Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 1541 til 1560 af 57177
-
evaluering af skriftlig stx
Forumindlæghejer der nogen der ved hvornår der kommer evaluering og kommentarer fra de skriftlige eksamener på nettet?der plejer at så hvilke opgaver de fleste elever har valgt og om opgavesættet var godt. Og hvor mange der fik 5 og 8 osv... -
Offentliggørelse af skriftlige karakterer STX
ForumindlægDer står på Lectio, at der er censormøde på tirsdag d. 14. Hvornår kan vi så regne med at vi kan se de skriftlige karakterer? Er det først til dimissionen? -
stx eksamensspørgsmål B - hjælp
ForumindlægEn bestemt type af massive metalgenstande fremkommer ved at fjerne en halvkugle i hver ende af en cylinder. Radius i halvkuglen er lig med cylinderens radius. For en metalgenstand af denne type, hvor overfladen skal være 4 dm2, gælder, at 2*p*r*h + 4*p*(r^2) = 4 og V = p*)r^2)*h – (4/3)p*... -
Dansk
ForumindlægJeg har valgt kombinationen Dansk + Kemi under emnet 'medicin'. (1851-1914) Men jeg er lidt på barn bund i dansk-delen. Det var lidt/noget sværer at finde litteratur, end jeg troede. Er der nogen derude, som lige sidder med en super idé eller bare et forslag, til noget litteratur jeg kan ... -
Noter eller resume af Ægtestand (Thomasine Gyllembourg)
ForumindlægEr der nogen som ligger inde med nogle gode notater til bogen ægtestand, eller evt,. har skrevet er opgave eller resume til den?? :) -
Dansk
ForumindlægHey ! :) - Har et spørgsmål, håber der nogen der kan svar. Det er om dansk skriftlige/ graak i atik eller stav fejl. - Plejer altid lave det samme fejl, ved ikke hvad jeg skal gøre for at blive bedere til dansk gramatik. :( - Er der nogen der kan kom med et forslag , hvor jeg skal starte e... -
Engelsk mundtligt (Stx 3g)
ForumindlægHey :-) Jeg skal op i Engelsk studentereksamen A, den 6 Juni. Er her en som sidder med en liste over relevante termer , analyse begreber som man kan bruge i engelsk? -
STX matematik b terminsprøve
ForumindlægEr der nogen der har haft terminsprøve i matematik b STX i år? Hvis ja, ville personen så være sød at linke svarene? -
Skifte fra stx til hhx
ForumindlægHej Hvis man skifter i 2.g fra stx til hhx så starter man jo i 1.g på hhx. Men mit spørgsmål går ud på om ens eksamens karakterer fra fx. biologi kommer med i ens snit når man går ud af 3.g på hhx eller om man starter på en frisk angående karakterer når man skifter fra stx til hhx. Er der n... -
Samfundsfag A (stx) skriftlig eksamen
ForumindlægHej er der nogle som har været oppe i samfundsfag A skriftlig eksamen endnu? (stx) -
Dansk
ForumindlægHejEr der nogen der ka'sige mig hvordan jeg kan blive bedre til at skrive gode stile til karakteren 9 og op efter!!!For jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg kan blive bedre til dansk.Jeg synes da også at det ikke kun er "udlænding", der har svært ved det overordnet, men selv danskern... -
International Økonomi noter
ForumindlægStår og skal til mundtlig eksamen i International Økonomi, og mangler nogle gode notater. Har prøvet at søge på siden, har da også fundet lidt af hvert - men ikke det helt rigtige. Noterne skal indeholde begreberne finanspolitik, pengepolitik, betalingsbalance osv. I den dur :)På forhånd tak -
Jura: tager jeg for mange noter?!
ForumindlægJeg troede i starten at vores underviser blot prøvede på at forskrække os da hun påstod at forberedelse til foredragene kan tage op til 8-10 timer om dagen, men det er så gået op for mig at der nok er noget om det trods alt. Men jeg er nu ude i noget værre noteroderi! Er det normalt at tage 11 ti... -
Danskhed?
ForumindlægVi arbejder med danskhed, og har fået opgaven: Beskriv danskhed i tre ord? er der nogle der har nogle idéer? vi har selv nogle forslag: Demokrati, lighed, frihed, solidaritetsfølelse, dannebrog, social sikkerhed, tryghed, familie livet. Hvilke tre ord vi i mene beskriver danskhed bedst? -
råd og svar til eksamen (mundtlig dansk)
ForumindlægHej. Jeg har lige et par spørgsmål mht. dansk mundtlig eksamen, da jeg skal op i næste uge. Hvor længe er det nu man skal "fremlægge" og det der (altså hvordan forløber det??? Nogle der har nogle råd til forberedelserne? På forhånd tak :) -
søger råd til skriftlig dansk eksame
ForumindlægHeej , jeg skal op til skriftlig dansk eksame- ligesom mange andre herinde formoder jeg !! :) Jeg er dog kommet i tvivl om en helt banalt ting og søger en der evt. har en oversigt over hvike elementer fra undervisningen man kan inddrage i stile. Et eksempel til nyere tekster er self at kan man i... -
mdt. eksamen STX A
ForumindlægDet foregår på den måde at man kommer ind og trækker en ukendt tekst, der relaterer til ét af de emner man har beskæftiget sig med indenfor faget igennem de sidste 3 år på STX, ikke sandt? Desuden er mit spørgsmål om hvor meget sproget betyder når man er derinde? Vægtes det 90/10, hvor 90 = spro... -
Skifte fra EUX til STX
ForumindlægHey Til sommer skal jeg starte på EUX, men er ikke sikker på jeg har truffet det rette valg... Jeg vil prøve at tage de første 3 måneder og se om jeg har lyst til at fortsætte. Så vil høre jer om det er muligt at skifte fra EUX til STX efter de første 3 måneder :) På forhånd tak Mvh -
Dansk
ForumindlægHej :D Nogen der har tid til at rette min dansk opgave som er på 2 sider? -
hjælp til dansk:)
Forumindlæghvad ville det sige, at beskrive et samfund af en bog? eller hvordan man gør det?
