Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 15581 til 15600 af 63055
-
Mangler gamle sider
ForumindlægI den gamle version var der på bjælken en fane med fag. Under denne fane kunne man under de enkelte fag finde nogle praktiske oplysninger. I fysik, hvar der en glimrende formelsamling. Under matematik var der flere udmærkede indlæg+ henvisninger til relevante internetsider. Jeg har fundet disse t... -
Mening?
ForumindlægHvad mener de med dette spørgsmål? Skriv i hvilke fag du tilmelder dig FSA (ud over dansk, engelsk, matematik, fysik/kemi). Hvis der er søgt dispensation, så du kan aflægge prøve på særlige vilkår i et eller flere fag, skal du skrive hvilke(t) fag, det drejer sig om. Hvis der er søgt dispensati... -
Bestemmelse af salt procent
ForumindlægJeg er i gang med en fysik report, som handler om hvordan man bestemmer salt procenten, med laser og prisme. forsøget går ud på man blander forskelige mængder salt op i 200 g vand, hælder det i prismen, og derefter tænder for laseren, hvor du vil få en streg, på væggen som du tegner op, hver... -
AT-talepapiret??
ForumindlægHej, AT min emne handler om positivisme(filosofi) og relativitetsteori(fysik). jeg arbejder med mit talepapir og er nået til den sidste punkt: 7) Afslutning med forslag til emner til dialog, eksempelvis konsekvenser, metodeproblemer, perspektiver. kan I hjælpe mig med at forklare mig hvad &qu... -
Optagelsesprøve STX
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået et brev hvor der står at jeg skal tage en Optagelsesprøve STX og blive vurderet i fagene Dansk, Engelsk, Matematik og kemi/fysik samt tale med en studievejleder . problemet er at jeg ikke ved hvordan det går til, at det er en mundtlige prøve eller skriftlige prøve, e... -
Et nemt og uddybende svar til -Hvad er sæbe?-
ForumindlægHej Jeg er i gang med en aflevering, og har brug for hjælp til spørgsmålet Hvad er sæbe? Jeg synes ikke vores guidance har været særlig god, og jeg har brug for en let forståelig/uddybende forklaring på hvad sæbe er. Det er m.h.t. sammenstødet mellem fedtsyre og en base. Har bare lidt problem... -
kan det lade sig gøre???
ForumindlægJeg er igang med mit sidste år på gym. Jeg har et snit på omkring 6 nu og er dumpet fysik b. Min drøm er at læse til odontologi ( tandlæge). Har regnet ud, at jeg skal mindst have 10 og 12 taller. kan det lade sig gøre, at satse på tandlæge og kan man søge om betinget optag hvis man har gennemsni... -
Hjælp, mangler et godt emne til AT!
ForumindlægMit AT emne er Kommunikation Har brug for hjælp, til at vælge fag og sag A - Niveau: Historie, Dansk, Spansk, matematik B - Niveau: Religion, fysik, kemi, engelsk C- Niveau: Samfundsfag, Biologi, idræt, oldtid Håber i kan hjælpe -
hjælp
Forumindlæghvordan kommer adgangskvoitener til at se ud til sommer? især medicin,tandlæge,farmaceut..hva tror I ? -
opløselighedsprodukt
Forumindlægnogen som kan finde bly(II)iodids opløselighedsprodukt....kan ikke selv finde det i databogen :( -
Hjælp til statistik !
ForumindlægJeg har sat et vedhæftet et dokument ind. Der er bl.a. en opgave med noget boksplot og med at man skal finde kvartilsættet osv. Det kan jeg bare ik finde ud af -.- ! Det er opgave 4001. Håber i vil hjælpe ! mvh Patricia -
kombinationer???
ForumindlægHej... Hvis nu jeg har en kombinationslås med 4 cylindre med tallene fra 0-8 på hvordan regner jeg så ud hvor mange komb. der er at lave???? På forhånd tak -
Isoler y
ForumindlægJeg har formlen:(4x/5)^2 = (6+10x/3)^2+y^2Denne stammer fra cirklens centrumsligning. Når jeg prøver at isolere y kommer min grafregner med vildt mange formler (selvfølgelig) og dette kan jeg ikke bruge til noget! Jeg skal bruge én formel for det y, som ligger i første kvadrant. Hvordan finder je... -
10 ende
ForumindlægHar du gået i 10 ende før? -
Volumen
ForumindlægEn der kan hjælpe med hjemmeopgaven nederst på side 1, den handler om volumen? -
nytte energi?
ForumindlægJeg har et spørgsmål hvor man kender nyttevirkingen på et oliefyr (70%). jeg skal udregne hvor meget nytteenergi 1000 kg olie giver. er det rigtigt at jeg først skal bruge formlen E=B*m og derefter Enytte=η*E ? Jeg har problemer med at det giver nogle underlige tal. Brændværdien (B) for olie ... -
udregn
ForumindlægHey.. har lidt brug for hjælp til at udregne denne opgave: (3/4x+b-3)^2 Passer det, at det bliver: 9/16x^2+b^2+9-18/4xb ??? -
Hvad er Molarmassen af?
ForumindlægKan I fortælle mig, hvad Molarmassen er for 4-amino-3-toluen? -
redox
Forumindlæghvordan kan det være at 11 H2O skal tilsættes, kan ikke helt se hvordan 11 tallet kom... https://www.studieportalen.dk/Forums/ShowFile.aspx?id=784334 -
HASTER !
ForumindlægHej (: jeg er ved at skrive en emneopgave om lineære funktioner, og jeg ved ikke rigtig hvad en fukntionsværdi er . skal beskrive begrebet .. håber der er en der vil hjælpe (: hilsen camilla .
