Almen studieforberedelse (AT)

Komparativ metode - argh! Hjælp!!!!!

29. maj 2017 af appelsinpigen (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg skriver AT i dansk og samfundsfag. Jeg er pt. meget i tvivl om jeg benytter den komparative metode rigtigt i samf, da jeg på den ene side møder definitioner på nettet, der mener det ene, og andre, der mener noget andet. Er derfor i et stort dilemma: Jeg har i min synopsis skrevet, at jeg anvender komparativ metode to gange, men skal jeg mon lave dette om?

Først har jeg brugt den, da jeg sammenligner en udvalgt facebookopdatering om mit emne (kvalitativt empiri) med sociologiske teorier om det senmoderne samfund, der kan sige noget om det samme emne. 

Derefter bruger jeg den, da jeg sammenligner den selvsamme facebookopdatering med en statistik (kvantitativt empiri), der siger noget om danskernes holdning til det samme, som facebookopdateringen også handler om. 

Mit spørgsmål er: Kan man godt benytte komparativ metode, selvom man sammenligner på tværs af kvalitativ og kvantitativt empiri? Mange steder synes jeg nemlig der står, at man kun kan benytte komparativ metode, når fællesindikatorerne er meget tydelige, f.eks. sammenligning af to landes BNP.

Mit andet spørgsmål lyder på, om jeg godt kan benytte den komparative metode, når jeg sammenligner en teori med en udtalelse, som jeg ville gøre først?

Tak og jeg skylder jer så mange krammere, hvis I kan hjælpe mig!!!!!


Skriv et svar til: Komparativ metode - argh! Hjælp!!!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.