Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 15721 til 15740 af 23609
-
Kemi - Beilsteins prøve
ForumindlægSidder og skriver en rapport, som gik ud på at finde to ukendte organiske stoffer som vi har fået udleveret. Vi skal så vha. forskellige tests finde frem til stoffet, og vi skulle opskrive en reaktionsskema for kobber(II)chlorid i Beilsteinsprøve.. er der nogle der kan hjælpe mig her? :)tænker se... -
"De Syv Søstre"
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med en historie rapport om oliekrisen i 73. Jeg ville bare lige høre om hvillke lande der hørte inde under "De Syv Søstre". Jeg ved godt det er nogle selskaber, men jeg kan ikke finde du af hvilke nogle lande. Israel bliver i hvert fald nævnt omkring seksdage-... -
srp regler ! help!
ForumindlægHej Jeg ville bare spørge om reglerne for srp. Har nemlig opdaget at ejg har nogle fejl i den, er det så sådan at hvis man har en fejl så ned til 10 og 2 fejl ned til 7? Overordnet set tror jeg min rapport er udemærket, problemet er bare alle de småfejl jeg har fundet rundt omkring! -
Rettelse af opgave :)
ForumindlægHej, jeg står og ska ltil at aflever en Praktik rapport på 17 sider ( ikke ren tekst ) ! - og vil høre om der var en venlig sjæl der vil læse den igennem for mig ( komma , punktom , sætninger der ikke giver mening og self stave fejl) Jegvil være rigtig taknemlig, hvis der var en der gad :)! ... -
Fremstilling af et salt
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med en rapport, og der står jeg skal svare på "Hvilke metoder anvendes or at fremstille et salt?" og jeg må indrømme at jeg er lidt i tvivl om hvad han mener med det, og kunne i komme med nogle metoder man bruger? Søger et svar hurtigt. Anna -
"Over gødning"
ForumindlægSidder lige og skriver rapport om næringssaltes betydning for algevækst.Det viser sig at nitrat kun fremmer planters vækst til en vis grænse. Men hvorfor egentligt det?Er det pga. af osmose =? eller noget helt andet?(jeg formoder at nitrat også kun fremmer væksten af alger til en vis grænse) -
Elektronegativitet
ForumindlægJeg har lavet forsøg om opløseligheden af en række stoffer i vand, ethanol og heptan. Og i rapporten skal jeg også skrive hvad de forskellige reaktioner giver: I2+C7H16 I2+CH5OH CuCl2*2H2O+H20 CuCl2*2H2O+C2H5OH K2Cr2o7+H2O Jeg er ikke sikker på hvordan de skal laves og håber nogen vil hjælpe. Tak :) -
Isomer
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave en kemi rapport om substitution i pentan og skal tegne stregformler for alle de mulige isomere der er for pentan og brom, men kan simpelthen ikke huske hvordan man tegner brom ind i pentan på stregformel. Nogen der ved et sted hvor jeg kan finde det eller nogen der kan for... -
Har virkelig brug for hjælp, en der kan/vil hjælpe?
ForumindlægJeg er lidt usikker omkring dette afsnit i min rapport, hvorfor jeg gerne vil have en til at se på det, det fylder kanp en side. Det er meget vigtigt, så vil helst gerne have en til at se det igennem: http://peecee.dk/upload/view/156260 Problemet er at jeg synes at jeg gentager mig selv og at ... -
Iran - atomkonflikt
ForumindlægHej jeg er en dreng i 9.klasse der virkelig har brug for hjælp. Jeg har valgt at skrive om Iran, og mit problem ligger i, at Iran har atomkraftværker, og der er udsigt til Iran får atomvåben, hvis de ikke allerede har det. Mit virkelige problem er, at jeg har meget svært ved at komme ind i ... -
Problemer med en fældningsreaktion
ForumindlægHar en carboxylat ion, hvor der tilsættes en stærk syre, så vi får en carboxylsyre og rester af syren. Derefter skal Carboxylsyren udkrystaliseres, så den fås på tør fast form. Jeg kan se i mine rapporter, at dette altid gøres med sprit, opvarmning og vand. Men kan ikke rigtig forstå mekanismen. ... -
Osmose
ForumindlægKunne godt tænke mig at få lidt hjælp her.. sidder med en biologi rapport om osmotisktryk i kartofel og har nogle spørgesmål her:1) Hvorfor hænger bladene ofte på planten selvom den har vandmangel?2) Hvilke osmotiske problemer organismer har, der lever i ferskvand.3) Hvordan har henholdsvis encel... -
Genotype ???
ForumindlægEt spørgsmål i min biologi rapport lyder således. "Anfør de/den mulige genotype for din egen blodtype (fænotype)".. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det spørgsmål. Nogle der kan hjælpe mig med spørgsmålet??? Jeg har blodtype: A Rh+ (PS. jeg er en dreng.. ved ikke om det gør nogen for... -
Biologi spørgsmål, HJÆÆÆLP!!!
ForumindlægEt spørgsmål i min biologi rapport lyder således. "Anfør de/den mulige genotype for din egen blodtype (fænotype)".. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det spørgsmål. Nogle der kan hjælpe mig med spørgsmålet??? Jeg har blodtype: A Rh+ (PS. jeg er en dreng.. ved ikke om det gør nogen for... -
Beregn PH for basen NaOH
ForumindlægHej jeg har en Kemi rapport til i aften og jeg sidder lidt fast i PH beregning af basen NaOH Jeg har regnet 0,1 HCL ud til PH værdien = 1 Og jeg ved at 0,1 NaOH skal give PH værdien = 13 Men jeg kan ikke finde ud af hvad regne måden er? Kan nogen hjælpe mig? -
OSO
ForumindlægHej! Jeg går i 10.klasse og er i gang med at lave OSO. Jeg skriver om at være lærer og er i gang med at afslutte en overskrift i min rapport. Derfor vil jeg gerne spørge, helst en erfaren lærer, hvordan den danske folkeskole har ændret sig og hvilke nye ting, som en lærer i dag skal leve op t... -
Udspaltningsforhold af byg
ForumindlægHej - jeg er næsten færdig med min biologirapport, men jeg kan simpelthen ikke svare på spørgsmål 5 (Ville resultatet have været anderledes mht. forholdet grøn:gul, hvis ikke allelen a havde været i populationen?) som står på den aller sidste side (side 6) i min rapport. Er der nogen som kan hj... -
Spansk oversættelse ?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig i at oversætte dette : Arbejdsløshed er et alvorligt problem i hele verden. Mange unge kan ikke finde et arbejde. Rapporten fortæller at 25% af de unge mellem 18 og 24 år i det sydamerikanske land Argentina hverken studerer eller arbejder. Udelukkelsen fra udda... -
Koncentrationer og iodtal ???
ForumindlægJeg er i gang med at lave rapporten "Bestemmelse af iodtallet for et fedtstof". i teorien skal jeg forklare noget om koncentrationer, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal forklare hvad det er? er der nogen der kan forklare mig om det, så kan det være det bliver lidt nemmer for mig at fo... -
At skrve om horror, gys&gru.
ForumindlægGod aften.Jeg vil godt spørge, om nogen herinde har skrevet om horror-genren i en dansk opgave, rapport, SSO el.lign.? Jeg går nemlig selv rundt og overvejer det, men har mine tvivl da mange anseer genren for at være blottet for litterær værdi (og dansklærerne topper nok blandt dem). Men hvis nog...
