Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15541 til 15560 af 20688
-
fag
Forumindlæghej jeg fik på et tidspunkt en mail fra studieportalen hvor der var nogle folkeskole fag og under hver fag var der nogle emner for eksmepel under fysik var der magnetisme. Og så kunne man læse alt om hvad det var. og det var 9 klasse niveau i folkeskolen. Så vil spørge om der er nogle som også h... -
opgaver
Forumindlæger der en som kan hjælpe mig med to fysik opgaver??natriumatomets energi i den første exiterede tilstand eV er større end energien i grundtilstanden.beregn bølgelængden af det udsendte lys, når natrium henfalder fra den første exiterede tilstand,hvor stor skal spændingsforskellen over et udladnin... -
AT-årsprøve
ForumindlægJeg skal til at finde et emne til AT-årsprøve. Hovedtemaet er videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914, jeg har rigtig svært ved at finde et emne, jeg synes er spændende. Så jeg ville bare høre om der var nogen, som havde nogle forslag? Fagene er historie A og fysik B. ... -
brydningsloven og reflektionsloven (teori)
ForumindlægHejjeg skal skrive rapport om brydningsloven og reflektionsloven og ved simpelthen ikke hvad jeg skal skrive i teorien... jeg har kigget i min bog (fysikens verden 2) men jeg synes ikke rigtig der står så meget om det!Håber i kan hjælpe lidt med at skrive noget, eller bare hvad man kan skrive om. -
Vindmøller.
ForumindlægHej allesammen! Har lige trukket et spørgsmål til en prøveeksamen til fysik/kemi om Magnestismen. Jeg trak så om Induktion. 1. Hvad har vedvarende energi noget at gøre med Induktion? 2. Hvordan er det en vindmølle virker? 3. Hvordan kan vind omdannes til elektricitet? Meget gerne begrund jeres sv... -
Vektorregning
ForumindlægHej alle. Jeg skal teste impulsbevarelse i fysik. Jeg har to vektorer: a=(8,4 , 2,3) b=(1,2 , 2,5) Begge vektorer skal ganges med en konstant for at jeg får resultatet: 2075. Jeg tror ligningen skal se sådan ud: a*c1 + b*c2 = 2075 hvor c er konstanter. Er dette rigtigt? jeg kan i... -
flammetemperatur
Forumindlæghej, er i gang med den 2 fysik aflevering og løb ind i et spørgsmål om bunsenbrænderflamme var en veldefineret størrelse, hermed går jeg ud fra de mener om den er en konstant, men ved udregner med formler er (lod opvarmes smides i vand, temperatur stigning) så er resultat at flammens temperatur ... -
Lydtryk, Haster!
ForumindlægFysik opgave som jeg har brug for hjælp til. 1) Et lydtryk øges med en faktor 2. Hvor stor er øgningen i dB? Følgende formel gives: Lp (lydtrykniveaut) = 10 * log(Peff^2/P0^2) P0 sættes til 20 my N/m^2 På forhånd tak -
Gnidnings Kraft
ForumindlægHej jeg har fået stillet dette spørgsmål i fysik og jeg håber at i vil kunne oplyse mig =) En plastickasse kan stå på et skråtstillet bord uden at begynde at glide så længe bordets vinkel med vandret er mindre end 25 grader. Hvad er den statiske gnidningskoefficient? -
Opvarmning af vand/jern/sprit.
ForumindlægHey alle. Sidder lige med nogle fysik opgaver, som jeg ikke kan løse. Opgaven lyder: Hvor meget energi kræves der for at opvarme 1, 125Kg vand fra 12 grader C til 100grader C? Det samme spørgsmål stilles om jern og sprit. Tror det har noget at gøre med densitet, delta og masse/volumen, men hvor... -
Tyngdeacceleration 2 !!!
ForumindlægATT.: H03Jeg tror ikke, at jeg skal have hjælp af dig, da du kun går i 1.g og endnu ikke har fysik på A-niveau!Tyngdeaccelerationen er IKKE det samme som tyndekraften! Og desuden er der forskel på tyngdeaccelerationen på jorden og i rummet!Til andre der kan løse denne opgave: "Hvordan kan ma... -
Impulsbevarelse
ForumindlægI fysik har vi arbejdet med et ballistisk pendul. Vi skød en klods der hang fra det ballistiske pendul med et luftgevær, hvor vi aflæste hvor højt pendulet kom op, massen af klodsen og massen af projektilet. Jeg skal finde farten på pendulet, men jeg er ikke sikker på hvilke formler jeg skal br... -
Konklusion 9 klasse
ForumindlægJeg skal lave en konklusion af min fysik rapport som har emnet: Magnetisme, Elektromagnetisme og Induktion! (går i 9 klasse)Nogen der kan hjælpe mig??- Nogle hjælpe punkter ( Måske hvad der er Generalt for en Konklusion,)Eller bare nogen der ved hvad jeg skal skrive om for har ingen anelse om hva... -
Help here
ForumindlægHej alle sammen..!Jeg skal snart til fysik eksamen og jeg ville lige hører om i kunne hjælpe mig..Jeg vil gerne have nogle notater. sådan så at jeg kan skrive dem ned og det kunne være en del hjælp..! notaterne må gerne være meget forståelige.jeg vil helst have nogle notater om de her emner : Mag... -
Forsyning :O
ForumindlægHej alle sammen! :D Jeg har fundet en emne, som hedder "Forsyning" i fysik/kemi. Men jeg ved ikke hvad det er? Så kan nogle af jer, her fortælle mig hvad en Forsyning er? Og hvad fagbegreber er? - Og hvis jeg skulle lave en forside til emnen, hvad skulle jeg så lave på fors... -
Radioaktivitet
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe mig med min fysik opgave?Opgaven:Vi har set, at en fri nautron kan henfalde.1) Beregn delta m ved processen, idet det antages, at antineutrinoens masse er 0.2) Beregn den frigjorte energi ved processen.3) Er det muligt for en fri proton at hanfalde til en neutron o... -
energiforbrug og nyttevirkning
ForumindlægHvordan beregner jeg, hvor meget energi det koster pr. dag & år? (én kWh -----> 200,61 øre) Jeg er så dum til fysik T_T Evand: 334400 nyttevirkning: 78,60 Etilført (J) 425445,2926 E(kwh) 0,118179248 Antal kg pr. dag 2 -
Brug grafik, hvor I kan.
ForumindlægJeg har sagt dette her så mange gange, at jeg føler trang til at lave et indlæg om det. Brug tegninger og grafik så meget I kan, det er næsten det halve af arbejdet, på samme måde som en håndværker bruger sit værktøj. Det gælder især i matematik og fysik, men ogå på en række andre områder. Fortæl... -
Radioaktivitet. Spørgsmål
ForumindlægHej. har nogle problemer med fysik. Håber I kan hjælpe mig.Et reaktionsdiagram for henfaldskæden fra Cs til Ba. Hvad er det og hvordan kommer det til at være?Er der forskel i baggrundsstrålingen fra dag til dag og fra lokale til lokale? Til sidst er der nogle der har nogle links, hvor der står n... -
Hjælp til de taksonomiske niveauer om den kolde krig og rumkapløbet.
ForumindlægJeg mangler de tre taksonomiske niveauer (redegørelse, analyse og vurdering) for at færdiggøre min problemformulering. Det overordnede spørgsmål havde jeg forestillet mig skulle være: Hvilke intentioner lå bag at rejse ud i rummet under den kolde krig? I formuleringen skal fagene historie og fysi...
