Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15501 til 15520 af 48240
-
indicis
ForumindlægHvad betyder indicis? -
Gærings reaktioner og Differentialligninger
ForumindlægHej folkens. Jeg fik min SRP problemformulering for to dage siden. Mine opgave handler, som læses på overskriften om Gærings reaktioner og Differentialligninger. Da jeg i sidste øjeblik valgte det her emne, har jeg først nu fudnet ud af, at jeg ikke rigtig har styr på det :( (ved godt, det er m... -
formel
Forumindlæghej alle. Jeg har lidt problemer med en formel ang. transformation. • Hvad bliver primærspolen i det første lærerforsøg? • Beregn sekundærspædningen • Brug transformerligningen til at beregne sekundærstrømmen Up x Ip = Us x Is (se billede) Det var et lærerforsøg så vi skrev ned ... -
Fysik , atomer og ioner .
ForumindlægHeej .Ville høre om der var nogle der muligvis havde nogle notater til dette emne ?Fulgte ikke så godt med, og nu kommer prøven. Så ville læse lidt op på det.Hjælp, tak = -
Smeltepunkt
ForumindlægHvad er smeltepunktet for >naphtalen -
Hjælp til at finde en sangtext
ForumindlægHej folkens...\n\nJeg har brug for at finde en sangtext til denne sang:\n\nJess Vaness: Bla Bla Bla\n\nJeg har prøvet at søge på google, men jeg kan ikke finde nogen tekster.\nNogen der ved hvor man kan finde sådan en?\n\nPå forhånd tak.\n\n//onsunshine -
komplekskemi anvendelse ved produktion af ren medicin
ForumindlægNogen der har noget materiale om hvordan man anvender komplekskemi, for at danne rene medicinske stoffer , med rene menes kun den ene spejlbilledisomere. (ved sterisk center9 -
Metallernes kemiske egenskaber?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har brug for hjælp til et opgave. Jeg skal nemlig lave en metal rapport. Rapporten skal fortælle bl.a. om metallernes kemiske egenskaber. Problemet er bare, at jeg ikke ved hvad metallernes kemiske egenskaber er. Jeg har prøvet at søge på nettet om det, men fandt intet.... -
Navngivning af kompleks
ForumindlægHvordan skal jeg navngive komplekset Fe(SCN)3?I hvert fald noget med thiocyanat og jern(III), men hvordan? -
Alkohol
ForumindlægHej allesammen Hvordan nedbrydes alkohol i kroppen ? hvilken reaktioner sker der ? på forhånd tak -
HJÆLP!
ForumindlægGoddag alle sammen...! :o) Hvor kan jeg finde PKs værdier for følgende på nettet: 1.butansyre 2.kaliumformiat 3.natriumhydrogensulfit Og hvordan kan jeg vide, hvilken formel de har? -
Fakulteterne
ForumindlægHvad står de forskellige fakulteter for? Eller rettere; hvad står den naturvidenskabelige for? (ligesom humaniora står for: Det Humanistiske Fakultet Humaniora dækker over et bredt spektrum af uddannelser og forskningsfelter, som har det til fælles, at de omfang tager udgangspunkt i mennesket... -
Hvem kan hjælpe?
ForumindlægTil behandling af idrætsskader kan man benytte køleposer, derindeholder 190 g ammoniumnitrat og en lille pose med 170 g vand. Når køleposen skal bruges, vrides den, så den indlagte pose med vand går i stykker og ammoniumnitraten opløses i vandet. 1) Bestem temperaturen af køleposen, når alt amm... -
Hvad er den kemiske betegnelse for råolie
Forumindlæghvad er den kemiske betegnelse for råolie? er det over hovedet nogen? tak -
hmmm lidt hjælp? Ionprodukt!
ForumindlægPå baggrund af et forsøg skulle jeg beregne ionproduktet for nogle opløsninger. [Pb2+]·[I-]2 Det første resultat: 7,82·10-9 Det andet resultat 4,14·10-9 Envidere er disse værdier brugt til dette: Forsøg 1: [Pb2+] = 0,0048 og [I-] = 0,0013 Forsøg 2: [Pb2+] = 0,0039 og [I-] = 0... -
Metallers fremstilling?
ForumindlægHvad kan man komme ind på, når man skal fortælle om metallers fremstilling? Kan det være oxidation og reduktion? Der står ikke rigtig noget i min bog, så tvivler på hvad jeg kan sige? :( -
Gør følgende reaktionsskemaer færdige:
ForumindlægHej allesammen, Nogle der kan hjælpe mig med at afstemme disse reaktionsskemaer nedenunder? har vedhæftet filen? -
De logaritmiske formler - Komplet liste?
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvordan/hvor man kan finde et oversigt over alle de logaritmiske formler? -
SRP
ForumindlægHej, kære forum. Jeg går i 3.g og skal til at vælge fag og emne til mit SRP. Jeg har fundet et emne jeg interesserer mig for (syntese af disulfiram), men er dog lidt usikker på fagkombinationen. Jeg har leget lidt med tanken om at søge om dispensation, således at jeg kan skrive i kun bioteknolog... -
GSK til medicin studiet
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder lige og prøver at finde hale i hvordan og hvorledes med gymnasialsupplering. Jeg er i den situartion at jeg gerne vil læse medicin, men mangler fagene fysik b (som jeg dog har på c niveau) og kemi b(som jeg slet ikke har haft) Jeg vil gerne begynde på medicin et halvt...
