Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15501 til 15520 af 23766
  • AT eksamen bdr wright

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal snart op til AT eksamen og vil høre om der nogen der også har lavet synopsis om brødrene wright i fysik og historie? Jeg kunne godt tænke mig at læse jeres for at få inspiration til nyt stof. På forhånd tak \Nicolai
  • eksamen.

    Forumindlæg
    hej, jeg skal op til examen i fysik! Jeg kan enten trække, magnetisme, radioaktivitet, syre og baser og alkoholer. Er der nogle der kender nogle metoder til de der emner. Nogle fif ? Hilsen Emilie
  • Hjælp til 9. klasses afgangsprøve!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har brug for nogle små forsøg til min afgangseksamen i fysik/kemi. Jeg kan komme ud for at komme op i følgene: Radioaktivitet. Lyd, lys og bølger. Magnetisme/elektromagnetisme. Syrer og baser.
  • AT Telefonen

    Forumindlæg
    hej som mange andre har jeg skrevet om telefonen i Historie og fysik. jeg har skrevet telefonens historie... nu hvor jeg skal skrive metode har jeg lidt problem... hvordan kan jeg være kildekritisk når det bare historie jeg har skrevet? håber virkelig der nogen som kan hjælpe
  • Hvilken metode har jeg brugt?

    Forumindlæg
    Jeg har i fysik valgt at redgøre for Otto-kredsprocessen og bilens form set i relation til hastigheden. Men problemet er at jeg bare redegøre med udgangspunkt i andres formler, teorier og definitioner (de fleste af dem er self. videnskabsmænd), men hvilken metod ebruger jeg så?
  • EKSAMEN! hvordan kommer man ind i samtalen ?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har styr på Fysik/kemi! men mit endelige problem har altid været kommunikation. Hvordan skal jeg ligesom præsentere emnet ? - Bare skriv lidt i stikordsform. F.eks hvis jeg trak syre og baser ?
  • Matematik=naturvidenskab?

    Forumindlæg
    Jeg har godt fysik og dansk som fag i AT, men ville høre om Matematik også var et naturvidenskablig fag? Jeg vilnemlig i teoridelen gerne pointere at jeg har brugt integralregning mht. nogle grafer og arealbestemmelse a punktmængder..
  • induktion

    Forumindlæg
    hej jeg skal op til fysik eksamen snart og er nu ved at lave min disposition til emnet energi på vej jeg skal starte med at definerer induktion er der nogle som kan komme med nogle ider håber virkelig nogen kan hjælpe mig!!! på forhånd tak :)
  • Transformation eller Induktion??!

    Forumindlæg
    Heij alle :P<3 Jeg er i gang med at sætte alle mine fysik/kemi ting i orden, og der faldt jeg over et papir med forsøget "Mini elværk" hvor man så selv skulle lave et, men er ret forvirret lige nu...minielværk, er det under tranformation eller induktion?
  • Haster - AT radioaktivitet

    Forumindlæg
    Jeg skal ind til eksamen lige om lidt og har lavet et oplæg i fysik/historie om opdagelsen af radioaktivitet og dens betydelse for verdenen. Jeg mangler nogle gode idéer til nogle diskuterende spørgsmål jeg kan bruge i dialogen
  • Fremstilling af alkohol ved gæring

    Forumindlæg
    jeg har mistet min Fysik og Kemi raport om hvordan man fremstiller alkohol ved gæring. men jeg kan huske noget af det man skal bruge, men ikke hvordan man udfører det. Materialer: x2 koniske kolber gær. ved ikke hvor meget sukker. ved ikke hvor meget prop med 2 huller vand. pls hjælp.
  • ax^2+bx+c

    Forumindlæg
    hej.. jeg skal op til matematik eksame onsdag, og jeg skal nævne omformningsreglerne og demonstrerer anvendelsen ved omformning af en formel fra fx fysik. jeg søger efter noget med formen ax^2+bx+c ? heeeeeeeelp mee!
  • Vekselstrøm?

    Forumindlæg
    Heeej alle Jeg skal op i fysik i morgen og er ved at lave dispositioner til alle emnerne. Jeg har lavet et punkt der hedder hverdag til hver, jeg kan bare ikke finde på hvad jeg skal skrive ud for hverdag til vekselstrøm nogle ideer? Hjælp! Tak :)
  • HASTER: Transformation

    Forumindlæg
    Hej med jer alle. :) Skal snart op i Fysik/kemi og mangler en masse til transformation (fatter det ikke rigtig) 1) At fremstille en transformator og hæve/sænke spændingen? 2) Andre forsøg? 3) Kom endelig med mere viden (fakta, forsøg osv.) - På forhånd tak.
  • Induktion/vekslestrøm/transformation

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal op i fysik d. 10. juni, altså på torsdag. jeg er igang med at læse op til de forskellige emner, men kan bare ikke forstå induktion, vekslestrøm og transfomation. Er der nogen der vil give mig en nem forklaring på hvad det er? På forhånd tak :o)
  • EKSPERIMENTER SYRE, BASER OG SALTE

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogle derude der kan hjælpe mig, jeg skal op til mundligt fysik her på fredag. Hvilke eksperimenter synes i jeg skal lave der omhandler syrer baser og salte gerne hvis i kan nævne 4 forskellige på forhånd tak :D help meeeee
  • opgave 6.1 fysikabbogen 2

    Forumindlæg
    i opg a. skal jeg bruge massen jeg slår op i ptable.com eller en databog fysik eller skal jeg også fratrække elektronernes masse således at jeg kun får kernens masse? i opg. e er jeg helt fortabt. nogle der kan hjælpe med en formel?
  • ioniserende stråler ?

    Forumindlæg
    Hej allesammen (; Er der nogle der kan fortælle kort om hvad ioniserende stråler er på " børnesprog" til mig ;D? Jeg skal op i (Fsa) fysik/kemi eksamen her om et par dage.. Jeg søgt på nettet, men uden held. Håber en eller anden vil hjælpe ? Tak på forhånd ;)
  • Erfaringer med Tingbjerg Kollegiet

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg har fået boligtilbud fra Tingbjerg Kollegiet, og ville høre hvad folk har af erfaringer med kollegiet? Jeg skal studere fysik på KU efter ferien, så nogen der ved hvordan det ser ud med transport osv.? Mvh. Dennis
  • Brug dog søgefunktionen

    Forumindlæg
    Hvorfor bruger I ikke søgefunktionen øverst på siden? De fleste af de spørgsmål der for tiden stilles om fysik/kemi og eksamen i 9, klasse er besvaret tidligere. I behøver ikke se listen over emner igennem, der er en udmærket søgefunktion øverst på siden. Brug den dog.