Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 15541 til 15560 af 47924
-
Kan jeg komme ind?
ForumindlægHej, Jeg har lige fundet ud af jeg har dumpet Matematik A på HTX, men for at læse videre skal jeg kun bruge Matematik B, og fik 7/7 i matematik sidste år i gennemsnit, vil det sige jeg har bestået matematik B? eller gælder den ikke? Tak på forhånd -
Hvad vil du mene er vigtigst?
ForumindlægDenne tråd er ikke korrekt placeret i forhold til kategorien, det skyldes at jeg ikke ved helt, hvor jeg skal sætte den ind under... Jeg synes personligt at min standpunktskarakterer er dårlige, og er virkelige nervøs for at det kommer til at betyde noget for mit gennemsnit, når jeg skal ud af g... -
A fag
ForumindlægJeg er på linjen matematik a, fysik b, kemi b, men jeg mangler endnu et a fag. Jeg vil gerne have engelsk op, men har hørt at det vil komme til at køre som et dobbelt forløb dvs med to sæt afleveringer og hvis jeg er rigtig uheldig to forskellige lærere. Er der nogen der ved noget om dette? -
studentereksamen
ForumindlægHej! Jeg er lidt i en træls situation hvor udsigten til at bestå gymnasiet her er lig nul, men så tænker jeg om man egentlig skal have en studentereksamen for at søge ind på hhv. kunsthistorie i KBH eller journalist/fotojournalist i Århus? Nogen der ved det? Og evt. nogen her der studerer kuns... -
Hjææælp!!! til dansk digt
Forumindlæger der nogen der har analyseret digten de uberørte af benny andersen? -
Fagsupplering til sommer
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogle der kan være mig behjælpelig med. Jeg skal have bestået matematik B for at kunne søge ind på mit studie til sommer. Problemet er at jeg har faget på mit eksamensbevis, desværre må jeg sande at jeg kun fik 2 mundtligt og 00 skriftligt, så faget ... -
Studieretningsskifte - hhx
ForumindlægHeej Studieportalen Jeg er lige begyndt på hhx og er kommet på linjen innovation m. Tysk. Men jeg vil gerne ind på linjen som hedder mikro- og makroøkonomi, da jeg finder økonomi samt matematik yderst interesant. Nu skal jeg så tage fat i studievejlederen angående skifte, og da jeg er overbevist ... -
Adganskrav = snittet af påkrevede fag el. alle fag?
ForumindlægSagen er den at jeg på det seneste har overvejet at give den et skud mod medicin-studiet, og derfor skal opfylde adgangskravet som i 2007 hed 9,5 i gennemsnit. Mit spg. lyder så: Er dette tal gennemsnittet af de relevante fag? (læs: påkrevede fag, i dette tilfælde dansk A, engelsk B, matematik ... -
Studieretning!! Haster!!!
ForumindlægHej!! Jeg har en opgave, hvor jeg skal skrive om gymnasium (STX,HTX,HHX,HF) Jeg er i gang med opgaven, men ved studieretninger sidder jeg i fast Jeg vide at der er kommet en ny studieretning: Bioteknologi - Matematik - Fysik Mit spørgsmål er: Hvis man tager den ny studieretning, hvad skal man så ... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHalløj, Jeg tilbyder lektiehjælphjælp til naturvidenskabelige fag: Kemi C/B, matematik C/B/A, fysik C/B/A, statik og styrkelære C. Jeg er selv en 18-årig HTX'er og jeg bor i Midtjylland. Hvis du er interesseret eller har spørgsmål, kan du sende mig en besked eller poste her i forummet. -
HJÆÆLLP!!!!!
ForumindlægHejsa jeg går på HTX 3 år Her i morgen skal jeg aflevere hvilket emne jeg vil arbejde med. Af fag har jeg valgt Fysik A / Dansk A Jeg ved at jeg vil lave noget om Atomkraft / Atombomber / Radioaktivitet NOGEN DER HAR ET FORSLAG TIL HVAD JEG KAN SKRIVE OM??? -
Einsteins masse-energi-ækvivalensprincip
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive valgemne 2 i fysik (noget vi har på HTX) og skriver om bindingsenergi. Det hele giver fint mening på nærd en ting som jeg bare ikke kan finde svar på. hvad er Einsteins masse-energi-ækvivalensprincip?? Hvad siger det, og hvor kan jeg finde noget teori omkring det? Sætter... -
HHX
ForumindlægHej Har tænkt mig at gå på HHX efter 9. klasse. Der er en Business&Science studieretning, med fagene Matematik A, Fysik B og Kemi B. Hvis jeg så interesserer mig for at blive fx ingeniør, har jeg så muligheden for at fx. uddanne mig som det, hvis jeg vælger HHX? Eller skal man have gået på ... -
SRP
ForumindlægHej Jeg er en pige på 19 år gamle studier på HTX 3. g søger en som kan hjælp mig med (Studieretningsprojektet ) som har fag – teknologi A , Matematik A , design B , kemi B og fysik B vil blive betalt for det . Hvis nogen kan hjælp så de meget gerne skrive privat -
Hjælp til valg af emne og fag
ForumindlægHej alle sammen, Jeg går på mit 3. år af HTX og skal til at lave studieretningsprojekt. Jeg er MatFys'er og kunne godt tænke mig at arbejde med konstruktioner indenfor matematik og fysik. Men jeg har ikke noge idé om, hvad indenfor konstruktioner jeg vil arbejde med. Er der nogle herinde der ... -
Privatelærer
ForumindlægHej :) Jeg er en pige, som går på 2 HTX. Jeg har bruge for en privatlærer, der kan hjælpe mig med matematik, Biologi, kemi og fysik. Jeg bor i Odense, og jeg håber at der nogen, der kan hjælpe.- hvis du vil gerne hjælpe, send mig venligst en besked her i studiportalen, som indeholder din telefo... -
Lommeregner
ForumindlægJeg er begyndt på HTX inde på sukkertoppen, og vi skal købe en lommeregner, derfor undrede jeg mig over hvilken(lommeregner) jeg bør købe. Jeg skal have Mat, bio, kemi, fysik, osv. (disse fag er på a og b). Jeg takker på forhånd. -
Optagelseprøve
ForumindlægHej, Jeg skal til optagelseprøve på HTX i Århus d. 3/6-14. Jeg skal op i Matematik, Fysik/Kemi, Dansk og Engelsk. Prøven vil forgåre elektronisk. Er der nogen der ved, hvad man skal øve? Hvornår man får svar? Er prøveren mundtlige eller skriftlige? Jeg har heller ikke fået at vide om jeg skal op... -
STX Forberedelse
ForumindlægHej alle søde mennersker, Jeg vil bare lige spørge om, hvis man vil blive læge vil det så være klogt at tage HTX, STX, HHX eller hvad. Planen lige nu er STX Statskolen i Sønderborg. Det andet spørgesmål er, om der er gennemsnitskrav med hensyn til karakterne på STX? Jeg er virkelig god til biolo... -
Sygeeksamens spørgsmål - please hjælp??
Forumindlæghej! først af alt undskyld hvis det ikke hører her ind men jeg ved ikke hvor jeg ellers kan spørge! for det andet - så jeg har et par spørgsmål og det er fordi jeg skal til sygeeksamen i fysik/kemi! 1. hvad kommer der til at ske? er det bare som en normal fys/kem eksamen? 2. jeg har haft probl...
