Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 15281 til 15300 af 45492
  • Beregning af skæring til bestemmelse af et objekts position

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og bikser med lidt matematik her, og skal til at finde beskæring til bestemmelse af et objekts position. Hvilke formler er det der skal benyttes til dette formål?
  • AT - samfundsvidenskab

    Forumindlæg
    Kunne én evt. komme med et eksempel på kvantitativ og kvalitativ metode i samfundsvidenskab? Det vil hjælpe mig rigtig meget.
  • Historie = objektivt ?

    Forumindlæg
    Hvordan er historie objektivt og sagligt ?
  • For meget talesprog?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en danskopgave, og jeg er lidt i tvivl, om jeg godt kan skrive hænge ud, eller om det bliver for meget talesprog? Er der om muligt andre ord, som har samme betydning, som at hænge på gadehjørner? På forhånd tak.
  • Humanistisk metode !

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til eksamen imorgen , og jeg har brug for en forklaring om den humanistisk metode. Jeg har faktisk søgt om den på google ,men jeg kunne ikke forstår hvad den er , og hvad bruger man den til , er der nogen der kan hjælpe ??? tak
  • Hvilken tekst kan man perspektiver "verdensborger i danmark" af Benny Andersen til??

    Forumindlæg
    Hvilken tekst kan man perspektiver "verdensborger i Danmark" af Benny Andersen til?? Teamet for dette digt er "Den store indflydelse resten af verden har på den danske kultur." hvis det kan hjælpe til en til at finde noget
  • Hjælp!! - hvilken roman skal jeg vælge??

    Forumindlæg
    Hej alle jer herinde på Studieportalen. Jeg skal arbejde det næste stykke tid med en selvvalgt roman her i 10. klasse. Men kan har ingen ideer til, hvilken roman jeg skal vælge. Det skal være en ungdomsroman, som er god at arbejde videre med (gerne med tydelige budskaber og så videre) Er der nog...
  • EKSAMEN I ENGELSK IMORGEN

    Forumindlæg
    jeg har trukket en engelsk tekst, en historie på 5 sider, som jeg skal op i imorgen. Jeg ville spørge om hvad synes i der er vigtigtst at have med i min fremlæggelse, der er så meget man kan få med, men dér er ikke nok tid til at fort&#230...
  • en nemt spørgsmål ;)

    Forumindlæg
    HEJ ER DET OKAY HVIS JEG SKIFTE TID ALTSÅ DATID , NUTID OG .... MANGE GANG I EN ENGELSK STIL ???? TAK
  • Romanens komposition

    Forumindlæg
    Kan en roman godt have en tredelt komposition, hvor der er en begyndelse, en midte og en afslutning?
  • Er der tilfældigvis nogle, der har lavet en reklameanalyse af reklamen "molly" fra Den Gamle Fabrik? :-) Håber der er nogle venlige sjæle, der kan...

    Forumindlæg
    Er der tilfældigvis nogle, der har lavet en reklameanalyse af reklamen "molly" fra Den Gamle Fabrik? :-) Håber der er nogle venlige sjæle, der kan og vil hjælpe!
  • deduktion metode

    Forumindlæg
    Hej, Nogle der kan svarer på hvad deduktion inden for samfundsfaglig metode præcist dækker over. Bruger man deduktion hvis man bruger modeller og tabeller i sin synopsis? tak på forhånd
  • Procent regning

    Forumindlæg
    Hej folkens nogen der kan hjælpe mig med denne procent regning.. Hvis man har 13% i 2007 og 3,5% i 2008 hvordan beregner man så forskellen/nedgangen i procent?:)
  • Hjælp til dansk

    Forumindlæg
    Hej jeg har et problem med 1.lav personkarakteristikker af de vigtigste personer 2.Hvad er tekstens temaer 3.find modsætninger i teksten 4.Har teksten en morale 5.hvad tror du forfatteren vil fortælle med historien 6.hvad har betydning for dig i din tilværelse
  • Samfundsfags metoder/begraber

    Forumindlæg
    Hej ville lige høre om der ikke var nogle der kunne hjælpe mig med hvilke Samfundsfags metoder/begraber der findes. Skal bruge dem her i min afslutnings eksamen men synes ikke lige jeg kan finde nogle eller huske dem.
  • retorik?

    Forumindlæg
    Hey! Nogen der har en definition på retorik?
  • Angående samfundsfags eksamenskarakter

    Forumindlæg
    Var til samf C eksamen her forleden, fik et 7 tal. Argumentet for jeg ikke fik 10 eller 12 var: Det eneste forkerte jeg gjorde var ikke at henvise så meget til den tekst jeg havde trukket, alt hvad jeg blev spurgt til var besvaret fint, kan det virkeligt trække så meget ned?
  • Essay hjælp!

    Forumindlæg
    Hey! Jeg har brug for lidt hjælp! Jeg kan ikke komme i gang med mit essay. Jeg skal skrive et essay om et fiktionsessay som hedder Hvis der var krig i Norden, som er skrevet af Jane Teller. (Essayet er fra 2002) Nogle der kan give et godt råd, eller prøve og lave en god start for mig. Tak på for...
  • Sambas på Ruc

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg ville høre om der var nogen der ca vidste hvad kønsfordelingen ligger på denne basislinje?
  • HJÆLP!!!!

    Forumindlæg
    Helium, Natrium, Kviksølv , lysstofrør og sparepære. Der findes to lyskilder. Den ene temperaturstrålere den anden damplamper. Hvilken af disse to hører de under? Og Hvorfor? Hvad vil det sige at den enten er temperaturstrålere eller damplamper?