Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15581 til 15600 af 23766
-
Hvilken linje åbner for hvilke uddannelser?
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg ville gerne vide, hvilke uddannelser der bliver "åbnet", hvis man fx vælger linjen Mat A, Fysik A, Kemi B? På HTX Håber nogen måske har lidt kendskab til sådan noget :D takker på forhånd -
Ideografisk vs. nomotetisk?
ForumindlægHejsa, jeg skriver AT i Biologi C og Fysik B om dykkersyge, og jeg læste et sted at biologi godt kunne have elementer af en ideografisk videnskab. Mit spørgsmål er, om undersøgelser af sygdomme som dykkersyge er ideografisk? -
Student..hvad nu?
ForumindlægHej Jeg blev student her i mandags med matematik A, fysik og kemi b.....jeg tænkte på om hvilke uddannelser der egner sig bedst? tænkte på software ingeniør, er der nogen som har erfaring med dette? eller har I nogle bud? -
Srp renæssancens astronomi
Forumindlæghej er der nogen der vil læse min SRP og sige hva der mangler eller hva der skal rettes.. har selv læst den igennem men vil gerne havekommentar til den kan jeg sende den over mail til nogen? jeg skriver om skiftet i verdensbilledet i renæssancen i historie og fysik -
Hvordan en muskel genererer krafth
ForumindlægHejsa Hvordan genererer en muskel kraft. Fra fysikken kender jeg F=m*a, men ud fra hvad jeg har læst kan denne overføres når vi snakker hvordan en muskel genererer kraft. Hvorfor kan den ikke det og en der har en forklaring på hvordan kraften så bliver genereret? Vh -
SRP-Raketter Korrektur
ForumindlægHej jeg har en forespørgsel. Vil høre om der er en, der har forstand på raket-fysik, der vil hjælpe mig med at læse korrektur på min SRP, som klart nok handler om raketter.. Ved ikke om det er for meget at bede folk, man ikke kender, men nu prøver jeg :) -
Alternativ til "Wordmat" som kører på Mac system
ForumindlægHej! Vi skal bruge programmet Wordmat i fysik, men det virker kun med Windows. Da jeg har en mac der ikke kører på windows vil jeg gerne vide hvilke programmer som nogenlunde svarer til Wordmat. Det skal aller helst være gratis. Håber nogen kender et alternativ -
Hvilken luftart kan brænde?
ForumindlægHej jeg sidder her med en stak fysik/kemi papierer, som jeg skal have udfyldt men jeg kan simpelhen ikke huske, hvad svaret er til dette spørgsmål. "Hvilken følgende luftart kan brænde?" nitrogen hydrogen oxygen carbondioxid -
Hurtigt hjælp - Vekselstrøm (en-faset og tre-faset generator) samt hvad er ISOTOPER og INDUKTION?
ForumindlægHej. Jeg skal bruge en hurtig hjælp! Har nemlig fysik eksamen i morgen. Nogle der har forsøg (helst) eller forklaringer på en en-faset og tre-faset generator) Nogle der kan fortælle mig hvad induktion og isotoper er, fordi det forstår jeg ikke. HJÆLP :) -
Aktiviten
Forumindlæghej. jeg har brug lidt hjælp til en fysik opgave. det lyder: at jeg skal beregne aktiviteten af gammakilden, som 15 år gammel og startaktiviteten er 370 kBq. jeg ved ikke, hvilken formel skal jeg bruge?? jeg er helt væk. på forhånd tak. -
Open Office hjælp
Forumindlæghej, sidder og skriver opgave i fysik i openoffice (tekst) Har bare lige et problem.. når jeg indsætter tal , i en tabel, runder den selv af til 2 decimaler.. det er lidt træls eftersom jeg skal bruge 7 :) Nogen der ved hvordan man slår det fra? synes ikke rigtigt jeg kan finde det.. På forhånd... -
Naturvidenskab.
ForumindlægHej, Jeg har matematik A, fysik B og kemi B Jeg har overvejet medicinalkemi.. Jeg vil høre om i kendte andre uddannelser hvor man ikke har brug for en høj gennemsnit som jeg kan komme ind på med min retning? -
forstår ikke de formler jeg skal bruge til at regne mine opgaver ud med.
Forumindlæggik hjem fra fysik idag uden at have forstået et eneste ord. Troed jeg havde fat i det, men er helt væk. Atomkerne??? kunne simpelthen ikke forstå hvordan de formler var sat op kunne se det men ikke forstå det. en der kan give mig en meget pædagogisk forklaring om hvordan jeg bruger de formler. -
Hjælp til problemstilling.
ForumindlægHej. Vi er en gruppe på 3 personer, som lige nu skal skrive synopse i biologi/geografi/fysik. Overemnet er: "stofudledning". Vi er åbne for alle forslag, men hvis det kunne gå ind under emnet "menneskets anatomi/kroppen ville det være dejligt. Tak for jeres tid, I må have en god d... -
HJÆLP! HASTER!
ForumindlægHej alle :) Er igang med en fysik opgave og sidder lidt fast.. Jeg skal bestemme hvor mange deuterium kerner som skal fusioneres på et år, når det oplyses at kraftværket leverer 1000 MW og Q=3,29 MeV.. På forhånd tak! :) -
Hjæælp! Opgaver i kernefysik!
ForumindlægHej, jeg er ved at lave fysik lektier og det er nogle opgaver jeg virkelig ikke kan finde ud af at lave. Jeg har vedhæftet opgaverne, så hvis der er en der vil fortælle hvordan man gøre vil det være for fedt. Jeg har fået udregnet opgave 4 a. på forhånd tak! -
Tegn Vektor diagram og regn
ForumindlægHej SP jeg har den her opgave i Fysik, som jeg har brug for hjælp til og rettelse af jer tak på forhånd alle sammen :) http://postimg.org/image/u3r7en7w3/ og har tegnet vektor diagrammet, men den mangler R3 og ved ikke helt hvordan jeg indsætter den i diagrammet ---> http://postim... -
molekyler
ForumindlægHej - håber virkelig du kan hjælpe er i gang inde på fysik kemi tjek men ved ikke det ene spørgsmål hvilke molekyler er det der bevæger sig op i luften som luftdamp? størreste, mindste, hurtigste, langsomeste? -
Problemstillinger - jordskælv
ForumindlægJeg er lige begyndt på et forløb om katastrofer og har valgt og skrive om emnet jordskælv inden for fagene fysik og historie, men jeg er helt lost på hvad problemstillingerne kunne være?? Kan i komme med nogle eksempler jeg måske kunne bruge? -
Faldtid
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål omkring faldtid i fysik Vi har en vægt som vejer 0.5kg og en elastik som er 44,5cm lang, g= 9,82m/s^2. Opgaven lyder: Hvor lang tid tager det for vægten at falde 44.5cm?
