Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15501 til 15520 af 27496
  • Hvor i cellen foregår?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen jeg er lidt i tvivl med mine biologi spørgsmål, som er følgende. Hvor i cellen foregår replikation? Hvor i cellen foregår transkription? Hvor i cellen foregår translationen? Hvordan starter og stopper transkriptionen af et gen?
  • Økologisk kredsløb

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har en biologi opgave, hvor jeg skal forklarer nogle fagord, og jeg er lidt i tviv om, hvordan man forklarer det økologisk kredsløb. Så hvis i kan prøve at forklare det, ville det være dejligt. Gerne så hurtigt som muligt. :-))
  • Kvælstofskredsløbet

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe med at forklare til årsagerne kan være til at der sker svingninger i nitratkoncentrationen i rodzonen i løbet af året? Indenfor Kvælstofskredsløbet - Biologi på C-niveau. :-) På forhånd mange tak.
  • Hjælp til Forsøg

    Forumindlæg
    Hej. Nogle der har nogle gode forsøg til Eksamen omkring kroppens energi. Hvis i har et forsøg til Kroppens energi inde i de forskellige fag: Biologi Fysk Geografi Tak på forhånd
  • Magert kød

    Forumindlæg
    bogen "biologi til tiden" anbefaler at man spiser magert kød for at undgå jernmangel. Kan der være grunde til at kødet netop ikke skal være magert?
  • Epr

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg skal skrive en eksamenprojekt og jeg har tænkt mig at kombinere biologi B og fysik C. Har I nogen bud på emner omkring de to fage? Mvh
  • Kan man blive fritaget fra eksamen - naturfag C

    Forumindlæg
    Hej alle, Er der nogen her der ved om man kan blive fritaget fra naturfagseksamen på C-niveau på en erhvervsuddannelse, hvis man har haft biologi C, matematik C og fysik C på STX? Tak på forhånd
  • Fysik?

    Forumindlæg
    Hvilke emner er det, man kan ske at komme op i til folkeskolens afgangsprøve i niende i fysik/kemi?
  • pKs

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg har glemt min kemi bog på skolen, og skal bruge pKs værdien for NH3 Synes ikke jeg kan finde den på nettet. Er der nogen som kan slå det op for mig?
  • Lektiehjælp

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvor man kan få gratis lektiehjælp i kemi. Eneste betingelse er at det ligger i København.mvh MahmoudTak...
  • HJÆÆÆÆLP

    Forumindlæg
    Hej nogle herinde der er gode til kemi, det er på c niveau. Det handler om mængdeberegninger, reaktionsskemaer, navngivning af alkaner og andre organiske forbindelser?
  • ...???...

    Forumindlæg
    HejsaEr der nogle af jer derude, som har nogle gode noter til kemi på mellemniveau...???... På forhånd takHilsen Line
  • Notater

    Forumindlæg
    Hejsa Er der nogle af jer derude, som har nogle gode eksamens noter til kemi på mellemniveau???... På forhånd tak Hilsen Christina
  • typeord for skriftlig matematik A på HTX

    Forumindlæg
    Hej. Hvor kan jeg finde typeord for matemtaik A HTX? Jeg ser at de findes for kemi bioteknologi osv.. men ikke for matematik?
  • NO's oxidationstal

    Forumindlæg
    Hej kemi-genierSidder lige og afstemmer en redoxreaktion og kan ikke beregne NO's OT. Er det bare 0?Hilsen Mette
  • Demonstrationsforsøg

    Forumindlæg
    Hej allesammen!Nogen der har et forslag til et sjovt demonstrationsforsøg i kemi? Det med natrium i vand er udelukket; ikke flere "børn" på første række med huller i tøjet :)
  • Isolering af carbondioxid ved vådskrubber

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og koger lidt over spørgsmål 5e) fra et (STX) kemi-sæt fra 2012... Er der en eller anden, der kan hjælpe?
  • 0,1,2 orden?

    Forumindlæg
    Hej. Hvorfor er det man skal finde 0, 1 eller ordens reaktion i kemi? er det for at finde ud af hvilken formel man skal bruge for at finde hastigheden? Hislen Line.
  • kalorimeterligningen

    Forumindlæg
    HejJeg går i 3.g og jeg skal formulere kalorimeterligningen i en rapport til kemi-mellemniveau. Er der nogen der kan hjælpe, har ikke min 1.g fysikbog?
  • Carbonatomets bindingsforhold

    Forumindlæg
    Jeg fik til opgave at snakke om carbonatomets bindingsforhold, men kemi er ikke mit fag. Nogen der kan hjælpe