Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 15521 til 15540 af 23609
-
Stråling
ForumindlægHej Der står i fysik/kemibog at jo lægere vi bevæger os opad, jo større stråledosis modtager man. Og så står der at at det er mikrosievert. Jeg tænker på, om vi så bliver bestrålede, og hvor lang tid vil det så være i kroppen? Har strålingen en halveringstid? Jeg forstår det ikke. -
Udtale af longitudinalbølge
ForumindlægHej. Jeg står overfor en eksamen i fysik i morgen. Nu er mit problem bare, at jeg skal kunne udtale ordet longitudinalbølger. Er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan det skal udtales? Jeg ved godt at det er lidt svært at forklare det, men er der muligvis en der vil gøre forsøget? På forhånd ... -
Jævnstrøm og vekseltrøm
ForumindlægER der nogen, der kan forklare mig, hvorfor vi bruger jævnstrøm i fysik til at få en pærer til at lyse? Men herhjemme har vi jo vekseltrøm i stikkontakterne, men vores pærer lyser da også? Forstår det ikke... -
HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg har lige trukket eksamensspørgsmål i fysik, og skal op imorgen og mit spørgsmål lyder: "Giv en kort præsentation af hvad vi forstår ved de naturvidenskabelige verdenbilleder og beskriv eksempler på de spørgsmål de skal besvare" Hvad kan jeg komme ind på? På forhånd tak for h... -
Perspektivering
ForumindlægHejsa Jeg skal op i fsa fysik i morgen, og der er nogen der siger at man skal perspektivere, og det forstår jeg ikke, for vi har ikke snakket om det på klassen.. Hvis man skal.... hvad kan jeg så perspektivere til magnetisme, salte, syre, baser, alkohol, atomkerner? -
Lysets bølgemodel
ForumindlægJeg skal snart op i fysik B, og forstår ikke helt denne betragtning: hvordan går man fra : c = λ / T <=> c= f * λ jeg ved at f = 1/T .. men jeg kan stadig ikke helt se det. Kunne nogen foreklare det ?? :)) -
Syre og baser
ForumindlægHej Hvorfor kan en syre og base neutralisere hinanden?? Hvilken ioner er der i saltsyre? Hvilken ioner er der i Natriumhydroxid? Håber at nogle kan besvare på spørgsmålene :) , da jeg på torsdag skal op til mdt. fysik 9. kl. -
masse-og ladningsbevarelse?
ForumindlægHej derude :) Skal op i fysik C imorgen, og har trukket "Atomer og Radioaktivitet". Det ene emne er masse- og ladningsbevarelse,men jeg er helt lost. Kan ikke finde noget om det i min bog eller noget brugbart på nettet.. Håber I kan hjælpe. På forhånd tak :-) -
GS
ForumindlægHej. Jeg så engang (har selvfølgelig glemt hvor) at man kunne tage Matematik fra C-niveau til A-niveau og Fysik fra 0 - B-niveau på et lynkursus. Kan i svare på hvor, jeg har kigget i junglen men kan ikke finde ud af hvor de udbyder dette. God sommer :) -
Kulkraftværk (FSA)
ForumindlægJeg skal til fysik/kemi eksamen i morgen, og er igang med at lave mine sidste dispositioner. Så ville spørge om hvad man kan sige om alkaner under emnet "kulkraftværk"? :) (Min lærer sagde man kunne komme ind på det) -
Hertzsprung-Russell (HR) - Diagram
ForumindlægHej alle! Jeg sidder midt i en 24timers fysik eksamen, og jeg kan sgu ikke rigtigt finde ud af hvad HR-diagrammet går ud på. Er det bare for at måle hvor langt henne en stjerne er i sin levetid, samt dens temperatur + hvor meget den lyser? Eller er jeg helt galt på den?! -
Verdensbillede
ForumindlægHej, jeg skal op i fysik og har et emne om Verdensbilleder og kosmologi. Den teoretiske del er beskrevet således: Redegør for hovedtrækkene i opfattelsen af verdensbilledet fra Aristoteles til det moderne verdensbillede. Læg vægten på beskrivelsen af det fysiske verdensbillede vi tror på i dag.... -
effektiv længde?
ForumindlægHej jeg står og ska til mundtlig fysik eksamen imorgen hvor jeg har fået et spørgsmål om bølger i rør. Her skal jeg blandt andet fortælle om effektiv længde? Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå hvad effektiv længde er? på forhånd tak :) -
Månens faser
ForumindlægHej alle sammen. Sidder og er i gang med fysik eksamen(24 timers) og kan virkelig ikke finde ud af det med månens faser. http://astronomi.blogg.se/2009/january/manens-faser.html Her et bilede , men hvorfor er der 2 måner?? Nogle som kan forklare og give lidt hjælp? / På forhånd tak - An... -
Absorptions- og emissionspektre
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med en 24-timers eksamen i Fysik C, til imorgen. Jeg skal snakke om Absorptions- og emissionspektre. Det har jeg aldrig helt forstået, så er der nogle der kan fortælle mig hvad de generelt er og hvad de går ud på? Mit spørgsmål omhandler også brintspekteret. Hvad er ... -
Fysikrapport??
ForumindlægHej jeg har i et stykke tid haft om astronomi i fysik. Nu har vi fået en fysikrapport for hvor vi skal skrive om alle solsystemets planeter. Spørgsmålet er bare, hvordan laver man en fysikrappprt? :-) - Jeg har brug for svar MEGET hurtigt da den skal være færdig til d. 22/10 :D -
Radioaktivitet
ForumindlægHej alle. Skal op i mundtlig fysik imorgen, og har trukket emnet " radioaktivitet". Lige nu mangler jeg bare ligningen for hvor mange elektroner der kan være i en atomskal - er der nogle der kender den? Den skulle gerne være noget med Ne=2*...... Eller sådan noget? Håber nogle kan ... -
VIL DU HJÆLPE MIG??
ForumindlægHej Jeg skal påbegynde et fysikprojekt som jeg skal forsvare mundtligt. Jeg har valgt emnet lysets bølgemodel, men har brug for mulige forslag til en problemformulering. Har du også et eksempel på en problemformulering omhandlende et andet enne indenfor faget Fysik, må du meget gerne dele. -
bøger til bioanalytikker
Forumindlæghej, jeg skal læse til bioanalytikker, og har bruge for følgende bøger: Datbog fysik og kemi ISBN: 9788787229616 Menneskets anatomi og fysiologi ISBN: 9788712042983 Laboratoriesikkerhed ISBN: 9788757126990 Lyngbyes Laboratoriemedicin ... -
Kilder til Manhattan projektet HistorieA
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive om Manhattan Projektet i min SRP, med fagene Fysik A og Historie A. Jeg leder efter nogle kilder, som skal handle om USA´s synspunkt på atombomben. Nogle der kan hjælpe?
