Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15301 til 15320 af 23766
  • Atomteori og stråling?

    Forumindlæg
    Heij. Jeg skal snart op til Fysik- eksamen i fsa. Et af de emner jeg kan trække, er Atomteori og Stråling. Men jeg forstår ikke, hvilken sammenhæng der er mellem stråling og atomteori? er der nogen, som kan forklare mig det. på forhånd tak
  • disposition

    Forumindlæg
    nogle som har nogle gode ideer til en god disposition i Fysik Kemi (man må gerne sende en disposition som eks, hvis man har lyst:-)) atom og kerne(især) magnetisme induktion og vekselstrøm syre base
  • levering af el-energi

    Forumindlæg
    heij. jeg skal snart op til fysik-eksamen i fsa. Er der nogen, der kan forklare, hvordan el-energien bliver leveret til os forbrugere? Evt. hvilken forsøg jeg kan lave til eksamen. på forhånd tak
  • Afsat effekt og Afsat energi

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal til fysik B-niveau eksamen Vi har et emne der hedder Elektricitet herunder et stikord der hedder "Afsat effekt og Afsat energi" - Jeg kan virkelig ikke komme videre, jeg ved hvad effekt og energi er. Men når det er afsat? Søger hjælp :)
  • FSA Astronomi

    Forumindlæg
    Jeg skal til fysik eksamen om en uges tid, og jeg har svært ved at lave en disposition til astronomi. Er der eventuelt nogen, der kan hjælpe med det ? Eller nogen, der bare kunne komme med en ide ? please, jeg vil gerne være forberedt på alt. :D Tak.
  • hjælp , tak !

    Forumindlæg
    Er der nogen der har nogle enkle og nemme forsøg om: syrer baser salte alkohol det periodiske system atomets opbygning radioaktivitet magnetisme elektricitet det skal være på niende klasse niveau. skal bruge det til FSA fysik/kemi prøven. på forhånd mange tak !
  • Kwh spørgsmål

    Forumindlæg
    hey folk's har lidt desperat brug for hjælp med en fysik opgave. Jeg har et el-apperat. Det har en effekt på 130 Watt. Jeg har det tændt i 1314000 sek på et år. Hvor mange kWh bruger jeg hvert år? Tak på forhånd.
  • Elementarpartikelfysik

    Forumindlæg
    Jeg har et eksamensspørgspørgsmål i fysik B, som lyder : Elementarpartikelfysik Du skal fortælle om elementarpartikler og de kræfter, der virker mellem elementarpartikler. Jeg er i tvivl om hvad de vil have mig til at fortælle. Er det atomets opbygning jeg skal fortælle om eller er det k...
  • Er mine karaktere okay

    Forumindlæg
    Jeg er meget interesseret i dyr og vil rigtigt gerne være dyrlæge, jeg går i 7 klasse og vil gerne vide hvad jeg skal op på i karaktere. Lige pt får jeg 7 i fysik-kemi og 10-12 i matematik??
  • Kastebevægelser

    Forumindlæg
    Hey alle skal op i fysik her imorgen, og skal kunne redegøre for de faktorer der har en betydning for kastebevægelser. jeg er kommet ind på hastighed, vinkel, newtons 2. lov og kinetisk energi indtil videre. Kan I komme på noget som jeg ellers kan komme ind på? Masoz
  • Kernekraft

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til eksamen i fysik, alle de emner vi kan trække har jeg styr på ud over kernekraft. Det er meningen vi skal vise forsøg, men hvad for nogle forsøg kan man lave i et helt normalt fysiklokale med de normale redskaber i 9.klasse ? Nikolai.
  • FSA Eksamen

    Forumindlæg
    Hej =) Jeg skal op til Mundtlig fysik/kemi eksamen på fredag, jeg går kun i 9 klasse og har ik styr på så meget af det.. Er der evt. nogen der kunne give tips om hva j kunne øve mig på? Eller rent faktisk HVORDAN jeg ku øve mig? På forhånd tak (:
  • Hvofor 1/2 i y=v0*sin(a)*-1/2*g*t^2?

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og er ved at repitere Fysik og kan ikke lige komme på hvofor 1/2 indgår i stedfunktionen for lodret bevægelse y=v0*sin(a)*-1/2*g*t^2?
  • Et vigtigt spørgsmål :)

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skulle spørger om en forklarning om i kan hjælpe mig med dette spørgsmål vedrørende fysik. Fællestræk hos Syrer. Fællestræk hos Baser dette er 2 foreskellige spørgsmål. Håber der er nogen der kan hjælpe mig :).
  • Eksamen, hælp!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ville høre om der var noget der kendte en god hjemmeside med nogle formler og udledninger til fysik på B-niveau. Evt. hvis der er nogen der ligger inde med nogle gode notater må de meget gerne sende dem til mig på [email protected]. Håber der er nogen derude som vil hjælpe !
  • kan man flytte klasse i gymnasium på første dag?

    Forumindlæg
    kan man flytte klasse, hvis man nu har valgt fysik på A, og at man gerne ville have kemi på A. fordi hvis man ville have kemi A skal man jo flytte over i en anden klasse. så kan man flytte pga. at man ville have kemi A?
  • kan man flytte klasse i gymnasium på første dag?

    Forumindlæg
    kan man flytte klasse, hvis man nu har valgt fysik på A, og at man gerne ville have kemi på A. fordi hvis man ville have kemi A skal man jo flytte over i en anden klasse. så kan man flytte pga. at man ville have kemi A?
  • Vekselstrøm

    Forumindlæg
    Heey! Jeg ska snart op til eksamen i fysik.. Jeg har bl.a. fået opgivet emnet Vekselstrøm, derfor ville jeg spørge Jer om I havde nogle idéer til forsøg med vekselstrøm? ;D Knus Artemis
  • præsentation af termisk energi

    Forumindlæg
    Jeg skal til min fysik eksamen lave en mundtlig præsentation af emnet : termisk energi og varme. mit spørgsmål er nu, hvordan gør jeg det bedst muligt. Altså hvad er vigtigt at fortælle og kunne forklare ??
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Er der nogen der ved hvordan Kemi B afslutnings-eksamen foregår? Jeg har for resten også hørt at man har 24 timers forberedelse til Fysik b eksamen, så hvis der nogen der kan bekræfte det, ville det være super.