Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15681 til 15700 af 20688
-
alkoholprocent
ForumindlægVi har om krop og energi i fysik og så ville jeg høre om nogen kan hjælpe mig med hvad promille betyder og om man kan udregne det tidsrum man er fuld i, i forhold til antal genstande og vol. og hvad er vol?Jeg ved foreløbig at man kan udregne promillen således: Kvinder: (12* antal genstande) / (0... -
Energitab i en ledning
ForumindlægHejsa jeg skal imorgen op til fysik eksamen, og jeg er næsten parat, jeg har kun en bekrymring, og det er hvis jeg kommer på i noget med højspænding og OHMS lov.. jeg forstår godt ohms lov og det, men det jeg ikke kan finde ud af, er hvordan jeg finder ud af hvad modstanden er i en ledning, når... -
AT - metode
ForumindlægJeg skal op til AT her snart, og jeg skriver i histore kombineret med fysik i emnet "luftskibe". Jeg har ikke kunne finde nogle historiske kilder, men har brugt en masse forskellige historie bøger om emnet, har derudover læst to nutidige artikler. Men er det nok til eksamen at nævne a... -
Eksamen - astronomi
ForumindlægHeej. Jeg skal til eksamen i fysik ( FSA) her i morgen, og jeg kan risikere at trække astronomi. Jeg er bare helt på bar bund med hvad jeg skal sige om det, vi har lavet nogle forsøg med månens faser og jordens hældning. Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg f.eks skal starte med sige og hvordan en ev... -
Eksamen I Overmorgen... :S
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er lige blevet færdig med 9. klasse, og skal nu til nogle forskellige eksamner, og det første er fysik/kemi... Jeg mangler mest forsøg, så det ville bare være SÅ fedt, hvis I kunne hjælpe mig... :p Jeg mangler forsøg til emnerne: ¤ Atomer ¤ Og Syrer/baser Jeg hå... -
Databehandling af Densitet
ForumindlægHej jeg sidder og laver en fysik rapport som skal afleveres senere i dag og var ikke til de timer hvor vores lære fortalte om databehandling. Og jeg er helt lost har alle dataerne her: 50 gram 0,5 newtonmeter 70 gram 0,7 newtonmeter osv. nogle der kan hjælpe det kunne være virkelig skønt hvis i ... -
Eksamen - Energi
ForumindlægSkal til eksamen i fysik i næste uge. Kan risikere at trække spørgsmål om Energi. Skal kunne give en præsentation af begrebet energi og lægge hovedvægten på energiomsætning. Er det nogen, der kan hjælpe med, hvad jeg kan bruge 8 min. på at snakke om dette? Er lidt blank på dette område, så al h... -
Kemisk analyse
Forumindlæg' Jeg skal faktisk oppe i mundtlig fysik & kemi. Måske kommer jeg oppe i kemisk analyse..og det har jeg virkelig svært ved at forstånår det gælder at blande stoffer sammen. så har i et forslag eller et bud om hvordan i kan hjælpe mig med det??? Hawra -
Brændsel og globalopvarmning
ForumindlægHar lige fået af vide at der er flere emner end jeg vidste i kategorien fysik/kemi eksamen 9.kl og skal op imorgen :s Er der nogen der evt. kan hjælpe med emnet brændsel og global opvarmning og hvilke forsøg man kan lave? og alternativ energi, hvilke forsøg man kan lave? Håber virkelig der er n... -
Lydbølger - Haster !
ForumindlægHej , jeg sidder og skal til eksamen her om meget kort tid. vi skal bl.a. læse op til fysikkens musik - lydbølger og her har jeg nogle problemer . Jeg ved at lydbølger er mekaniske bølger - men kan de både var længde og tværbølger ? og hvordan virker bølgeligningen med henblik på lydbølger ? lydb... -
Haster !
Forumindlæghej. jeg er en pige der går i 9. klasse. jeg ville gerne have lidt hjælp med nogle forsøg til fysik, da jeg skal op i det, i næste uge. hvis nogle kender nogle gode hjemmesider eller har et godt og enkelt forsøg selv ville jeg gerne have svar. det skal være om jordens salte, noget om energi, og... -
syrer&baser og Salte & ioner
Forumindlæghey everybody jeg sidder her ligesom så mange andre, og skal op til FSA fysik-kemi desværre mangler jeg en del forsøg og e.v.t også nogle notater. så hvis I derude har noget omkring syrer & baser eller Salte & ioner Så ville jeg være utrolig glad og taknemlig for at hører fra dig!! :) Man... -
solindstrålingens vekselvirkning
ForumindlægHej Jeg skal til mdt. fysik årsprøve på tirsdag, og jeg har et spørgsmål som jeg gerne vil have lidt hjælp til: forklar elemter af solindstrålingens vekselvirkning med jorden, både i atmosfæren og med selve jordoverfladen. Hvad kan man svare til det ? havde om det i starten af skoleåret, men kan ... -
Hurtige forklaringer
ForumindlægHej alle! I fysik har jeg om lystes brydning. Vi har lavet et forsøg hvor vi skulle lyse med en laser gennem en glasklods (som var halvrund) Laseren skulle ramme sammen punkt, midt på glasset. Mit spørgsmål er så: Hvorfor bruger man et halvrundt glas? Og hvorfor skal man lyse med laseren ... -
Impulsbevarelse opgave
ForumindlægHej, jeg sidder med et gammelt eksamenssæt og dens besvarelse i fysik. Jeg kan dog ikke forstå svaret til opgave c og så er jeg også lidt i tvivl med tilfældet, hvor t=100 s i opg b. Håber der er nogen der kan/vil hjælpe. God jul :D -
Energiniveau for laser/laserfrekvens?
ForumindlægJeg er igang med at lave en fysik opgave om laser, i den forbindelse skal jeg finde ud af noget med energiniveauer på lasere. Har fundet ud af noget med fotoner der går fra en fase til en anden. Men har det noget med energiniveau for lasere at gøre? Hvis det ikke har, hvad forstår man så ved ener... -
Svingninger - Figentræet
ForumindlægHejsa - skal op i fysik i morgen (3.g) og håber derfor på hurtig hjælp! Under emnet svingninger - har vi fået udleveret et ark ang. Mitchell Jay Feigenbaum. Han har lavet en figur kaldet "figentræet"... Er der nogen der kan fortælle mig hvad den har med svinginger at gøre? -
Nogen der kan forklare induktionsstrømmens retning?
ForumindlægHejsa! I min bor står der dette: Den inucerede strøm har forskellig retning afhængig af, om magneten er på vej op af eller ned i spolen. I spolen skaber den unducerede strøm selve et magnetfelt. Magnetfeltet fra den inducerede strøm modvirker ændringer i det magnetfelt, stangmagneten sender i... -
Induktionsstrømmens retning?
ForumindlægHejsa! I min bog står der dette: Den inucerede strøm har forskellig retning afhængig af, om magneten er på vej op af eller ned i spolen. I spolen skaber den inducerede strøm selve et magnetfelt. Magnetfeltet fra den inducerede strøm modvirker ændringer i det magnetfelt, stangmagneten sender ... -
Rumfang og densitet
ForumindlægHvad er formlen for rumfang?Min opgave lyder: "Bestem rumfanget af solsystemets største planet Jupiter.Bestem derefter planetens middeldensitet og sammenlign denne med Jordens. Er Jupiter en gasplanet eller en massiv planet?"Kan selvfølgelig godt svare på at planeten er en gasplanet - m...
