Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 15581 til 15600 af 176853
-
Idræt B - eksamen
ForumindlægNu har jeg været så heldig at trække idræt b til eksamen, derfor ville jeg spørge de erfarne om de havde nogle gode råd og guldkorn (skal op til fodbold og badminton). På forhånd tak -
Potensfunktion, bestem tallene a og b
ForumindlægHej sidder med en opgave som egentlig burde være rimelig simpel. opgaven lyder som følger En funktion f er af typen f(x)=b*x^a, og der gælder, at f(2)=4 og f(4)=64 - bestem tallene a og b på forhånd tak :) -
En tekst til eksamen???? HJÆLPPPP!
ForumindlægJeg skal til eksamen om en måned og jeg har fået trukket "Når ondskab bliver til kærlighed i fakta eller fiktion. Jeg skal finde en tekst og jeg er helt blank, jeg har ingen idéer om hvilken tekst jeg skal vælge. Jeg tænkte på om i kunne hjælpe mig? Mange tak på forhånd! -
Forkortelse af brøk: (b^4 - a^4) / (b^2 - a^2)
ForumindlægJeg føler mig godt dum, men hvordan forkortes (b^4 - a^4) / (b^2 - a^2) til a^2+b^2? -
Tysk B Eksamen mundtlig
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til tysk eksamen her om to uger. Jeg går i 2g, og skal afslutte tysk på B niveau. Det er en mundtlig eksamen. Jeg ville lige høre om I har nogle gode råd, som I kan anbefale mig? Hvor meget skal der til for at få 10-12 ? -
dumpe i et fag
Forumindlæghej.... jeg tænkte på, hvis man nu dumpe i et fag, eks. engelsk B, også søge man på uni med et snit på 7,4 kan man godt kom ind, hvis man er dumpet i et fag????? -
Eksponentiel vækst - redegør for a og b?
ForumindlægHej guys. Jeg skal op i mundtlig matematik på C-niveau om en uges tid, og jeg skal redegør for betydningen af a og b i regneforskriften y=b*a^x. Er det rigtigt forstået at a=fremskrivningsfaktoren, som skal være et positivt tal? Og hvad er b? -
Eksamens opgave om Tjernobyl
ForumindlægHejsa, jeg står og skal lave et eksamens opgave i samfundsfag. Vi har om emnet Miljø, og derfor har mig og min gruppe valgt at have om Tjernobyl.. Vi har erfaret at der er en masse om emnet, men dog har vi nogle punkter vi ikke helt kan finde noget om.. Disse er:Hvordan påvirker/har det påvirket ... -
Lyd - Udvidet eksamens spørgsmål
ForumindlægHej, jeg er så heldig at have 24 timers forberedelse til min fysik eksamen i morgen.I dag har jeg så trukket mit emne:LydMed underemner:- Bølger (hastighed, bølgelængde, frekvens)- Lydens hastighed- Den svingende streng (Øvelse i bølgelæreDu skal omtale øvelsen "Den svingende Sreng".Det... -
AT eksamen kan det passe ...
ForumindlægHej alle sammen. Mht. AT eksamen, kan det da virkelig passe, at man ikke skal fremlægge sin synopsis som så, men bare fremlægge: - Problemformulering og problemstillinger - Hovedkonklusion - Metode, empiri og teori - Fagenes muligheder og begrænsninger - Evt. nye ting til rapporten (hvilke nye ti... -
Mundtlig eksamen-engelsk
ForumindlægHej Folkens jeg skal snart til eksamen i engelsk, og vil derfor spørge om der altid er symboler og metaforer i teksten man skal gå ind og analysere/fortolke? har nemlig lige arbejdet med en tekst og kunne bestemt ikke finde nogen former for symboler. Desuden vill jeg høre hvad man skal starte... -
meget forvirrende og snart eksamen ?
Forumindlæghar nu læst flere sider om kristendommen og de bliver ved med at sige jødedom var i det gamle testamente. Men jeg forstår bare ikke hvorfor man så begynder at kalde det kristendommen og hvordan kan man stadig tro på jødedommen, hvis det nye testamente er kristent ? håber der er nogen der kan hjæl... -
EKSAMENS SPØRGSMÅL, HJÆLP HURTIGT!
ForumindlægHej Jeg har trukket min 24 timers fysik eksamen idag, og håber nogle kan hjælpe mig med dette hurtigt! Er der nogle der kan opstille en oversigt over de forskellige energiformer og omdannelsen af energi imellem disse former? ved godt der er mange herinde som har spurgt om noget lignende, men syn... -
Old-eksamen i morgen!
ForumindlægHeeej. Jeg sidder her og er i gang med at læse nogle af iliaden's sange op til eksamen i morgen tidlig. Nogle der kunne give en hjælpende hånd med at give et referat af den 22. sang? Det ville hjælpe så meget, for jeg forstår ikke rigtig hvad der sker. Takker på forhånd. M.v. Rikke Karlsen -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej SP. Jeg skal til mundtlig eksamen i dansk, og har været så uheldig at trække "Det romantiske". Jeg skal vælge 3 tekster, hvorefter jeg skal vælge 1 af dem, at lave en synopsis til. Er desværre helt på bar bund, da genren ikke er noget for mig OVERHOVEDET. Så nu spørger jeg jer,... -
hvad gør man i eksamens situationen?
ForumindlægSpørgsmål.. Hey Tjina. (eller andre med evt. viden ang. mit spørgsmål) I religion, når man f.eks. som dig, trækker Lukas evangeliet kap. 13, så er det jo en ukendt tekst, ikke sandt? Hvad skal man så snakke om? Gennemgå teksten og forklare hvad der sker, eller snakke mere perspektiverende om kris... -
HJÆLP TIL MUNDTLIG EKSAMEN - Andengradspolynomier
ForumindlægHej allesammen. Har brug for hjælp inden mundtlig matematik eksamen til følgende spørgsmål omkring andengradspolynomier: 1) Vis hvilken sammenhæng der er mellem fortegnet for den afledte funktion (f') og grafen for en andengradsfunktion. 2) Demonstrér ud fra en graf, hvad der menes med mo... -
eksamen brug for råd
Forumindlæghej jeg skal op til eksamen imorgen. og jeg har trukket om nyttevirkning nogen der kan fortælle bare lille smule om det i sine egne ord. altså bogen gør mig lidt forvirret. det vil hjælpe. og en ting til er der nogen seje computer hajer der eventuelt kender nogen hjemmesider.. jeg vil være rigti... -
Hjælp til menstruationscyklussen i biologi - eksamen
ForumindlægHej, Jeg er gang med at lave en disposition til min biologi eksamen, men forstår ikke helt menstruationscyklussen.. synes den virker meget kompliceret, så håber der er en der kan forklare mig den (gerne detaljeret). Spørgsmålet jeg skal besvare lyder: Gøre rede for menstruationscykl... -
Chance for matematik eksamen
ForumindlægNogen der ved hvor stor chancen for en mundtlig eksamen i matematik på c niveau er? Jeg ved nemlig, at det kun var 1 ud af 7 mulige klasser, der kom op i det sidste år på min skole (som havde det på c niveau), hvilket overraskede mig meget, da jeg så tænker, at chancen er mindre? Men det er vel ...
