Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 15381 til 15400 af 176853
  • bedømmelse af engelsk A

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg var til eksamnen her i fredags og er lidt nervøs for om jeg har bestået - er der nogle af jer der ved hvor mange point de enkelte dele giver i del 1 (grammatikdelen) ??
  • Knuthenborg Safaripark A/S

    Forumindlæg
    Hej med jer! Har i nogle ksf'er eller eventuelt nogle udfordringer til virksomheden? Er gået lidt i stå her :/
  • Engelsk A - Mediefag B

    Forumindlæg
    Hej søde mennesker - min diskussion bygger på fordele og ulemper omkring bøger og filmen som forskellige medier, men sidder fast. håber inderligt, at der sidder en flink sjæl derude, som gerne vil hjælpe på forhånd TAK !
  • SamF A-niveau! Hjælp!! Please

    Forumindlæg
    Argumenter ud fra en en socialistik grundholdning mod regeringens nye skattereform fra 2011. Skemaet kan ses i linket nedeunder. Jeg er lost! Please!!!!! Hjælp
  • 1g samf a

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen på Institutionsbunden deltagelse, situationsbunden deltagelse?
  • Eksamen! Alt for nervøs!

    Forumindlæg
    Jeg skal op i dansk eksamen imorgen mandag. Jeg er så bange for at kludre i det. Og jeg tænker alt for meget på tingene. Jeg får svært ved at trække vejret, og så begynder jeg at snakke lavt. Nogle gode idéer til hvad jeg kan gøre for at slappe af inden imorgen? På forhånd tak! //Rawster
  • Matematik eksamen - symmetriakser

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle som ved hvor man kan øve sig på matematik prøver niveau? Jeg vil nemlig gerne gøre mig klar til min eksamen til sommer. Er der nogle som også kunne forklare mig hvad symmetriakser er hvis man taler om en firekant og som kan komme med en tegning over det. Er der nogle som ved hvo...
  • Havde I eksamen idag?

    Forumindlæg
    Jeg har et spørgsmål til alle jer, som går i 9 klasse. Var i også op i matematik eksamen idag? Vi fik jo både en færdighedsregning og en problemløsning, er der nogen af jer der kan huske hvad problemløsningen hed?
  • Kan man tage eksamen om?

    Forumindlæg
    Kan man, når man allerede har en studentereksamen (fra 2008), få lov at tage en ny eksamen, f.eks. HF, når man ikke har godt nok gennemsnit til at komme ind på den uddannelse, man ønsker?
  • Kortfilm dansk mundlig eksamen

    Forumindlæg
    Jeg har trukket kortfilm til dansk eksamen. Jeg har valgt filmen Under bæltestedet . Er der nogen, som har nogle guldkorn til Under bæltestedet og / eller kortfilm? også mht. synopsis .
  • Udannelse spørgsmål bestået faget?

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg sidder her og tænker hele tiden på mine karakter i matematik, jeg har nu fået 4 og 02 i matematik. Og da jeg skal bestå faget for at komme ind på min drømmeuddannelse skal jeg bestå faget. Men HVORFAN regner man det ud, er så dårlig til mat at jeg ville sige jeg får disse karakter: ...
  • Hjælp til at find C via A B C og a i en trekant

    Forumindlæg
    a. Du har en retvinklet trekant. Den ser sådan her ud C A B B= 49,4 C=90 A=40,6 a=300 Find c. Jeg tog a/sin(A)=c Det giver 300/sin(40,6)=461 Det lyder jo fint, men på tegningen er c mindst dobbelt så lang som a, så forstår ingenting.
  • lærebogsbegreber: SF's succes og fald

    Forumindlæg
    hej jeg skal skrive om Sf's succes ved valget og fremefter indtil de faldt igen her for en månedsiden. Hvorfor de gjorde det. jeg er helt tom for lærebogsbegreber :S
  • Psykologi model til eksamen

    Forumindlæg
    Hejsa :) Jeg skal op i psykologi her om nogle uger. (C-niveau) Jeg forstår ikke rigtig min lærer's svar, når han forsøger at forklare hvordan man skal gøre til eksamen. (han snakker ikk så godt dansk, han er russer), så derfor ville jeg høre om der var nogle af jer der har en evt. model til h...
  • Let spørgsmål angående brug af databog for fysik og kemi

    Forumindlæg
    Hej,Jeg har et spørgsmål angående beregning af blys specifikke varmekapacitet i enheden (J/kg*K), ud fra databogen for Fysik og Kemi.Jeg har følgende oplysninger:c = 26,44 J/(mol*K)M = 207,19 g/molHvis jeg så skal finde den specifikke varmekapacitet i enheden (J/kg*K), må dette give 127,612 (J/kg...
  • Hjælp til Kemi B opskrivningen af reaktionsbrøk for reaktionen med estere

    Forumindlæg
    Hej igen Jeg håber at der er nogen derud som kan hjælpe mig. Jeg en opgave som driller mig en hel del jeg løst de andre men det her volder en del problemer. Her er et billedet af reaktionsskemaet: Sætning lyder således: Opskriv reaktionsbrøken for reaktionen (bemærk at vand indgår, overvej hv...
  • hvordan får jeg mest ud af fysik/kemi timen?

    Forumindlæg
    Hej, jeg går i 7 og vi har rent ud sagt ikke lært en skid i fysik. - nogle der har nogle links til hvor man kan læse om en masse i fysik? Er ret desperat har prøve lige efter somemrferien og det er nogle ret brede emner jeg har om
  • Kemi - Forudsigelse af udfald ved hjælp af periodiske system

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op til bioteknologi årsprøve her næste tirsdag og et af spørgsmålene lyder som følgende: Hvordan man kan forudsige udfaldet af reaktionerne ved hjælp af det periodiske system? Er der nogle, der kan forklare dette til mig :)?
  • Spørgsmål om jernatomet og proteiner/aminosyrer (KEMI-GENI EFTERLYSES)

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har et spørgsmål i et af mine eksamensspørgsmål der handler om jernatomets opbygning - hvad er vigtigt at have med her? Desuden skal jeg forklare en tegning af et protein samt en aminosyre - men jeg ved ikke hvad jeg kan tage fat på. Jeg håber på hurtigt svar - på forhånd tak!
  • Forstår det ikke

    Forumindlæg
    Fra optagelse 2008 skal følgende krav være opfyldt: Matematik på A-niveau Kemi på B-niveau1) Fysik på B-niveau Biologi på C-niveau Dansk på A-niveau Engelsk på B-niveau Hvert fag skal være bestået med et gennemsnit af karaktererne i faget på mindst 2,0 svarende til 6,0 efter 13-skalaen ...