun på c-niveau. Kan det hjælpe mig? Hvordan kan jeg ellers tjene point?? -
HJÆÆÆÆLP!!!!
ForumindlægNogle der kan give mig nogle førsøg til følgene emner i fysik.... - Organisk og kemiske bininger - Radioaktivitet - Atomfysik - Alkohol - Svingninger og bølger - Kemisk analyse PLEASE VIL IKKE NOK HJÆLPE MIG!!!!!! HAR BRUG FOR DET. RIGTIG MANGE GANGE TAK PÅ FO... -
HASTER!! energi eksperimenter...
ForumindlægHej jeg skal op i fysik og kemi i morgen og finder pludselig ud af at min lærer ikke har givet os nogle eksperimenter der kan udføres i en eksamensituation (afgangsprøve) går i niende klasse håber nogle kan hjælpe!! Kh miig :) -
Sammenhæng - protoner og elektroner
ForumindlægHej alle! Skal op i fysik om et par dage, så jeg sidder selvfølgelig og teper. Men.... min hjerne bliver ved med at sige mig, den har læst, at der er sammenhæng mellem antallet af elektroner og protoner. Er der en venlig sjæl der kan forklare sig her? Er der sammenhæng... eller hvordan f... -
Batteridrevet skruetrækker
ForumindlægHej.. Jeg mangler frygtelig meget fysik afleveringen fra august 2006, men på mit ark står der godt nok også 2006-7-2 Opgaverne er: Batteridrevet skruetrækker Eurostar Lufttrykket i en flykabinde Barringermeteoritten Kortere halveringstid Magnetar Håber virkelig der er nogen der kan hjæl...
