Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 15801 til 15820 af 43092
-
Redoxreaktionens begyndelseshistorie?
ForumindlægHej Jeg er interesseret i at vide hvornår redoxreaktionernes historie begynder? Redoxreaktionerne har 'officielt' sin begyndelse med Lavoisier og opdagelsen af oxygen i slutningen af 1700-tallet, men udspringer også fra elektrokemien. Men jeg er interesseret i noget mere specifikt, ... -
Kvindebevægelsen og strukturationsteorien
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive SRP. Og jeg skriver om kvindefrigørelse i 1960'erne og op til i dag. Jeg tager udgangspunkt i serien Mad Men og i Anthony Giddens strukturationsteori. Jeg er kommet til den del hvor jeg skal analysere "historie delen" og da jeg mener at Betty Friedan og ... -
Hjælp til teorier vedr. flygtningestrømme
ForumindlægJeg har i dag fået udleveret min opgaveformulering i forbindelse med min SRP (i samfundsfag A & historie A). Mine vejlederer har trods mit spøgsmål om selv samme, nemlig hvilke teorier jeg ville kunne bruge til at belyse baggrunden fra de massive flygtningestrømme fra Syrien, samt flygtningen... -
Tilladt eller ej?
ForumindlægHej SP. Hvis man i sin SRP har denne problemformulering i historie A; Belys konflikten x ved hjælp af de to kilder. Konflikten forgår mellem land a og b Den ene kilde, belyser konflikt x fra a's synspunkt, den anden belyser konflikten fra b's synspunkt. Skal jeg lave min analyse f... -
Analyse af kvindernes situation i 1800 (haster)
ForumindlægHey folksens! Jeg sider og er igang med min SRP og jeg er lige blevet i tvivl - håber i kan hjælpe. Jeg skal på baggrnd af min redegørelse lave en analyse af kvindernes situation i 1800 tallet. Men jeg er blevet i tvivl om hvordan det nu lige er at man analysere en sitation i historie. Er de... -
Astronomisk geografi
ForumindlægJeg skriver lige nu SRP i matematik og historie om længdegradsproblemet i 1700-tallet. jeg har nu beskrevet timevinkelsystemet og horisontsystemet matematisk og er kommet til de sfæriske cosinusrelationer som jeg har bevist, men forstår ikke, når man bruger formlerne til bestemme af timevinklen u... -
Protestmusik i Danmark
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive om protestmusik i SRP i musik og historie - mit emne hedder "Protest - musik og samtid". Er der nogen der har ideer til hvordan man kunne stille det op - hvilke musikere der kunne være mest relevante at bruge, om det ville være bedst at koncentrere sig om ungdomme... -
Hjælp til Korea-krigen
ForumindlægHej :) Jeg har besluttet mig for at skrive om Korea-krigen her til december når SRP'en kalder.. Jeg skal skrive i samfundsfag og historie. For det første, er der nogle der har input omkring mine interesse punkter? . Det historiske forløb i Korea-krigen og politikken bag – fokus på USA, ... -
mat - his, 3. gradsligninger
Forumindlægokay sidder godt igang med SRP, MEEN er der nogen som kan hjæpe mig med bevisførelsen i Franoic Vietes bevis om de irreducible ligninger?? A^3 - 3B^2A = B^2D og 3B^2E - E^3 = B^2D der skal så vises at: A=2Bcosv E=Bcosv +-kvadr(3)Bsinv der er givet et tip i bogen at Viete finder A og E... -
Eksempel på opstilling af løsning af bevægelsesligningen for en rakets bevægelse i et tyngdefelt?
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive SRP i fagene fysik og historie. jeg skriver om raketter og rumfart. Jeg er nu nået til fysikdelen, hvor jeg skal gøre rede for princippet bag fremdriften ved en raketopsendelse. Jeg går udfra at dette er raket princippet jeg skal skrive om? I min redegørelse skal der indg... -
England start 1800-1830
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive SRP her om et par dage, men jeg har haft rigtig svært ved at finde noget om den historien i England. Det jeg leder efter er, bøger/informationer om slutningen af "The Georgian Era"/Start 1800 tallet i England. Jeg skal skrive om kvindelivet/synet med udgang... -
Tekster/kilder til levestandarden samt sundhedsmæssige forhold fra 1850 og frem
ForumindlægHey, er i gang med at skrive SRP og mangler tekster til den anden halvdel af 1800-tallet. Mit emne i opgaven fokusere primært på antibiotika (Biologi), med penicillin i fokus. Derudover skal jeg komme ind på folkesundheden og levestandarden i perioden uden penicillin i en redegørelse (Historie de... -
Hjælp til at finde materiale!
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive SRP nu her og skriver om Atombomben (manhatten-projektet) i Fysik og Historie. Jeg står lidt og mangler noget ekstra materiale i fysik - skal bruge noget om: "kerneprocesser samt hvordan der kan være en energigevinst ved en fissionsprocces" "hove... -
hjælp til at finde materiale!
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive SRP nu her og skriver om Atombomben (manhatten-projektet) i Fysik og Historie. Jeg står lidt og mangler noget ekstra materiale i fysik - skal bruge noget om: "kerneprocesser samt hvordan der kan være en energigevinst ved en fissionsprocces" "hove... -
Analyse af Christian 4.s pestforordning 1625
ForumindlægHej :) Jeg sidder og er i gang med at skrive SRP i fagene Historie og Bioteknologi Jeg er noget til mit analyserende spørgsmål, hvor jeg skal analysere kilden Christian 4.s pestforordning fra1643 (http://www.academia.dk/Pesten-i-Danmark/1643a.php) Jeg har et kæmpe problem i og med at ... -
Den danske modstandsbevægelse
ForumindlægHej jer der interessere jer for historie. Jeg er igang med at skrive SRP. Og jeg vil høre herinde om der er nogle der kan hjælpe mig med min ene problemstilling. den lyder sådan her: Diskuter endeligt hvilken betydning film og Tv har på vores erindring og syn på modstandsbevægelsen under Besæ... -
Den danske modstandsbevægelse - hjælp
ForumindlægHej jer der interessere jer for historie. Jeg er igang med at skrive SRP. Og jeg vil høre herinde om der er nogle der kan hjælpe mig med min ene problemstilling. den lyder sådan her: Diskuter endeligt hvilken betydning film og Tv har på vores erindring og syn på modstandsbevægelsen under Besæ... -
det geocentriske verdensbillede
ForumindlægHej, jeg skal i min SRP redegøre for hvilke indvendinger der kommer mod kirkens verdensbillede (det geocentriske verdensbillede). Jeg skriver i fysik og historie og denne del skal helst være historisk.har i nogen forslag til hvad jeg kunne skrive om? næste problemstilling går nemlig ud på at je... -
The Manhattan Project
ForumindlægHej. Jeg håber i kan hjælpe mig med at finde på et godt delemne i The Manhattan Project. Jeg har Fysik som hovedfag og Historie som bifag og skal skrive SRP i det. Jeg har selv tænkt på "Fremstilling og brugen af atomvåbnet" hvor jeg vil komme ind på fremstillingen som den fysiske del o... -
Fag i studieretningsprojekt
ForumindlægJeg har et spørgsmål, som jeg endnu ikke kan finde et svar på. Er det muligt at skrive sit studieretningsprojekt i to fag, som IKKE er en del af ens studieretning? Det hænger sådan sammen, at jeg opgraderer tysk fortsætter til næste år, og min studieretning er mat. A, fys. B og kemi B. Jeg er ikk...
