Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15661 til 15680 af 24857
  • HJÆLP.. Det haster!!

    Forumindlæg
    heej jeg er igang med at lave en fysik & kemi rapport, og jeg skal skrive om BRÆNDSEL, men problemet er bare at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive.. tænkte at der var nogen som havde nogle ideer... && det haster rigtig meget?
  • Magnetisme

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til noget fysik kemi da jeg intet forstår. En kompasnål står i retningen nord-syd. Over nålen holdes en ledningi retningen øst-vest. Strømmen i ledningen går fra vest mod øst. Hvordan vil kompasnålen bevæge sig? Ville være fedt med hjælp!
  • Bølgelængde

    Forumindlæg
    Hej Kan ikke få noget i retning af et rigtigt resultat for bølgelængden overhovedet, måske der er en som kan? Det ville være en stor hjælp! Det er ud fra nogle resultater i fysik: Rødt laserlys L=36,5cm d=1/600*106nm B1=15,75cm B2=47,2cm
  • hvad betyder det ?

    Forumindlæg
    heeej. Jeg er i gang med at lave en fysik rapport, men jeg ved ikke rigtigt hvad, konklussion, diskussion, indledning, litteratur, synopsis er..., Jeg ved ikke hvad rækkefølge det skal være i og så ved jeg altså heller ikke hvad det er ? nogle forklaringer ??
  • Forslag til forsøg om gødningessalte

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal snart op til fysik-kemi eksamen, og jeg mangler lide nogle forsøg til gødningesalte. jeg er ikke sikker på hvilke forsøg jeg skal lave, jeg tænkte om I ikke kunne hjælpe mig, og komme med nogle forslag. mange tak på forhånd!
  • Forslag til forsøg til vekselstrøm

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op til fysik-kemi eksamen, og jeg mangler lide nogle forsøg til vekselstrøm. jeg er ikke sikker på hvilke forsøg jeg skal lave, jeg tænkte om I ikke kunne hjælpe mig, og komme med nogle forslag. mange tak på forhånd!
  • Brydningslov og hældningskoefficient

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en rapport i fysik, som jeg bare ikke lige helt kan finde ud af.. Håber der er nogle der vil være så venlige at hjælpe mig! :) Hvordan kan man forklare, at hvis sin(i)/sin(b) er konstant, så er brydningsloven bekræftet? Og hvorfor er grafens hældningskoefficient er brydni...
  • Den første film - problemstillinger?

    Forumindlæg
    Hej hej! Jeg skal lave AT projekt om den første film, første farvefoto og Auguste og Louis Luminére i fagene Engelsk og fysik. Nogen forslag til en god overordnet problemstilling til problemformuleringen? Eller anden inspiration? - Katrine :)
  • Brydningslov og hældningskoefficient

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en rapport i fysik, som jeg bare ikke lige helt kan finde ud af.. Håber der er nogle der vil være så venlige at hjælpe mig! :) Hvordan kan man forklare, at hvis sin(i)/sin(b) er konstant, så er brydningsloven bekræftet? Og hvorfor er grafens hældningskoefficient er brydningsf...
  • Forvirret over krafter

    Forumindlæg
    Hej jeg er kommet til at kigge på en gammel fysik opgave, og der er noget jeg under mig over... Hvorfor pejer kraften af gassen ned af? En gas kan vil ikke holdes nede af tyngdekraften? Burde der ikke være en kraft der hed F_op,gas Mvh
  • Thomas Edison (Glødepære)

    Forumindlæg
    hej jeg skal skrive AT opgave omkring Edisons Glødepære (Fysik og His) men er lidt lost omkring hvordan jeg skal formulere min oneline er der nogen der kan give en hånd vil vær meget taknemlig.....
  • Ejjj nogle som kan hjælpe? jeg skal lave en fremstilling af saltsyre. hjælp pleas.

    Forumindlæg
    hej. jeg skal til eksamen i fysik/kemi og har et problem, kan ikke finde nogle steder i min mappe eller noter hvor jeg forklare hvordan man fremstiller saltsyre. er der nogle som måske ville kunne hjælpe mig med et forsøg hvordan man gør? :) håber der er nogle som ville hjælpe.
  • Starte med metoderne?

    Forumindlæg
    Når jeg skal til at fremlægge, er det så bedst at forklare/inddrage metoderne undervejs når jeg snakker om fysik og dansk eller skal jeg vente med dette til jeg har fremlagt det jeg har at sige om bilen og digtene som jeg skal analysere?
  • AT eksamen bdr wright

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal snart op til AT eksamen og vil høre om der nogen der også har lavet synopsis om brødrene wright i fysik og historie? Jeg kunne godt tænke mig at læse jeres for at få inspiration til nyt stof. På forhånd tak \Nicolai
  • Gode regler for reaktionsligninger..?

    Forumindlæg
    Hej. Som andre 9. klasses elever skal jeg op til eksamen i fysik i næste uge. Jeg er desværre ikke så god til at lave reaktionsligninger, og derfor ville det være fedt, hvis der var nogle, som havde nogle gode råd, og evt. kendte nogle hjemmesider eller bøger om reaktionsligninger :-)?
  • AT Telefonen

    Forumindlæg
    hej som mange andre har jeg skrevet om telefonen i Historie og fysik. jeg har skrevet telefonens historie... nu hvor jeg skal skrive metode har jeg lidt problem... hvordan kan jeg være kildekritisk når det bare historie jeg har skrevet? håber virkelig der nogen som kan hjælpe
  • Faseovergange

    Forumindlæg
    Hey Jeg læser til min fysik årsprøve, og er nået til stofs faser og faseovergange: Jeg kender: Fast, flydende, gas og plasma. Er der ikke en ting der er ret vigtig at nævne?
  • eksamen.

    Forumindlæg
    hej, jeg skal op til examen i fysik! Jeg kan enten trække, magnetisme, radioaktivitet, syre og baser og alkoholer. Er der nogle der kender nogle metoder til de der emner. Nogle fif ? Hilsen Emilie
  • Hvilken metode har jeg brugt?

    Forumindlæg
    Jeg har i fysik valgt at redgøre for Otto-kredsprocessen og bilens form set i relation til hastigheden. Men problemet er at jeg bare redegøre med udgangspunkt i andres formler, teorier og definitioner (de fleste af dem er self. videnskabsmænd), men hvilken metod ebruger jeg så?
  • Lige et lille spørgsmål til dansk

    Forumindlæg
    Jeg arbejder i AT med fagene Dansk og Fysik, hvor jeg i dansk skal analysere nogle digte, men hvad er det vigtigste at fortælle om til eksamen? Man kan jo ikke fremlægge en hel analyse of fortolkning når der er tale om 2-3 digte?? Endvidere har man kun 10 min. taletid..