Studievalg og videregående studie

Er der noget som helst man kan gøre hvis specifikke adgangskrav ikke er opfyldt?

06. februar 2017 af HMort (Slettet)

Hej.

Hvis man f.eks. gerne vil søge ind et sted der kræver et gennemsnit på 7 i Mat A og hvis man så ender med at få et gennemsnit på 6,5, er der så noget som helst man kan gøre ved det eller kommer du aldrig nogensinde til at kunne komme ind?

Jeg er meget bange for, at jeg måske ikke får et højt nok snit. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg gør efterfølgende hvis jeg ikke kan komme ind. Selvfølgelig vil jeg prøve at studere hårdere og virkelig gøre et godt stykke arbejde, men hvis jeg nu får et for lavt gennemsnit, så ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre hvis jeg ikke kan komme ind. Jeg har ikke lyst til at uddanne mig til noget jeg på ingen måde interesserer mig i og være ulykkelig resten af livet fordi jeg har et job jeg ikke gider. :(

Med venlig hilsen,

HMort.


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. februar 2017 af dannysannem

Hvilken uddannelse vil vil du søge ind på?


Svar #2
06. februar 2017 af HMort (Slettet)

Jeg vil gerne have en bachelor i softwareudvikling, men er det ikke lidt irrelevant at spørge om det? 

Anyway, som sagt vil gerne have en bachelor i softwareudvikling og jeg tænker at tage den på ITU (hvis jeg nu kommer ind). 


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. februar 2017 af dannysannem

Jeg tænker, det er relevant, fordi det er forskelligt mellem uddannelsesstederne, hvordan man forholder sig til dispensationsansøgninger.

Der står noget her, hvis du scroller lidt ned:

https://www.itu.dk/uddannelser/bacheloruddannelser/saadan-soeger-du-ind


Svar #4
09. februar 2017 af HMort (Slettet)

Jeg tror I har misforstået mit spørgsmål.

Sidste år var gennemsnittet 7,3 for dem der ville ind på softwareudvikling i ITU. Det varierer selvfølgelig fra år til år, men lad os lige antage at det også er sådan i år. Som der står på linket, skal man endvidere have et snit på mindst 6 i Matematik A, 6 i Engelsk B (eller bare Engelsk A bestået) og Dansk A bestået. 

Mit spørgsmål er så følgende:

Hvad gør jeg hvis jeg nu har et gennemsnit på 5,5 i Matematik A, men har alt andet i orden? Er der noget som helst jeg kan gøre (f.eks. tage en eksamen til eller lignende) eller kommer jeg aldrig nogensinde til at kunne komme ind på netop denne bachelor (softwareudvikling hos ITU)?


Brugbart svar (0)

Svar #5
09. februar 2017 af Smut1

Jeg har svært ved at forstå, at du har lyst til at søge ind på en uddannelse, hvor det forventes, at man er over middel i matematik, hvis du har svært ved faget.

Tror du ikke, at du kunne finde en anden uddannelse? Husk, der er kun tale om forelskelse ikke kærlighed: Det går over, og der er masser af fisk i havet


Svar #6
10. februar 2017 af HMort (Slettet)

Jeg vil søge ind fordi det er det jeg vil. Det er drømme uddannelsen og jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at komme derind. Men hvad er svaret på mit spørgsmål? Er der noget man kan gøre hvis man ikke opnår de specifikke krav såsom f.eks. matematik eller engelsk? Er det muligt at gøre noget eller er man bare "stuck" med det man har?


Brugbart svar (0)

Svar #7
10. februar 2017 af MannaPapaya

Jeg vil foreslå, at du ringer til dem og spørger eller kontakter en studievejleder.

Held og lykke med det i hvert fald :D


Skriv et svar til: Er der noget som helst man kan gøre hvis specifikke adgangskrav ikke er opfyldt?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.