Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15741 til 15760 af 23766
-
Problemstilling
Forumindlæg(Fysik kemi, biologi og geopgrafi) Hej Vi er i gang med at lave en præsentation i science om udledning af stoffer/CO2 (Klimaet) Derfra har vi valgt emnet dyr og skal skrive en god problemstilling til det. -
mundtligt forsvar
ForumindlægHej alle, Jeg ville gerne spørge om hvad et mundligt forsvar til SRO indeholder, og hvad der forventes til det mundtlige forsvar? Jeg har mf om ca. 2 uger og jeg har stadigvæk ikke fået nogen information om det. Vh, mig PS. SRO er mat og fysik -
Slingshot
ForumindlægHej jeg er i gang med at lære om slingshot i fysik, men når jeg læser om det bliver jeg ved med at stødde på begreberne planet frame og sun/solar frame. Er der en som kan forklare mig hvad der menes med dette, og hvorfor planeten ikke bevæger sig i planet frame, men bevæger sig i sunframe? -
Har brug for hjælp til dette spørgsmål
ForumindlægHej derude. Jeg sidder med et spørgsmål der driller mig en del til en aflevering i Fysik. Spørgsmålet lyder på: Råolie er en blanding af mange kulbrinter. hvorledes adskilles de enkelte fraktioner. Hvad kaldes de produkter, der kommer ud af processen og hvad anvendes de primært til? Ville sæ... -
Grundvand til i morgen!!
ForumindlægHej Jeg søger eksempler på, eller inspiration til 3 arbejdsspørgsmål inden for grundvand ift. de to naturfag, fysik/kemi og biologi. Det må meget gerne være simple og åbne spørgsmål eller lukkede indviklede spørgsmål. Kan nøjes med begge. *DET HASTER DA DET ER TIL I MORGEN!!* På forhånd tak -
Grundvand
ForumindlægHej Jeg søger eksempler på eller inspiration til 3 arbejdsspørgsmål inden for grundvand ift. de to naturfag, fysik/kemi og biologi. Det må meget gerne være simple og åbne spørgsmål eller lukkede indviklede spørgsmål. Kan nøjes med begge. På forhånd tak -
Astronomi eksamen
ForumindlægHej. Jeg er ved at læse op til astronomi eksamen (ikke fysik!), men jeg aner ikke hvordan en typisk eksamensspørgsmål vil se ud. Er der måske nogle af jer, der ved det? Eller har været til en astronomi-eksamen? Og hvordan forbedrer jeg bedst? -
Arbejde
ForumindlægJeg skal finde frem til arbejde i en fysik opgave og har brugt formlen: Ekin 2 + Ekin 1 = Epot 1 + A Hvor jeg har isoleret A. Måske et dumt spørgsmål, men kan A blive negativt og hvad detyder det hvis det bliver et negavtivt tal. -
Eksamensprojekt
ForumindlægJeg er igang med at skrive eksamensprojekt i fysik og kemi, om solcreme. Jeg har ikke prøvet at skrive en synopsis før, og er lidt i tvivl om det er ok at have formler, diagrammer eller lign med i synopsen? -
Forsøg til (Fødevareproduktionens betydning for menneskers levevilkår)
ForumindlægHej. Jeg har sammen med min makker trukket "Fødevareproduktionens betydning for menneskers levevilkår" til den tværfalige prøve i fysik, biologi og geografi. Og vi mangler et par forsøg og en masse modeller vi kan have med op til prøven, alt form for hjælp vil være lækkert;) -
Atomfysik Eksamen
ForumindlægHej folkens Jeg skal op til eksamen i atomfysik på fysik b niveau, og håber derfor nogle kan hjælpe mig, med nogle underemner jeg kan komme ind på. Noget der vil være relavant at snakke om. Håber på hjælp -
Havisen ved polerne smelter
ForumindlægJeg sidder fast i et fysik/kemi spørgsmål hvilket lyder: Hvilke fordele og ulemper vil det have for Danmark, Grønland og Verden, når havisen ved polerne smelter? Har siddet med den i temmelig lang tid, håber der nogle der kan hjælpe. Tak på forhånd:) -
Hvad for nogle energi formler bruges der til dannelsen af en ballon
ForumindlægHej Jeg har en opgave der lyder, at jeg skal skrive en Fysik-kemi historie af en ting hvor jeg så har valgt en ballon. Hvilke energi formler der bliver brugt til at lave sådan en ballon osv. -
Naturgeografi solceller
ForumindlægHej, Jeg har grundforløb eksamen om lidt. Mit emne er solceller. Jeg skal op i naturgeografi, men jeg skal også kunne perspektivere til fysik/kemi? Er der nogle der kan hjælpe med at, fortælle, hvad jeg kan snakke om til eksamen om geografi angående solceller. -
Tværfaglig
ForumindlægHejsa Jeg sidder lidt fast i et tværfagligt projekt. Jeg er lidt i tvivl om hvor mine arbejdspørgsmål hører til? Altså f.eks, om et af mine arbejdsmål er et fysik/kemi, biologi, eller geografi spørgsmål? Tak på forhånd -
Naturfags terminsprøve
ForumindlægHej Jeg skal snart til terminsprøve i naturfagene (Biologi, Geografi og Fysik/kemi) og ville høre hvad der er godt at læse op på. Er rimelig sikker på det bare er den fra i sommers. Det er 30 min af hver, og det er multiple choice. Man må ikke bruge hjælpemidler Tak :) -
Hvor stor en del af Danmarks el-energi kommer fra Biogasanlæg
Forumindlægjeg er igang med en fræmlæggese i Fysik-Kemi og vi har om energi. er der nogle der har et godt hjerte og kan svare på mit spørgsmål! Spørgsmål: Hvor stor en del af danmarks el-energi kommer fra biogasanlæg -
238/92 U ->234/90 TH + 4/2 HE
Forumindlæg238/92 U ->234/90 TH + 4/2 HE Jeg har en fysik opgave, som jeg er lidt tvivl om. Nogle der kan forkar hvad U, TH og HE står for og kan i hjælp med, at forklar den her opgave:) -
NV planche
ForumindlægHej, Jeg skal op til NV-eksamen snart. Vi skal op i naturgeografi og fysik, hvor vi arbejder med vand. Her skal vi lave en kreativ planche, hvor vi præsenterer 7 ting, vi har arbejdet med udfra vores portfolio. Er der nogen, som har en kreativ ide til en planche man kunne lave? -
fysikrapport
Forumindlæghej jeg går i 8klasse og vi har en fysikrapport for men når man søger på [kuglemodeller"] kommer der ikke noget som jeg kan bruge. for jeg skal forklar hvad det er, fysik er ikke mit y-fag håber det hjælper mig og alle de andre hvordan man skal forklar det
