Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 15561 til 15580 af 47924
-
Adgangskrav på Uni
ForumindlægJeg har hørt at hvis man søger en uddanelse så vil de specifikt kigge på de fag det kræver at man har, for at komme ind.. Lad os nu tage biomedicin som eksempel.. Her bliver ALLE optaget hvis man har dansk A og engelsk B, matematik A, fysik B og kemi B. Alle fag skal være bestået. Det jeg så ... -
Studie i england
ForumindlægHej Allesammen, Til sommer 2012 er jeg færdig med min HTX-uddannelse, og herefter har jeg tænkt mig at studere medicin i cambridge university. Men efter at have besøgt deres hjemmeside er jeg dog blevet lidt forvirret, eftersom de har et helt andet uddannelsessystem end det danske. http:/... -
Hvordan er livet i Uni?
ForumindlægJa hvordan er det, er det samme som gym hvor man sidder og tager notater? - Men genrelt hvordan ser en alm. skoledag ud for jer? En sidste ting, er der lektier fra dag til anden som man ser det i folkeskolen og gym? På forhånd tak :) -
A=k*N
ForumindlægEn ko spiser græs på en mark, der er forurenet med I-131. Koen indtager herved I-131 med en samlet aktivitet på 20000 Bq.Henfaldskonstanten for I-131 er9.98*10^-7s^-1- Beregn det antal I-131 atomer, som koen indtager.Jeg har udregnet det på følgende måde:Jeg isolerer N i formlen så formlen kommer... -
Impuls, kerneprocesser
ForumindlægHvad mener man med at kernen har en impuls og hvad sker der med denne impuls, når vi har et radioaktivt henfald. Nogen der kunne forklare mig dette, eller give mig et link, hvor jeg kunne finde oplysninger om impulser i kernen. -
Gennemtrængningsevne og påvirkning på kroppen
Forumindlæghvordan er strålings (ioniserende stråling) gennemtrængningsevne på kroppen, og hvordan påvirker det kroppen? tak på forhånd :) -
funktioner og variabelsammenhænge
ForumindlægSammenhængen mellem temperaturen t, målt i grader, og temperaturen F målt i grader fahrenheit, er givet ved F = 1,8 * t + 32 Bestem et udtryk for trykket som funktion af temperaturen målt i fahrenheit. -
HHX eller STX?
ForumindlægHej alle! Jeg skal nu til at gå i 9. klasse, og er nu kommet til det store spørgsmål... Hvad skal jeg bagefter? Jeg har været i bro-bygning på HHX og HTX, og der fandt jeg ud af at HTX ikke er noget for mig, overhovedet. På HHX fik jeg et godt indtryk af lærerne, og jeg synes at fagene som je... -
Noter til FY/KE 9.kl
ForumindlægNogen der har sådan nogen noter til afgangseksamen i 9.kl om fysik: magetisme, el-magnetisme, induktionsstrøm, vekselstrøm og lign. Samt Kemi: syre og base, ioner, metaller og ikke metaller, og andet godt. Fik fortalt af min lærer at man får 4 emner i fysik, og 4 i kemi, han sagde også at det mul... -
NV? Hvad er det?
ForumindlægJa, jeg læste det i forbindelse med gymnasiet. Tak på forhånd:) -
Optagelse
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve på gym. Men ved ikke hvornår ? Alle fra de andre klasser skal til optagelsesprøve i morgen men det skal jeg ikke? Hvordan kan det være? -
Hvad dato bliver I student?
ForumindlægHvornår får i så huen på hovedet?Jeg har min sidste eksamen d. 21-6 kl 15, så det bliver en lang ventetid, og har dermed æren af at være årets sidste student på det gymnasium jeg går på..Hvordan står det til med jer andre? -
Hmmmm Optagelse !!
ForumindlægHej! ved i noget med optagelse prøv i htx, hvordan det er, og hvad det indholder og handler om... please i wander a answer!! :D håber i kan giv miq en svar tak -
Eksperimentelle del
ForumindlægSkal op til fysik B eksamen om en uge. Hvor det både er en eksperimentel del, og den "normale" eksamination. Jeg er lidt i tvivl om den eksperimentelle del. Vi har en halvanden time til denne del. - Skal vi selv opstille forsøget? Og lave databehandlingen? - Hvad må man have med af ... -
Almene gode råd
ForumindlægHej, Jeg skal op i fysik eksamen i morgen kl 8:15. Fysik/kemi har aldrig været min stærke side og har de seneste dage læst hele bogen i gennem. Jeg ville høre om der var nogle garvede mennesker herude som havde nogle gode råd, og evt ting jeg skal huske at sige/læse op på? Generelt bare god r... -
Jokes!
ForumindlægHeey ! Mangler fysik eksamen og så er der sommerferie! jeg tænkte at jeg ville fyre nogle jokes af til eksamen, SELVFØLGELIG KUN HVIS DET GÅR GODT.. så tænkte om der ikke var nogen der havde nogle fysik/kemi jokes i ærmet? :b må meget gerne berører disse emner: - Syre, Baser og Neutralisation.... -
hej jeg har et spørgsmål vedrørende studieretning
ForumindlægHej jeg har lige nu linjen Mat - a, kemi, b og fysik, b og jeg fik for et stykke tid siden af vide af en af mine venner at hvis jeg ville læse til odotologi i universitetet og ikke regnede med at få en snit på ca 10 i denne linje så kunne jeg vælge medifag linjen og få 10 i karakter der også d... -
Yndlingsfag..
ForumindlægOkay folkens!!Nu er der et forum hvor vi alle går og brokker os over vores hadefag..Så.. Hvad er yndlingsfaget? -
Fysikbog højt niveau
ForumindlægHvor kan jeg købe en fysikbog, som gennemgår udledningen af formler på fysik HN? Bogen jeg søger, skal indeholde opgaver og være på dansk. I 3.g brugte jeg selv bogen: Fysik for 3.G af Esper Fogh. -
9. kl. notater søges...
ForumindlægHej, Da jeg snart skal til mdt. eksamen i fysik ville jeg høre om der var nogen, der ville sende mig nogle fysik-notater/noter. Min mail: [email protected] ¨ På forhånd tak :)
