Studievalg og videregående studie

Undlade at tage sidste eksamen?

11. juni 2014 af Amanda2

Jeg er ved at afslutte 3.g og bliver student til sommer. Dog er jeg utilfreds med mit nuværende snit, og jeg ved ikke om det ville være smart ikke at tage sidste eksamen, og på den måde lade snittet stå åbent? -har læst om det i nogle tilfælde.  eller om jeg bare kan få enkelt faglig suplering efter jeg har fået mit eksamen bevis og på den måde forbedre det?
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. juni 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

hej,

når du har været til den sidste eksamen, så er dit gennemsnit endeligt og du kan intet gøre for at ændre det. Hvis det betyder at du dermed er afskåret fra at komme ind på en given videregående uddannelse, ja, så er det bare sådan det er, Øv, ja, find på noget andet. Eventuelt kvote 2.

Du kan også lade være med at gå op, og melde dig ud. Du kan så melde dig til et andet sted og tage 3g et andet sted. Så må du håbe på, at du få højere karakterer næste gang.

Jeg synes du skal lade være. Det er spild af tid, du har allerede fået undervisningen en gang og vist dine evner, som derefter er bedømt. Du forventer vel at få undervisning og måske endda SU igen? Hvem betaler det? Jeg vil også mene, men nu kender jeg dig jo ikke, at du skal gå til eksamen og se at komme videre. Finde ud af hvad du vil fremover, se på hvad du har evner til, hvad dine karaktere rækker til og om der egentlig er plads.

Dit liv, dit ansvar, dit valg!

Hilsen Lars


Skriv et svar til: Undlade at tage sidste eksamen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.