Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 15281 til 15300 af 48880
-
Kvote 2 HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg er blevet samfundsvidenskabelig student fra STX i år, og har modsat flere nyudklækkede studenter ikke søgt om en videregåendeuddannelse da jeg i 3g blev sikker på, at jeg ville noget naturvidenskabeligt. Jeg er dog et par decimaler fra kvote 1 samt stand-by snittet, hvorfor jeg ønsker ... -
SRP - Emner / Områder
ForumindlægHej derude, Jeg sidder og har en form for krise - Da jeg jo skal have valgt fag og område til SRP inden der er gået en uge. Jeg er tvunget til at vælge faget Engelsk på A-niveau, og kan herudover koble det med enten Dansk A, Samfundsfag B, Biologi B, Historie A, Matematik B. I første omgang... -
Komparativ metode - argh! Hjælp!!!!!
ForumindlægJeg skriver AT i dansk og samfundsfag. Jeg er pt. meget i tvivl om jeg benytter den komparative metode rigtigt i samf, da jeg på den ene side møder definitioner på nettet, der mener det ene, og andre, der mener noget andet. Er derfor i et stort dilemma: Jeg har i min synopsis skrevet, at jeg anve... -
Hjælp til vurderingen
ForumindlægHej :) jeg er godt i gang med min SSO i samfundsfag og jeg har valgt at skrive om identitetdannelse og de sociale medier. Problemformulering: Redegør for centrale teorier om identitetsdannnelse i det senmoderne samfund Undersøg hvordan og i hvilket omfang de unge bruger de sociale medier... -
Hjælp søges (i forbindelse med terminsprøver).
ForumindlægHej alle. Jeg skal meget snart til terminsprøve ( stx: i skriftlig dansk A, engelsk A og samfundsfag A). Og jeg ved, at de karakterer, som jeg får, har stor betydning for mine årskarakterer, så jeg vil næsten gøre alt for at få nogle gode karakterer. Normalt plejer jeg at benytte mig af studiepor... -
sso
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp til 3gs opgaven! Ved jeg skal skrive den i dansk, men har ikke en eneste ide til hvad den skal omhandle!! -
Centralisering af sunhdesvæsnet
ForumindlægHej...Diskuter om centraliseringen af sundhedsvæsenet er godt for det danske samfund - eller om centraliseringen generelt vil bidrage med noget positivt.Hvad mener I... har burg for noger inspiration har meget travlt med denne opgave... -
Hjælp med at oversætte denne sætning!
ForumindlægHej allesammen Er der nogen, der har et bud på, hvordan man best oversætter følgende sætning til dansk: This field has reached its plateau. Tak. -
ordklasser
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med at finde en side, hvor der er danske-ordklasser?(bøjninger osv.)Således:En bog - bogen - flere bøger - alle bøgerneosv... -
Lektiehjælp/opgaveskrivning tilbydes :-)
ForumindlægTilbyder lektiehjælp/opgaveskrivning i Samf A og Dansk A. Skriv til: [email protected] eller i en kommentar til opslaget, hvis interresse! :-) -
Plausible deniability
ForumindlægEr der et dansk term for plausible deniability, udover "sandsynlig benægtelse"? Jeg tænker i en juridisk samhæng. -
aflevering
Forumindlægjeg skal skrive en dansk opgave hvor der skal besvares 5 spørgsmål om martha christensen roman her i nærheden og er lidt i tvivl hvordan man sætter det op -
Essay - Længde
ForumindlægKort og simpelt; hvor langt er et dansk essay? Tænker lidt det er samme stil som den engelske på 700-900 ord'ish -
spansk eksamen
Forumindlæghej alle sammen jeg er virkelig forviret over spansk eksamen hvordan foregår det helt præcist, har hørt noget af det foregår på dansk men kan ikke finde ud af hvad det skulle være, er virkelig forvirret ... -
USA og Danmark
ForumindlægEr der tegn på, at amerikanerne ønsker sig et samfund som det danske, når det kommer til de midler der i Danmark anvendes for at opnå det? Tak på Forhånd -
Plagiat?
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig at vide, om det er nemmest at se plagiat i en dansk eller en spansk stil og hvorfor? -
AT Eksamen - Rejser: Døden
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en AT synopsis i Religion og Samfundsfag. Området er Rejser og jeg har så valgt at bruge døden som en rejse. Dette er nemt nok at skrive om i Religion. Mit problem er bare at jeg ikke kan koble Samfundsfag på Religion. Er der nogen der kan se en Samfundsfaglig vinkel at angri... -
Meget vigtigt
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er igang med at skrive en opgave, hvor jeg vil bruge samfundsfag og engelsk, som de to fag jeg vil kombinere. Jeg har om fedme i USA. I engelsk har jeg analyseret og fortolket, men jeg ved ikke hvordan jeg skal bruge samfundsfag. Er der nogle af jer der vil være søde og gi... -
HF Enkeltfag
ForumindlægHåber nogen vil hjælpe med disse spørgsmål: 1. Har man retmæssigt ret til at tage et fag om igen på et lavere niveau, når man har gennemført faget på et højere som HF enkeltfagskursist hvis beviset ikke er lukket? Har jeg f.eks. ret til at tage Dansk fra G niveau og næste halve år Dansk FED niv... -
Idræt hører ikke til i Folkeskolen
ForumindlægIdræt hører på ingen måde til i Folkeskolen (og det tror jeg ikke at jeg behøver at forklare), derfor har jeg valgt at at gøre oprør ved ikke at deltage i idrætstimerne og være fuldstændig ligeglad med hvad min lærer giver mig i karakter. De fleste idrætslærere har klaret sig dårligt fagligt i sk...
