Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15321 til 15340 af 27496
-
Hvad er ligningen for anaerob respiration?
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i biologi, men kan ingen steder finder formlen/ligningen for anaerob respiration, hvor der dannes mælkesyre. På forhånd mange tusinde tak for svar -
lavers vandoptagelse. hjælp
Forumindlæghej. jeg er igang med en biologi rapport hvori der indgår et spørgsmål som ikke er min stærke side - så jeg håber i vil hjælpe mig. hvilken betydning har vandoptagelsen for lavers vækst? håber i vil hjælpe mig -
B-Cellekræft
ForumindlægHar du løst denne opgave, eller ved du et sted, hvor man evt. kan finde opgavebesvarelsen? \nhttp://laerer.aarhusakademi.dk/AARh/intranet/fagene/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar1999/august/opgave%202.PDF -
AT PEST
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive om Pest i AT og er virkelig virkelig lost med henshyn til problemformulering? er der nogle søde mennesker der gider at hjælpe . fagene er biologi og hisorie. -
Immunforsvaret - pest
ForumindlægHej jeg sidder og skriver SRO i biologi og histrie og jeg skal svare på hvordan pestbakterien går ind og påvirker immunforsvaret, er der nogen der kan svare mig på hvor jeg kan finde noget om det? -
Anybody som kender til en metode hvorved man kan adskille proteiner?!
ForumindlægHej... Jeg sidder lige med en svær biologi opgave, jeg kan ikke rigtig finde frem til en metode hvorved man kan adskille proteiner, som fx indgår i en virus.. Anybody?! -
Mundtlig eksamen
ForumindlægVille bare høre om der er nogen der har været til mundtlig eksamen i biologi som ligger inde med deres synopsis? Bare for at se hvordan det kan gøres:0)Skal selv op i juni og er simplet hen så nervøs:0( -
Arvelige egenskaber
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med en biologi rapport håber i kan hjælpe!! jeg har følgene spørgsmål... hvad er fænotyper og genotyper + forskellen ?? hvad er Dominant og reassiv (gener) + forskellen?? håber i vil hjælpe mig -
eksamensspørgsmål
Forumindlæghej, er der nogen her inde der kan give mig et eksempel på et eksamensspørgsmål til biologi B-niveau, jeg er nemlig temmelig usikker på hvordan sådan et ser ud. emnet er lige meget, det er mere indholdet, jeg er interesseret i -
Kulstofs kredsløb & Kvælstofs kredsløb
ForumindlægHej!! Jeg har en biologi aflevering for til næste uge. Det ville være en stor hjælp hvis der var en der gad komme med en forklaring på kulstof og kvælstofs kredsløbet. Gerne med et illusteret billede hvis det kan lade sig gøre. - Tak på forhånd -
AT-fremlæggelse: metode
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i AT og vil høre, hvor meget tid man skal bruge på at snakke om metode, og hvad det helt præcist er, man skal fortælle? Hvis man f.eks. i biologi bare har læst bøger, som andre har skrevet, hvordan diskuterer man så den biologiske metode? -
Kloge mennesker vil læse rette min synopsis??
ForumindlægHej. Jeg skal aflever min synopsis (2.g årsprøve) idag inden kl. 15 Den handler om fedme og sukkersyg Dansk A og Biologi A -
Emnet ''grænser''
ForumindlægHej, jeg ville høre om der var nogen som lagde inde med ideer, omkring emnet grænser? Jeg tænker jeg gerne vil bruge fagene psykologi, biologi, historie, dansk eller samfundsfag :) -
Metode
ForumindlægTil AT - eksamen Skal man da sige fagets metoder, eller de metoder som man selv har brugt? Jeg har kun brugt redegørelse - analyse - diskussion, da jeg har arbejdet med andre resultater. JEg skriver i biologi og historie. -
Mendels 1. og 2. lov
ForumindlægHej.Sidder her med mit årsprøve spørgsmål i biologi og der skal jeg fortælle om mendels 1. og 2. lov. Er nogenlunde med på hvad de er men kan ikke rigtig forklare det.Er der nogle der kan hjælpe.. -
AT - Rejser, opdagelser og foradnrigner
ForumindlægLigesom alle andre skal jeg også skrive en synopsis. Jeg har valgt Darwins teorier, biologi og historie. Er der nogen der kan komme med bud på diverse problemstillinger, samt underspørgsmål? -
Blodets kredsløb
ForumindlægJeg har fået en opgave i biologi, hvor jeg skal finde ud af hvorfor blodet ikke bliver liggende i bunden af vores krop, altså hvordan det kommer tilbage til hjertet og jeg kan ikke finde ud af det..Et hint? -
større skriftlig opgave
ForumindlægHejer der nogen som har en super god idé til hvad man kan skrive større skriftlig opgave om i biologi. er løbet helt tør for idéer så det ville være rart med nogle indput. -
Fiskehejren
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er i gang med året sidste biologi aflevering (!), og har brug for hjælp til opgave 4, da jeg ikke helt forstår grafen. Jeg har vedhæftet opgaven. Mvh. Signe :) -
Spørgsmål vedrørende vandplanter
ForumindlægHej søde mennesker! Jeg har virkelig brug for hjælp til nogle spørgsmål i biologi. Jeg har vedhæftet spørgsmålene forneden og markeret dem jeg ikke kan (de sidste) med rødt. På forhånd tak :)
