Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15681 til 15700 af 24857
  • Matematik=naturvidenskab?

    Forumindlæg
    Jeg har godt fysik og dansk som fag i AT, men ville høre om Matematik også var et naturvidenskablig fag? Jeg vilnemlig i teoridelen gerne pointere at jeg har brugt integralregning mht. nogle grafer og arealbestemmelse a punktmængder..
  • Transformation eller Induktion??!

    Forumindlæg
    Heij alle :P<3 Jeg er i gang med at sætte alle mine fysik/kemi ting i orden, og der faldt jeg over et papir med forsøget "Mini elværk" hvor man så selv skulle lave et, men er ret forvirret lige nu...minielværk, er det under tranformation eller induktion?
  • EKSAMEN! hvordan kommer man ind i samtalen ?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har styr på Fysik/kemi! men mit endelige problem har altid været kommunikation. Hvordan skal jeg ligesom præsentere emnet ? - Bare skriv lidt i stikordsform. F.eks hvis jeg trak syre og baser ?
  • Fremstilling af alkohol ved gæring

    Forumindlæg
    jeg har mistet min Fysik og Kemi raport om hvordan man fremstiller alkohol ved gæring. men jeg kan huske noget af det man skal bruge, men ikke hvordan man udfører det. Materialer: x2 koniske kolber gær. ved ikke hvor meget sukker. ved ikke hvor meget prop med 2 huller vand. pls hjælp.
  • Haster - AT radioaktivitet

    Forumindlæg
    Jeg skal ind til eksamen lige om lidt og har lavet et oplæg i fysik/historie om opdagelsen af radioaktivitet og dens betydelse for verdenen. Jeg mangler nogle gode idéer til nogle diskuterende spørgsmål jeg kan bruge i dialogen
  • ax^2+bx+c

    Forumindlæg
    hej.. jeg skal op til matematik eksame onsdag, og jeg skal nævne omformningsreglerne og demonstrerer anvendelsen ved omformning af en formel fra fx fysik. jeg søger efter noget med formen ax^2+bx+c ? heeeeeeeelp mee!
  • HASTER: Transformation

    Forumindlæg
    Hej med jer alle. :) Skal snart op i Fysik/kemi og mangler en masse til transformation (fatter det ikke rigtig) 1) At fremstille en transformator og hæve/sænke spændingen? 2) Andre forsøg? 3) Kom endelig med mere viden (fakta, forsøg osv.) - På forhånd tak.
  • Induktion/vekslestrøm/transformation

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal op i fysik d. 10. juni, altså på torsdag. jeg er igang med at læse op til de forskellige emner, men kan bare ikke forstå induktion, vekslestrøm og transfomation. Er der nogen der vil give mig en nem forklaring på hvad det er? På forhånd tak :o)
  • EKSPERIMENTER SYRE, BASER OG SALTE

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogle derude der kan hjælpe mig, jeg skal op til mundligt fysik her på fredag. Hvilke eksperimenter synes i jeg skal lave der omhandler syrer baser og salte gerne hvis i kan nævne 4 forskellige på forhånd tak :D help meeeee
  • Vekselstrøm?

    Forumindlæg
    Heeej alle Jeg skal op i fysik i morgen og er ved at lave dispositioner til alle emnerne. Jeg har lavet et punkt der hedder hverdag til hver, jeg kan bare ikke finde på hvad jeg skal skrive ud for hverdag til vekselstrøm nogle ideer? Hjælp! Tak :)
  • Hjælp til forberedelse til FSA i kemi/metaller

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at forberede mig til eksamen i fysik/kemi og et af emnerne er "Metaller". Jeg har derfor et kort spørgsmål, som jeg håber, i vil hjælpe mig med :-) Hvorfor er/kan alle metaller (blive) magnetiske? På forhånd mange, mange tak for hjælpen!!
  • Brug dog søgefunktionen

    Forumindlæg
    Hvorfor bruger I ikke søgefunktionen øverst på siden? De fleste af de spørgsmål der for tiden stilles om fysik/kemi og eksamen i 9, klasse er besvaret tidligere. I behøver ikke se listen over emner igennem, der er en udmærket søgefunktion øverst på siden. Brug den dog.
  • ioniserende stråler ?

    Forumindlæg
    Hej allesammen (; Er der nogle der kan fortælle kort om hvad ioniserende stråler er på " børnesprog" til mig ;D? Jeg skal op i (Fsa) fysik/kemi eksamen her om et par dage.. Jeg søgt på nettet, men uden held. Håber en eller anden vil hjælpe ? Tak på forhånd ;)
  • Fremstil et salt

    Forumindlæg
    Hey Jeg skal op til fysik/kemi eksamen - FSA Jeg vil gerne lave et forsøg hvor jeg fremstiller et salt, kan bare ikk finde noget fosøg. Nogen som ved hvordan jeg kan gøre det?
  • Erfaringer med Tingbjerg Kollegiet

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg har fået boligtilbud fra Tingbjerg Kollegiet, og ville høre hvad folk har af erfaringer med kollegiet? Jeg skal studere fysik på KU efter ferien, så nogen der ved hvordan det ser ud med transport osv.? Mvh. Dennis
  • NEM SPG!

    Forumindlæg
    Hey alle! Jeg skal op til fysik eksamen imorgen, men jeg har dog et problem! Jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne svare på dette spg.? Spørgsmålet lyder sådan: Beskriv hvordan destillation af vand og sprit minder om destillationen af råolie!
  • termisk energi og energiindhold i fødevarer

    Forumindlæg
    hej alle, jeg har trukket spørgsmål i fysik i dag og har så 24 timers forb. men, men, men.. jeg skal så lige finde en forbindelse mellem termisk energi og energiindhold i fødevarer!? kom glad, nogle bud på hvordan man kan sammenkoble de to emner på en nem og overskuelig måde?
  • Ekliptika

    Forumindlæg
    Jeg er ved at forberede mig på fysik eksamen, og skal vide hvad ekliptika er, men jeg synes ikke at de svar jeg finder på nettet er ens. Hvis jeg har forstået det rigtigt er ekliptika jordens bane om solen, men er den også de andre planeters bane om solen?
  • Hjælp DTU

    Forumindlæg
    hej jeg bor i odense og skal starte på DTU (fysik kursus) om få dage, men jeg har kun været i København få gange. Er der nogen, der kan sige til mig, hvilken bus man tager til DTU fra københavns banegård?
  • Tæller SO som A-fag? (HTX)

    Forumindlæg
    Mine A-fag er: Dansk, Engelsk, Fysik, Matematik og Teknik. Tæller SO også med som et A-fag? Må jeg gange mit snit med 1,03 eller 1,06? (Jeg hævede Engelsk fra B til A).