Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15641 til 15660 af 23766
  • Magnetisme og elektromagnetisme

    Forumindlæg
    Hej :D jeg skal til mundtlig Fysik og kemi eksamen FSA her på onsdag, altså d. 1 juni. jeg sidder nu og prøver at skriver noter, men jeg syntes ikke at det er så let. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg kan skrive?
  • det at perspektivere (syre-baser og magnetisme)

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal snart op til fysik og jeg har forberedt mig rigtig meget på teorien bag de forskellige emner. Problemet er bare, er jeg nu er kommet til perspektiveringen. Hvordan skal jeg perspektivere "syre og base" samt magnetisme. Mvh
  • Afstandsbestemmelse

    Forumindlæg
    Hej alle :-) Jeg sidder her med et fysik spørgsmål som jeg gerne vil have lidt hjælp til: Du skal redegøre for forskellige metoder til afstandsbestemmelse i Universet, og herunder skal du specielt komme ind på parallaksemetoden. Håber at I vil hjælpe! Og held og lykke med eksamen til alle :-)
  • Atombombe SRP!

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skriver min SRP om hvordan atombomben blev bygget. Ved I hvor jeg kan finde oplysninger om fysikken bag atombomben? Og hvis det er kompliceret.. kunne evt. give nogle hints til andre hjemmesider og selv komme ind på det?? Det ville være en kæmpe hjælp!! Mvh.
  • Atomets opbygning og kemiske bindinger eksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart op i Fysik/Kemi eksamen ( 10. klasse) En af emnerne er: Atomets opbygning og kemiske bindinger Nogle der har nogle ideer til hvad for nogle forsøg jeg kan lave(og hvorfor de ville være gode ) og måske ideer ti en dispositon. på forhånd tak :D
  • Fysiklektier - Energi ved opvarmning af vand

    Forumindlæg
    Hej Jeg har nogle fysik lektier for hvor opgaven går ud på at vi skal beregne energi forbruget ved opvarmning af vand og sprit. Er det den samme formel der skal bruges og er der nogen der kan hjælpe mig med en formel? på forhånd tak :)
  • Udledning af brydningsloven??

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til fysik i morgen, og jeg har lige været oppe og trække i dag. På mit eksamensspørgsmål stod der Du skal mundtlig præsentere brydningsloven, herunder udledningen af brydningsloven. Hvad vil det sige at jeg skal udlede brydningsloven? Har hårdt brug for hjælp.... :p
  • Eksaminer på STX

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ved, at man skal op i 10 eksaminer + antal A-fag over fire, når man går på STX. Er det inklusivt SRP? Og hvilke eksaminer er obligatoriske? Hvis jeg f.eks. har Fys A, skal jeg så op i både mundtlig og skriftlig eksamen i fysik, eller er det kun en af disse? Tak på forhånd.
  • (HJÆLP) induktion - transformation - lighed??

    Forumindlæg
    Skal op i fysik om nogle dage. Hvis jeg trækker transformation og ikke kan snakke om det i alle 15 minutter, vil det vel være passende at skifte over til induktion. Men hvad er ligheden mellem de 2 ting? hvad skal man sige før man skifter over?
  • Stråling

    Forumindlæg
    Hej Der står i fysik/kemibog at jo lægere vi bevæger os opad, jo større stråledosis modtager man. Og så står der at at det er mikrosievert. Jeg tænker på, om vi så bliver bestrålede, og hvor lang tid vil det så være i kroppen? Har strålingen en halveringstid? Jeg forstår det ikke.
  • harmoniske svingninger

    Forumindlæg
    hej, er der nogle der har skevet SRP i mat og fysik om harmoniske svingninger og differentialligninger, som evt. vil sende deres opgave som inspiration. Skal til at skrive SRP snart om dette emne, men er virkelig på bar bund! :(
  • Udtale af longitudinalbølge

    Forumindlæg
    Hej. Jeg står overfor en eksamen i fysik i morgen. Nu er mit problem bare, at jeg skal kunne udtale ordet longitudinalbølger. Er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan det skal udtales? Jeg ved godt at det er lidt svært at forklare det, men er der muligvis en der vil gøre forsøget? På forhånd ...
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lige trukket eksamensspørgsmål i fysik, og skal op imorgen og mit spørgsmål lyder: "Giv en kort præsentation af hvad vi forstår ved de naturvidenskabelige verdenbilleder og beskriv eksempler på de spørgsmål de skal besvare" Hvad kan jeg komme ind på? På forhånd tak for h...
  • Jævnstrøm og vekseltrøm

    Forumindlæg
    ER der nogen, der kan forklare mig, hvorfor vi bruger jævnstrøm i fysik til at få en pærer til at lyse? Men herhjemme har vi jo vekseltrøm i stikkontakterne, men vores pærer lyser da også? Forstår det ikke...
  • Perspektivering

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal op i fsa fysik i morgen, og der er nogen der siger at man skal perspektivere, og det forstår jeg ikke, for vi har ikke snakket om det på klassen.. Hvis man skal.... hvad kan jeg så perspektivere til magnetisme, salte, syre, baser, alkohol, atomkerner?
  • Lysets bølgemodel

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op i fysik B, og forstår ikke helt denne betragtning: hvordan går man fra : c = λ / T <=> c= f * λ jeg ved at f = 1/T .. men jeg kan stadig ikke helt se det. Kunne nogen foreklare det ?? :))
  • Syre og baser

    Forumindlæg
    Hej Hvorfor kan en syre og base neutralisere hinanden?? Hvilken ioner er der i saltsyre? Hvilken ioner er der i Natriumhydroxid? Håber at nogle kan besvare på spørgsmålene :) , da jeg på torsdag skal op til mdt. fysik 9. kl.
  • masse-og ladningsbevarelse?

    Forumindlæg
    Hej derude :) Skal op i fysik C imorgen, og har trukket "Atomer og Radioaktivitet". Det ene emne er masse- og ladningsbevarelse,men jeg er helt lost. Kan ikke finde noget om det i min bog eller noget brugbart på nettet.. Håber I kan hjælpe. På forhånd tak :-)
  • GS

    Forumindlæg
    Hej. Jeg så engang (har selvfølgelig glemt hvor) at man kunne tage Matematik fra C-niveau til A-niveau og Fysik fra 0 - B-niveau på et lynkursus. Kan i svare på hvor, jeg har kigget i junglen men kan ikke finde ud af hvor de udbyder dette. God sommer :)
  • Hertzsprung-Russell (HR) - Diagram

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg sidder midt i en 24timers fysik eksamen, og jeg kan sgu ikke rigtigt finde ud af hvad HR-diagrammet går ud på. Er det bare for at måle hvor langt henne en stjerne er i sin levetid, samt dens temperatur + hvor meget den lyser? Eller er jeg helt galt på den?!