Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 15281 til 15300 af 22746
-
CSR: model til indsættelse af virksomhed
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min SRP, og har om Corporate Social Responsibility. Jeg vil gerne kunne indsætte en virksomhed i en eller anden figur, for at se om virksomheden passer ind. (jeg skal lave en analyse af Danfoss A/S' corporate citizen rapport) nogen der har en idé til hvilken fugir ... -
Integral regning
ForumindlægHej :) Vi er tre piger som sidder med en matematik rapport, og har store problemer med at beskrive følgende spørgsmål: Forklar sammenhængen mellem stamfunktion og arealet under en graf, og definér det bestemte integrale udfra bevis af A = F(b) - F(a) , hvor F er en vilkårlig stamfunktion til f, d... -
mono- eller polyhydron syre
ForumindlægHej kloge hoveder. Jeg er igang med en rapport omhandlende syre-base titrering, og har fået stillet spørgsmålet: Hvorfor skal man tage højde for, om det er en mono- eller polyhydron syre, og i hvilken ”kategori” falder HCl? Jeg kan ikke finde foreskellen på de to på nettet, eller i ... -
Hjertet - afiltet og iltet blod ?
ForumindlægHej Har lige nogle spørgsmål om hjertet., eftersom jeg er igang med biologi rapport. - Hvorfor er der forskel på vægtykkelse i højre- og venstre hjertekammer? - Hvilken funktion har blodkarrene på hjertesoverflade? - Fører nogle arterier afiltet blod? og hvordan skal man evt. forklare det? - Ffør... -
hjælp : Naturtilstanden og naturværdien
Forumindlægjeg er i gang med at lave en biologi rapport og mangler det sidste spørgsmål( diskussionen). spørgsmålet lød således: Vurdering af naturtilstanden og naturvædien- angiv naturværdien på en skala fra 1 til 5 , hvor 5 er bedst. du skal argumentere grundigt for din vurdering . håber nogen gider hj... -
PULS
ForumindlægHej sidder med en biologi rapport er lidt væk der er blevet givet et spørgsmål der lyder sim følgende: man kan med fornuft lave testen ( 2-punkt-konditionstest) et par gange samtidig med at testen bliver bedst, hvis du rammer to puls værdier der ikke ligger for tæt på hinanden eks. 13-160. Forkla... -
blodtryk og puls - forskel på drenge og piger?
ForumindlægJeg er igang med at skrive en biologi rapport om blodtryk og puls, i forhold til rygning. Men jeg er usikker på, om der er forskel på drenge og pigers blodtryk og puls? om det kan have noget at gøre med rygning? og hvorfor er der forskel på drenge og pigers blodtryk og puls?? jeg håber virkeli... -
NATOs position under Den Kolde Krig
ForumindlægHej alle Har lige fået min opgaveformulering til SRP. Skal skrive om NATO og NATOs fremtidige formål/planer.. Ville bare høre jeres ideer til hvordan fremgangsmåden til rapporten skulle være.. Jeg skal starte med at redegøre NATOs position under Den Kolde Krig. Er lidt forvirret over hvordan jeg ... -
hjælp til forståelse af pH-meter
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med en rapport hvori jeg bl.a. skal forklare hvordan et pH-meter fungerer. Det eneste, jeg ikke kan forstå er, hvorfor Kcl skal kunne komme ud i væsken med den ukendte opløsning igennem den her porøse saltbro? Som jeg har forstået det, så skal Kcl bare være en refference til ... -
gode råd eller lidt hjælp?
ForumindlægHej , Jeg er i gang med at skrive en biologi rapport. Jeg skal besvare et spørgsmål der lyder således: "hvordan ændres hormonniveauerne under en graviditet?" Jeg har forklaret lidt om HCG og HCS , men kan ikke komme på mere, desuden har jeg lidt svært ved at formulere det. Synes heller ... -
Biologi blodtype, please HJÆLP !
ForumindlægHej folk, jeg er i gang med at lave en rapport om blodtypebestemmelse og nu jeg er sådan set gået i stå med et spørgsmål, og spørgsmålet lyder: En kvinde med blodtypen A havde med den samme mand et barn med blodtype 0 og et med blodtype B 1) Hvad er faderens genotype of fænotype? 2) Hvad er mod... -
Finanskrisen - påvirkning af den enkelte borger
ForumindlægHej, jeg skal skrive en længere rapport om, hvordan finanskrisen har påvirket den enkelte borger i Danmark. Jeg tænker fx på boligkrisen, lønniveau, forbrug o.lign. Mit problem er mangel på kilder og datamateriale - kan det virkelig passe, at det er umuligt at finde noget? På forhånd mange tak. -
Teoriafsnit - hjælp !
ForumindlægHej jeg skal skrive en rapport hvor jeg bestemmer et togs acceleration ved start og slut. Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive i teoriafsnittet, men har fundet ud af at jeg SKAL! skrive om disse to, men ved ikke hvordan jeg skal svare: - forklar bevægelsesligningen. - hvorfor der laves en polynom... -
Blodtyper HJÆLP HJÆLP HJÆLP !!!
ForumindlægHej :) Jeg skal aflevere en rapport senest i morgen og er ret presset ! :( Og som jeg virkelig håber på der er nogen der kan hjælpe mig med at svare på. Jeg har blodtypen AB negativt. Beskriv den mulige arvegang for din blodtype (hvad kunne dine forældre teoretisk have af genotyper og fænotyper?... -
Oxidation
ForumindlægHej Kemi folk :D har lige problemer et pr spørgsmål, som jeg skal have med i min kemi rapport, håber nogen kan hjælpe :) Reaktion: 3Cu + 2NO3- + 8H3O+ --> 3Cu2+ + 2NO+ 12H2O hvilke atomer oxideres i ovenstående reaktionsskema, og hvilke atomer reduceres? hvad angiver metallers placering i spæ... -
produkt til ekstremsport udfra wingsuit, motorcross, parkour og snowboarding
Forumindlæghej mig og min gruppe sidder og skal lave en rapport som bliver lavet om til en fremlæggelse. af unge og fritids aktiviteter med underemnet ekstremsport. problemet er at vi ikke kan finde på et produkt til følgende ekstremsporter parkour, motorcross, wingsuit og snowboarding som så skal hænges ... -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHeej : ) Jeg er lidt på røven, da jeg skal til a aflevere en matematik rapport, jeg bare er helt lost i. Jeg ville høre om der var noget der havde lavet opgave 1209 - grafregnerforløb i jens carstensen og jesper frandsens Mat 1? Og om i evt. kunne undvære den ? ;) Jeg håber meget på noget hjælp -
Acetones formel
ForumindlægHej jeg sidder her og er ved at skrive en rapport med et forsøg om acetone. problemet er det at jeg ikke kan finde den kemiske formel for acetone. eller, jeg har fundet en del forskellige, men ved ikke hvilken der er den rigtige C3H6O el. (CH3)2CO el. noget helt 3. tak skal de ha' -
Let- og tungt opløselige salte.
ForumindlægHey! Jeg skal i min rapport redegøre for let- og tungt opløseligesalte: b. Redegør for let- og tungt opløselige salte. Kom ind på såvel hvordan du kan vide om et salt er let- eller tungtopløseligt, og hvad vil det sige, at et salt er let- eller tungtopløseligt? Skal man bare kigge på ... -
kvantitativ bestemmelse af glukose - Formel
ForumindlægHej.. Jeg er igang med en kemi rapport omkring kvantitativ bestemmelse af glukose, og er simpelthen gået i stå. Jeg har målt absorbanserne, men hvordan beregner man glukoseindhold? Hvis jeg f.eks. har en glukosestamopløsningen på 1001,4 mg/L, ionbyttet vand på 1,5 mL, salicylatreagens på 2 mL, og...
