Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15801 til 15820 af 34041
  • Distformlen

    Forumindlæg
    Afstanden fra punktet P(2,3, -1) til planen med ligning: 4x-2y+4z-5 = 0 bestemmes: 4 * 2 + 2 * 3 + 4 * (-1) - 5 / 4^2 + 2^2 + 4^2 (er i tvivl om, om det skal være + 2^2 da der står -b i planens ligning) får: 5 / kvadratrod(36) = 5/6 Er dette korrekt udregnet?
  • Illustration - mandatfordeling

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med SRP om mandatfordeling.. Skal vise nogle geometriske illustrationer for, hvordan mandaterne bliver fordelt, og jeg kan simpelthen ikke forstå dem. Er der nogen, der kan hjælpe?? På forhånd tak!
  • Er der noget som helst man kan gøre hvis specifikke adgangskrav ikke er opfyldt?

    Forumindlæg
    Hej. Hvis man f.eks. gerne vil søge ind et sted der kræver et gennemsnit på 7 i Mat A og hvis man så ender med at få et gennemsnit på 6,5, er der så noget som helst man kan gøre ved det eller kommer du aldrig nogensinde til at kunne komme ind? Jeg er meget bange for, at jeg måske ikke får et hø...
  • Kemi lommeregner

    Forumindlæg
    Hej alle .. jeg leder efter en lommeregner til udregninger af keimske reaktioner .. nogen der kan hjælpe?
  • Reduktion

    Forumindlæg
    x(6-x)+^2+(6-x)^2 12x-2x^2+x^2+(6-x)(6-x) 12x-2x^2+x^2... Jeg går altså i stå her.. Vil i ik hjælpe?
  • Opgave til i morgen- integralregning!

    Forumindlæg
    Figueren viser en skitse af grafen for funktionen f bestemt ved: f(x) = 6x*0,4^x For ethvert positivt tal t har punktmængden Mt = (x,y)| 0 < x < t v 0 < y < f(x) (større end og lig med!) et areal At. Beregn A2 Bestem t, så At = 6,95 Jeg kender sådan set godt metoden, men jeg...
  • Hjælp det haster, skal have prøve imorgen

    Forumindlæg
    Er der nogen der har nogle gode tips til trigonomiske funktioner? skal have prøve imorgen ;(
  • abtraks gruppe

    Forumindlæg
    nogle der kan hjælpe med følegende bevis: for et hvert element i en abtrakt gruppe findes præcis et omvendt element .... håber I kan hjælpe....
  • Vektorprodukt i 4D

    Forumindlæg
    Håber at der er nogle der måske har arbejdet med det her. Jeg vil prøve at udlede definitionen for vektorproduktet (krydsproduktet, som vi kender det fra de normale 3 rumlige dimensioner) i 4 dimensioner (!!), R4. Nu har jeg siddet og tænkt over det i et godt stykke tid, og for mig lader det ik...
  • mat-programmer?

    Forumindlæg
    hej, er der nogen der kender nogle matematikprogrammer , hvor man kan løse ligninger numerisk osv.? (skal bruges til studieretningsopgave)
  • Statistik

    Forumindlæg
    Hej folkens håber i kan hjælpe mig med statistik. Forstår ingenting af det. 12. Statistik Du skal redegøre for de statistikredskaber (deskriptorer), der anvendes til at beskrive et grupperet observationssæt. Desuden skal du redegøre for ”Chi i anden testen”. • Vis et eks...
  • Statistik

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med denne opgave, kan dog ikke lige komme på løsningen. Kan jeg få et hint :-) http://prntscr.com/f3z5nb
  • Hjææælp mig.

    Forumindlæg
    j) Fortolk korrellationskoefficienten og forklar hvorfor korrellationskoefficien-ten ikke er 1 eller -1. j) Giv eksempler på anvendelse af lineære funktioner indenfor virksomhedsøkonomi eller indenfor afsætning.
  • differentialligninger

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen som kan fortælle mig hvad løsningen af differentialligningen af formen y' = h(x) er?
  • Eksamens emne 2

    Forumindlæg
    Nogen der kan forklare mig, hvad cirklens ligning går ud på? Så hvidt jeg husker har det noget med cirklens periferi at gøre, nogen der kan forklare yderligere?
  • Monotoniforhold

    Forumindlæg
    Hej folkens. En venlig sjæl der vil forklare præcist hvad monotoniforhold er? :)
  • HHX eksamenssæt, mat A, efter den nye bekendtgørelse

    Forumindlæg
    Er der nogen der ligger inde med hhx eksamenssæt/typeopgaver efter den nye bekendtsgørelse. Vil nemlig gerne prøve at regne et par stykker igennem. Men kan ikke finde nogle opgaver efter den nye bekendtgørelse. På forhånd tak
  • Lidt om samfundsfag

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal have samfundsfag, men jeg er bange for at det vil være svært, da jeg ikke er særlig god til det. Men kunne jeg få en til at fortælle mig om det, fx. hvad jeg skal arbejde med osv?
  • summen

    Forumindlæg
    Hvordan kan man vise summen af sinusfunktioner? (tegne? - men hvordan?) Og hvordan vil summen af sådanne funktioner se ud?
  • Logaritmer - haster !

    Forumindlæg
    Kan du udregne denne: lnx=3,1?