Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15701 til 15720 af 27496
  • Reaktionen, hvor propan forbrændes fuldstændigt

    Forumindlæg
    Jeg skal til årsprøve i kemi, og i et af spørgsmålene, som jeg kan trække skal jeg vise reaktionen, hvor propan forbrændes fuldstændigt. Er der en der kan hjælpe mig med denne reaktionsligning?
  • olie

    Forumindlæg
    hej jeg skal lave en rapport om olie i kemi: hvad det består af og hvordan det man forarbejder det nogen der kender et link der forklarer disse to ting?
  • driller lidt

    Forumindlæg
    hej Sidder med en kemi opgave der driller mig lidt, nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? http://peecee.dk/upload/view/141472 på forhånd tak:
  • Mængdeberegninger

    Forumindlæg
    Hej er der nogle som kan forklare mig generelt om udregninger osv. af mængdeberegninger i kemi? synes det er enormt svært at forstå.
  • Phthalater-plastblødgørere

    Forumindlæg
    Nogen som har regnet eksamenssættet fra august 2005 i kemi? Især med hensyn til opgave 3 omkring phthalater.
  • Hvordan regner jeg den gennemsnitlige og øjeblikkelige reaktionshastighed?

    Forumindlæg
    Hvordan regner jeg den gennemsnitlige og øjeblikkelige reaktionshastighed? Og nogen der kan forklarer hvad Delta betyder og hvordan man beregner det i forhold til kemi? Har vedhæftet 2 billeder.
  • Beregn blodglucosekoncentrationen

    Forumindlæg
    Sidder og kan ikke finde ud af den her opgave - den er vedhæftet til tråden :). Skal man inddrage delvist meget kemi, mht at finde koncentrationen, osv - eller er der en nemmere løsning?
  • HNO3

    Forumindlæg
    hvorfor får man et stof til at reagere med HNO3 H2SO4? i organisk kemi, hvad gør det ved reactionen, er det en form for katalysator?
  • Fældningsreaktion

    Forumindlæg
    Nogle der vil hjælpe mig. Pb(NO3)2(aq) + K2SO4(aq) --> Den skulle have stået under kemi sorry..
  • Emner

    Forumindlæg
    Heej ! Er der nogen der ved hvilke emner man kan trække til eksamen i FSA 9 klasse i Fysik/Kemi. Er nemlig lidt i tvivl :s
  • HJÆLP! fyisk disposition med?????

    Forumindlæg
    Hej alle, Til fsa afgangsprøven i fysik/kemi, må man så have dispositioner med til alle de emner man kan trække??? -Håber virkelig i kan hjælpe!:-)
  • hjælp mig med fysik

    Forumindlæg
    HEj er der nogen der ved hvor man kan fine fysik/kemi noter fra ??? jeg har prøve i den så plzzzz hælp mig:)
  • Redoxprocesser-håber på i kan hjælpe mig?

    Forumindlæg
    Hvad er Redoxprocesser? Og har i nogle eksempler på nogle redoxprocesser...? Håber på i kan hjælpe mig.... Skal snart op i kemi c :s
  • Har brug for...?

    Forumindlæg
    Hej... Jeg har brug for notar/teori om olie og gas indenfor kemi?? Nogen der har det eller der ved hvor jeg kan find noget om det ?
  • JERN

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg er igang med kemi lige nu jern.. Hvilke kemiske egenskaber har jern`? Hvilke kompleksbindinger kan jern danne og hvordan?
  • Gladstones forsøg

    Forumindlæg
    Hey Er der nogen der kan uddybe "gladestones forsøg" - kemi. Skal nemlig op til det, og har ikke rigtig fået fat i hvad det er. Tak på forhånd Camilla
  • Ideer - AT

    Forumindlæg
    Nu skal jeg snart op til AT og mine fag er hhv dansk A og kemi c. Men hvad forventes der, at jeg kan i kemi? (har rejst, så har faktisk ikke haft kemi i 4 år). Jeg skal fortælle om et medicinpræparat i kemi-delen. Indtil videre har jeg lidt om syntesen af stoffet, noget omkrin det specielle ved p...
  • magnetisme

    Forumindlæg
    jeg skal op i fysik og kemi i morgen og jeg kan simpelhen ikke finde ud af at forklare hvad forskellen på induktion, elektromagnetisme og magnetisme er. Er der nogen der ved det ? knus :)
  • fedt, kulhydrat og protein.

    Forumindlæg
    hej.. jeg skal op i fysik/kemi .. Og jeg ved ikke helt hvad jeg skal snakke om under Fedt, kulhydrat og proteiner. nogle ideér?
  • Elektrolyse af syre

    Forumindlæg
    Hej alle, i morgen skal jeg til fysik/kemi prøveeksamen og ville bare høre: hvis jeg skal lave en elektrolyse af en syre - hvilken metode er så lettest?