Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 15401 til 15420 af 152758
-
Farmaceut bøger sælges (1 semester)
Forumindlæghey alle Jeg har nogle bøger fra 1 semester (til farmaceut studerende),som jeg gerne vil sælge. De er købt sidste år og er helt nye. Almen og uorganisk kemi: Chemical principles, Atkins o.a., 4/1, 2008 nu: 340 kr. før: 440 kr (meget få overstregninger) Matematik bøger:... -
Ionforbindelser
ForumindlægGodaften, jeg sidder her med lidt kemi. Jeg skal anføre de kemiske formler for nedenstående ionforbindelser og er kommet frem til følgende: a) Bariumoxid = BaO b) Lithiumnitrid = LiNO_2 c) Natriumchlorat = NaClO_3 d) Kaliumpermanganat = KMnO_4 e) calciumcarbonat = CaCO_3 f) natriumthiosul... -
Kompleksitetskontanten
ForumindlægHej! Opgaven kommer fra Kemi A eksamen 1998 opgave 2 d (hvis der er nogen der har den?) Jeg har problemer med at bestemme Kk for reaktionen her: Ag^+(aq) + 2 NH_3(aq) --> Ag(NH_3)_2^+(aq) jeg har beregnet at den aktuelle konc for Ag^+ er 0,2668 M ved 14,5 mL tilsat NH_3 jeg ved at 14,5 mL... -
Warfarin
ForumindlægHej jeg er en elev på Htx 3. år, som har faget Proces & Levnedsmiddel, jeg ønsker at fremstille et lægemiddel til mit eksamensprojekt. Jeg tænkte på at fremstille Warfarin. Jeg leder efter en forsøgsbeskrivelse eller fremgangsmetode til fremstillingen af Warfarin, nogen der kan hjælpe mig? Jeg... -
Studieretningstur i 3g (matematik)
ForumindlægHey Jeg har virkelig brug for jeres hjælp! Mit problem er, at min klasse skal på studietur i 3.g, men vi ved ikke hvorhen endnu. Turen skal helst have relevans til vores studieretning, som er: Matematik A, Fysik B (og Kemi C).(turen behøver og ikke omfatte fysik). Turen skulle også helst dække ... -
tungtopløseligt
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en kemi opgave det hedder følgende: en vandig opløsning af AgNO3 blandes med en vandig opløsning af Na2SO4. a) angiv de ioner, der findes i blandingen. (er det bare sølv, nitrogen, oxygen, natrium og svovl??) b) det udfølges et tungtopløseligt salt - hvilket? (hvordan ved je... -
H NMR spektre
ForumindlægHej jeg er ved at tage et sommerkursus i kemi A, og vi er nået til læsning af H NMR spektre. Jeg har nogenlunde styr på det, men har stadig svært ved at identifeicere de forskellige koblingsmønstre i molekylerne; fx en sektet, en kvartet osv. Derfor vil jeg høre, om der er nogle, som kan giv... -
Isoterm vs. adiabatisk process + tilstandsfunktioner
ForumindlægHeeej :D Jeg har et spørgsmål til opgaven "MIP-3" i fysisk kemi: Da p, H, U og S er tilstandsfunktioner, er de ens for alle tre processer ved det isoterme forløb. Hvorfor er de ikke ens for alle 3 processer ved det adiabatiske forløb? a: ekspansion mod vakuum b: ekspansion mod k... -
Bøger til farmaceut uddannelsen 1 og 2 semester
ForumindlægHej Jeg er farmaceut studerende og jeg vil sælger mine bøger. Jeg har nogle børger fra første og andet år, som jeg sælger.Alle er i god stand og prisen kan forhandles. 1.Almen og uorganisk kemi 2.Chemical principles, Atkins o.a., 4/1, 2008 3.Calculus: A Complete Course, Robert Adams, 6 ... -
Beregn tilsat volumen HCl for at ændre pH i pufferopløsning
ForumindlægGod aften alle sammen. Jeg sidder med en opgave i kemi, jeg ikke lige kan se, hvordan jeg skal løse. Opgaven lyder: Man har en 500 mL pufferopløsning, der indeholder 0,15 M ethansyre og 0,2 M natriumethanoat. a) Beregn pH i pufferopløsningen. Det har jeg så gjort vha. pufferligningen og fået pH... -
Alkohols sammenspil med Matematik
ForumindlægHej studieportalen, Jeg har fået til opgave at finde ud af hvordan jeg kan få tilstrækkelig matematik ind under faget "alkohols forbranding i kroppen". Det er et studieretningsprojekt på HTX 3 år og vil gerne vide hvilke emner jeg skal omkring og hvordan, for at jeg kan lave et oplæg hv... -
Spørgsmål angående ligevægte
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er ikke nogen haj til kemi, og har følgende 2 opgaver, som jeg ikke aner hvad svaret er på. Er der nogle, der kan hjælpe mig med det. Jeg skal aflevere opgaven imorgen. Opgave 1) Beskriv hvad der sker med en ligevægt a) hvor reaktionen mod højre er exoterm, ... -
Vigtigt!!
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med, at komme igang med denne kemi opg. Opg lyder: I en beholder findes en gas, som kan være enten methan, CH4(g), eller ethan C2H6(g). For at undersøge, hvilken gas der er tale om, foretager man en analyse. Analysen viser, at 13,81 g af gassen fylder 11,4 L ved tempe... -
nogle der vil vurdere min opgave?
ForumindlægJeg har skrevet en opgave, men efter at have læst den et par gange har jeg fundet fejl i den. Jeg er derfor bange for at den ikke er særlig god, som da jeg sendte den. Er der nogle der har mulighed for at læse den igennem og evt. bedømme den, så jeg evt kan slappe lidt af? SRPen er skrevet i fage... -
lektiehjælp søges
ForumindlægHej, jeg er en pige der går i 3.g og har Kemi på A-niveau og fysik på B-niveau. Da jeg har svært ved nogle af opgaverne søger jeg lektiehjælp. Jeg ved godt, at denne side er for gratis lektiehjælp. Men det er ikke altid man får svar fra folk (skyldes måske at de ikke har tid til det). Så derfor s... -
Hjælp!! :)
ForumindlægHej alle jer herinde på SP.dk Jeg tænkte om der kunne være nogle af jer rare mennesker der kunne undvære nogle gode noter til: 1) Matematik niveau C - A 2) Kemi niveau C - B 3) Fysik niveau C - B det kunne være super fedt hvis I havde nogle gode noter, da jeg skal til at supplere overstående f... -
Hjælp!
ForumindlægLige siden jeg fik at vide hvad en læge er, ville jeg godt være det, det er mit livs formål. men problemet er bare at jeg fik 4 i Matematik og så vidt som jeg ved skal man have Matematik på A-niveau, men ellers er je god til Dansk, Fysik,Kemi etc. mit spørgsmål er kan jeg blive læge selvom je... -
Gibbs energi for anden gang... Er der ikke en der kan hjælpe mig bare en lille smule - pleaaaase!!!
ForumindlægGibbs energi d. 05-12-2007 kl. 13:44 af Henriette1980 (Praktikant) Helge Mygind, Kemi 2000, A-niveau 2, side 107 opgave 46 c) beregn Gibbs-energien for en blanding , der består af 0,25 mol H2 med partialtrykket 0,13 bar og 0,5 mol N2 med partialtrykket 0,26 bar. Blandingens temperatur er 2... -
Forkert studieretning? Jobmuligheder
ForumindlægHej Iøjeblikket går jeg i 1.G på STX, og har gået her siden skolestart (August måned). Jeg har studieretningen: Mat A, Fy B & Kemi B. Denne studieretning har jeg valgt, da jeg meget gerne vil læse medicin eller noget lignende efter gymnasiel uddannelse. I det sociale aspekt er min klasse ... -
Beregn pH før tilsætning af NaOH og efter tilsætning af NaOH
ForumindlægHej alle, jeg er igang med en kemi aflevering som skal afleveres om et par timer.. men jeg sidder virkelig fast ved et spørgsmål som lyder: Følgende opløsninger har fået tilsat 0,1 mol NaOH a) Rent vand b) 1,0 L som består af både phosphorsyre 0,5 M og 0,5 M dihydrogenphosphat Beregn pH f...
