Søgning på: tysk analyse. Resultater: 15601 til 15620 af 38620
-
Interessant bog + emne
ForumindlægHej mennesker, Jeg har valgt fagene engelsk/dansk og har tænkt mig, at læse en bog (på engelsk) og derfor skal jeg finde et interessant emne. Nogen der har haft erfaring med evt. at læse en bog og analysere den (engelskdelen) og så inddrage dansk i form af analyse af filmen (virkemidler osv). ... -
Hvad betyder dette: Y = c+I+x-m ??
Forumindlægjeg har fået en opgave som handler om den græske økonomi og dertil er et spørgsmål som lyder: foretag en analyse af hvordan den forventede udvikling i forbruget påvirker den økonomiske vækst og arbejdsløsheden og inflationen. hvad er det jeg skal gå ind og kigge på og hvad menes der når de spør... -
Endnu en indledning.
ForumindlægHej. Nogen der vil tage et hurtigt kig på min indledning og give lidt ris/ros? Indledning I denne opgave vil jeg beskæftige mig med online markedsføring af pokersider, jeg har valgt at analyser Interpoker’s online markedsføring. Herudover vil jeg fokusere på online markedsføring generelt, ... -
SRP - Den amerikanske borgerrettighedsbevægelse i 1950'erne og 60'erne
ForumindlægHeej Jeg er ved at skrive SRP i engelsk og historie og mit emne er den amerikanske borgerrettighedsbevægelse i 1950'erne og 60'erne. I min engelske del skal jeg lave en analyse og fortolkning af bogen "The Help" (på dansk: "Niceville") med fokus på hvordan romanen frem... -
inspiration til valg af malerier fra 1800-tallet
ForumindlægHej. Mit navn er Yasin og jeg går på slutningen af 9 klasse. Jeg skal til mundtlig eksamen, om en måned, og jeg trukket analyse af malerier fra 1800 tallet. Jeg er allerede nu lidt begyndt at tænke, hvilke malerier der kunne passe godt til mit emne. Jeg leder efter et malerie, der ikke blive... -
Metode i Engelsk - George Orwell?
ForumindlægHej! Jeg skal op i AT på mandag og er lidt i tvivl om metoden i engelsk. Jeg skriver i Engelsk og Samfundsfag, min problemformulering/problemstillinger er: I hvilket omfang er George Orwells overvågningssamfund blevet en realitet? - Hvad er et overvågningssamfund? - Hvilken kontekst er romanen sk... -
Mundtlig engelskA
ForumindlægHey there :) Hvordan foregår den mundtlige engelskA eksamen helt konkret? Altså er det korrekt, at man får udleveret en ukendt tekst, som så "bare" skal analyseres og derefter perspektiveres til det man ellers har gennemgået i årenes løb? Er der ellers nogen som har nogle eceptionelt go... -
Romerrigets fald
ForumindlægHej. Skal skrive 2.g's opgave om Romerrigets fald, og mangler lidt inspiration til problemformuleringen. Indtil videre lyder den sådan: Redegør for romerriget og dets fald. Analyser og sammenlign teorier om romerrigets fald Og nu kommer mit problem: Jeg har kan ikke finde på noget diskute... -
Dansk mundtlig, kortfilm
ForumindlægHejsa:) Jeg skal snart til eksamen i mundtlig dansk og har trukket emnet "Kortfilm", hvilket altså tvinger mig til at vælge en kortfilm og analysere den. Men jeg kan bare ikke finde én, der er nok stof i! I klassen har vi gennemgået: Pin up, Skal vi være kærester, kuppet og 100 meter ... -
Kort sætning? Rigtigt?
ForumindlægJeg skal analysere denne sætning. : Hun rejste sig langsomt fra stolen, da hun havde hørt moderen kalde. Hun: det er grundleddet. Der er et pronome. rejste: Der er udsagnsleddet. Det er et verbum, i datid. sig: det er et pronome. langsomt: det ... -
Studieskift fra statskundskab til noget mere matematisk
ForumindlægHej SP. På statskundskab er jeg virkelig begyndt at savne matematik, derfor har jeg tænkt mig at skifte studie. Jeg tænker umiddelbart, at det skal være et studie med Mat A krav, da statskundskab selv er Mat B krav (og det er minimalt med matematik). Jeg vil stadig gerne arbejde med samfundsanaly... -
Imperialismen problemstilling
Forumindlægok jeg står og skal skrive en individuel større skriftlig opgave i samtidshistorie på HHX 3.år. Jeg har valgt imperialismen og skal så vælge en bestemt problemformulering inde for emnet. Jeg skal så skrive 5-7 sider hvor der skal analyseres perspektiveres osv. Tænkte på om der er nogen der ligge... -
Radikalisering af unge
ForumindlægKære Alle Jeg har brug for hjælp til nogle problemstillinger om radikal islamisme: I fagene Religion C og Psykologi B Problemformulering: Radikalisering af unge er en (identitet)sproces der retter sig imod ekstremisme, hvor vold anses som legitimt middel og jihad til at fremme islam. Hvilke fa... -
Samfundsfag diskussion - hjælp til materiale
ForumindlægHej! Jeg har en problemformulering for den sidste del lydeR: "Diskuter i forlængelse af analysen, hvem der har ansvaret for at hjælpe personer pa° kanten af samfundet med at fa° et bedre liv, samt hvordan vi hjælper disse personer bedst muligt." Jeg kan simpelthen ikke finde noget ord... -
Lidt hjælp til oversættelse
ForumindlægHej. Jeg vil være glad for hvis der vr en der kunne hjælpe mig med at oversætte følgende sætninger til tysk:) 1. Sangen handler om et mord der er blevet begået og som skal opklares. 2. Hun ser en tegning som er tegnet af pernille som forestiller pindsvin som viser sig at være biller. 3. Han bruge... -
Er dette snyd?
Forumindlæger det snyd at finde en identisk SRP på nettet, tage hans ideer i forbindelse med f.eks. analysen og så omformulere hele lortet? Jeg er i den situation, at jeg skal analysere en roman, men har svært ved at gøre det. Jeg har fundet en opgave på nettet hvori personen analysere den rigtig godt. M... -
Slangen i paradiset
ForumindlægJeg tænkte på om der var nogle af jer der ville fortælle jeres fortolkning og analyse af Slangen i Paradiset ? :) -
Die Ohrfeigen
ForumindlægNogle der har arbejdet med denne tekst og har skrevet et resume analyse eller andet ... Har stor brug for hjælp På forhånd tak -
Der Untergang
ForumindlægSørg for at se denne film.Skræmmende, og fantastisk historie om Hitlers sidste dage.Specielt interressant er den fordi den viser krigen fra tyskernes side, noget der mig bekendt ikke er set før. -
karakterer!?
ForumindlægFor det første føler jeg mig røvrendt fordi en fra min klasse som OVERHOVEDET ikek kan sankke tysk har fået 10 som afslu´ttende mdt. karakter, men nok om det.. Jeg har hermed fået afsluttende karakterer (ikek eksamens) og de ser således ud: Kemi mdt. 7 Kemi skft. 7 Tysk mdt. 10 Tysk skrft. 12 Bio...
