Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 15541 til 15560 af 60468
-
Hvordan læser man op til den skriftlige bioteknologi eksamen?
ForumindlægJeg er lidt lost i hvordan jeg skal læse op til denne eksamen. jeg har over de sidste ugers tid, lavet mange gamle eksamenssæt, men jeg for ikke noget ud af det da spørgsmålene fra år til år er så forskellige. Nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre for at forberede mig. -
Religion C - eksamen
ForumindlægHej derude! Er der nogle har kan give lidt information om hvordan man skal gribe en religionkritisk tekst an til eksamen? Jeg er lidt i tvil om hvilken analyse model man skal bruge? Samt hvordan man bedst perspektiviterer? Er det nok at perspektivere til en anden religionkritikker eller skal m... -
Jeg har brug for hjælp til 9 klasse eksame
ForumindlægHej Jeg går i 9 klasse og skal aflevere min synopsis snart men jeg kan ikke finde på nogle problemstillinger. Jeg har om demokrati, og ville spørge om nogle professionelle kunne hjælpe mig med at finde et overordnet problemstilling, og fem under spørgsmål. -
Bedste eventyr til dansk mundtlig eksamen?
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal op til mundtlig dansk inden længe, og har trukket kunst- og folkeeventyr og ville lige høre herinde, om der var nogle der kendte nogle gode eventyr at bruge som prøveoplæg, helst med så mange eventyrtræk som muligt selfølgelig. Tak på forhånd. -
Hvordan skal man huske alt det man vil sige til dansk eksamen?
ForumindlægHvordan kan man huske alt det man vil komme ind på til afgangsprøven i mundtlig dansk? Vi må gerne have nogle noter med, men skal de være i stikordsform eller? I min disposition har jeg fx. skrevet at jeg vil komme ind på noget symbolik i mit prøveoplæg, men jeg har jo forskellige steder i teks... -
biologi eksamen HF C niveau
ForumindlægHar I været op i biologi Hf c-niveau? Hvordan gik det?Har I nogle råd til os andre, som ikke har været endnu? :-) (fremlæggelse, figurer, disposition osv.)Eller nogle eksempler på spørgsmål? -
Mundlig dansk eksamen - Tema: På grænsen.
ForumindlægHar i nogle ideer til en tekst eller kortfilm, jeg kunne vælge? Jeg skal have bestemt hvilken tekst jeg vil op I, i morgen, og vil gerne hører jeres forslag, siden jeg er meget tabt I hvad jeg synes er bedst. -
Opgavesæt til kemi A skriftlig eksamen?
ForumindlægHej Jeg vil gerne regne på nogle kemi A opgaver fra tidligere eksamenssæt. Er der en, der lige sidder med PDF-filer af eksamenssættene fra det sidste par år? Hvis i også har en vejledende besvarelse/facit vil det være fantastisk :) På forhånd tak. -
kræfter - fysik a 2012 eksamen
ForumindlægNogen der kan hjælpe med disse to spg ? c) Lav en skitse, der viser de kræfter der virker på bilen under bremsningen på figur 2.2, med angivelse af retning og angrebspunkt. og d) Bestem størrelsen af den samlede bremsekraft mellem vej og dæk under bremsningen. Opgaven kan findes her... -
Statistik og statistisk test - eksamen spørgsmål :)
ForumindlægHej Er der nogle der har mulighed for at hjælpe mig på vej med den vedhæftede opgave? Altså med at finde en problemstilling? Jeg kan virkelig ikke komme på noget selv :/ Tak på forhånd :) -
SOS HJÆLP TIL MAT B EKSAMEN 2020
ForumindlægHej alle, jeg er igang med mit eksamensprojekt i mat b htx 2020 og har brug for hjælp til et par opgaver har vedhæftet det her --> -
Matematik eksamen B.
ForumindlægHvordan finder jeg monotoniforholdene når jeg har regnet ud at: - Bestem en ligning for tangenten i (1;f(1)) y= 5(x-1)+(1^3+2*1+8 --> y= 5x +7 Et andet spørgsmål lyder : Definition af stamfunktion og bestemt integral. Sammenhæng mellem areal og bestemt integral. Det sidste spørgsmål vil ... -
AT eksamen - menneskets forhold til naturen
ForumindlægHej alle mit overordnede emne i AT: (eksamen) er "menneskets forhold til naturen" er helt lost omkring hvad man kan skrive og bl.a. også fagkombinationen er der nogle der kan komme med gode ideer? eller har skrevet om emnet før? -
Forsøg til fysik eksamen
ForumindlægHai! Jeg har lige været ovre på vores skole for at få svar på de spørgsmål jeg manglede svar på (spørgetime), men vores fysik lærer havde åbenbart bestemt sig for at tage til Djurs Sommerland med 8. klasse. Shit's crazy yo... Anyway, jeg har et par spørgsmål som jeg virkelig gerne vil have sv... -
Undlade at tage sidste eksamen?
ForumindlægJeg er ved at afslutte 3.g og bliver student til sommer. Dog er jeg utilfreds med mit nuværende snit, og jeg ved ikke om det ville være smart ikke at tage sidste eksamen, og på den måde lade snittet stå åbent? -har læst om det i nogle tilfælde. eller om jeg bare kan få enkelt faglig suplering ef... -
Erfaring med Quicktionary II, eller andet hjælp til engelsk læsning?
ForumindlægJeg læser statskundskab, hvor stor set hele pensum er på engelsk, hvilket er et stort problem for mig, da jeg ikke er ret god til engelsk. Jeg har derfor overvejet at købe en oversætter pen der hedder Quicktionary II, men vil det på nogen måde være min elektronisk ordbog på computeren overlegen? -
AT - ideer til hvordan man får engelsk med ind i emnet kannibalisme
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive AT, og har valgt fagene engelsk og psykologi med kannibalisme som overemnet. Jeg har valgt filmen/bogen Alive med de uruguyanske rugby team der styrter ned i Andesbjergene. Jeg har rimelig godt styr på psykologi delen, men har lidt problemer med, hvordan man kobl... -
SRP i samfundsfag A og engelsk A
ForumindlægHej Jeg skal vælge fag og emne til SRP. Jeg er ret sikker på, at jeg vil skrive i samfundsfag A og engelsk A... Jeg har tre emner i tankerne, men jeg er ikke helt sikker. Jeg vil meget gerne høre om nogle flere gode emner hurtigst muligt. Mine emneforslag er: 1) Økonomi i USA: Adam Smith; ”... -
engelsk disposition - between two cultures
ForumindlægHej. jeg skal snart aflevere min engelsk disposition, jeg har valgt emnet 'between two cultures'. jeg har tænkt mig at skrive om forskellen på indisk og dansk kultur. er der nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg kan skrive. Eller evt. selv har haft det samme emne eller har nogle kilder t... -
"bowling for Columbine" (engelsk, samfundsfag)
ForumindlægHej alle sammen.. De, der er 3 g'er ved jo nok at emnet for AT i år er: "at være på". Jeg har tænkt mig at skrive om de to personer, som begik massakren på Columbine High school. Jeg ville bare spørge om der var nogen derude, som har nogle ideer til hvad jeg kunne komme ind på? Je...
