Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15701 til 15720 af 27496
-
Reaktionen, hvor propan forbrændes fuldstændigt
ForumindlægJeg skal til årsprøve i kemi, og i et af spørgsmålene, som jeg kan trække skal jeg vise reaktionen, hvor propan forbrændes fuldstændigt. Er der en der kan hjælpe mig med denne reaktionsligning? -
olie
Forumindlæghej jeg skal lave en rapport om olie i kemi: hvad det består af og hvordan det man forarbejder det nogen der kender et link der forklarer disse to ting? -
driller lidt
Forumindlæghej Sidder med en kemi opgave der driller mig lidt, nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? http://peecee.dk/upload/view/141472 på forhånd tak: -
Mængdeberegninger
ForumindlægHej er der nogle som kan forklare mig generelt om udregninger osv. af mængdeberegninger i kemi? synes det er enormt svært at forstå. -
Phthalater-plastblødgørere
ForumindlægNogen som har regnet eksamenssættet fra august 2005 i kemi? Især med hensyn til opgave 3 omkring phthalater. -
Hvordan regner jeg den gennemsnitlige og øjeblikkelige reaktionshastighed?
ForumindlægHvordan regner jeg den gennemsnitlige og øjeblikkelige reaktionshastighed? Og nogen der kan forklarer hvad Delta betyder og hvordan man beregner det i forhold til kemi? Har vedhæftet 2 billeder. -
Beregn blodglucosekoncentrationen
ForumindlægSidder og kan ikke finde ud af den her opgave - den er vedhæftet til tråden :). Skal man inddrage delvist meget kemi, mht at finde koncentrationen, osv - eller er der en nemmere løsning? -
HNO3
Forumindlæghvorfor får man et stof til at reagere med HNO3 H2SO4? i organisk kemi, hvad gør det ved reactionen, er det en form for katalysator? -
Fældningsreaktion
ForumindlægNogle der vil hjælpe mig. Pb(NO3)2(aq) + K2SO4(aq) --> Den skulle have stået under kemi sorry.. -
Emner
ForumindlægHeej ! Er der nogen der ved hvilke emner man kan trække til eksamen i FSA 9 klasse i Fysik/Kemi. Er nemlig lidt i tvivl :s -
HJÆLP! fyisk disposition med?????
ForumindlægHej alle, Til fsa afgangsprøven i fysik/kemi, må man så have dispositioner med til alle de emner man kan trække??? -Håber virkelig i kan hjælpe!:-) -
hjælp mig med fysik
ForumindlægHEj er der nogen der ved hvor man kan fine fysik/kemi noter fra ??? jeg har prøve i den så plzzzz hælp mig:) -
Redoxprocesser-håber på i kan hjælpe mig?
ForumindlægHvad er Redoxprocesser? Og har i nogle eksempler på nogle redoxprocesser...? Håber på i kan hjælpe mig.... Skal snart op i kemi c :s -
Har brug for...?
ForumindlægHej... Jeg har brug for notar/teori om olie og gas indenfor kemi?? Nogen der har det eller der ved hvor jeg kan find noget om det ? -
JERN
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med kemi lige nu jern.. Hvilke kemiske egenskaber har jern`? Hvilke kompleksbindinger kan jern danne og hvordan? -
Gladstones forsøg
ForumindlægHey Er der nogen der kan uddybe "gladestones forsøg" - kemi. Skal nemlig op til det, og har ikke rigtig fået fat i hvad det er. Tak på forhånd Camilla -
Ideer - AT
ForumindlægNu skal jeg snart op til AT og mine fag er hhv dansk A og kemi c. Men hvad forventes der, at jeg kan i kemi? (har rejst, så har faktisk ikke haft kemi i 4 år). Jeg skal fortælle om et medicinpræparat i kemi-delen. Indtil videre har jeg lidt om syntesen af stoffet, noget omkrin det specielle ved p... -
magnetisme
Forumindlægjeg skal op i fysik og kemi i morgen og jeg kan simpelhen ikke finde ud af at forklare hvad forskellen på induktion, elektromagnetisme og magnetisme er. Er der nogen der ved det ? knus :) -
fedt, kulhydrat og protein.
Forumindlæghej.. jeg skal op i fysik/kemi .. Og jeg ved ikke helt hvad jeg skal snakke om under Fedt, kulhydrat og proteiner. nogle ideér? -
Elektrolyse af syre
ForumindlægHej alle, i morgen skal jeg til fysik/kemi prøveeksamen og ville bare høre: hvis jeg skal lave en elektrolyse af en syre - hvilken metode er så lettest?
