Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 15821 til 15840 af 23609
-
eksamen (vígtigt!)
ForumindlægJeg har skrevet en rapport om fældningreaktioner, men har et par korte spørgsmåle til det: Jeg har disse to stoffer: Natriumphosphat + calciumnitrat = Na3PO4 + Ca(NO3)2 Er der en som gider at hjælpe hurtigt, altså ved at skrive den fældningsreaktion, så jeg kan se hvilken af stofferne, der ... -
Energi
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive en rapport om energi, og jeg skal bl.a. komme ind på, hvordan energi kan ændre form. Jeg har allerede et par eksempler på energi, der kan ændre form, og hvordan den kan det, men jeg kunne sagtens bruge et par flere. Har I nogle eksempler på energi, der... -
Opvarmning af natron - Stofmængeforhold til at finde massen
ForumindlægJeg har et forsøg der skal skrives rapport om. Forsøget var at opvarme natron, og gennem stofmængde beregning finde ud af hvilken af disse tre reaktioner der er den rigtige. Jeg har regnet stofmængden af NaHCO3 og molarmasserne for NaHCO3, NaOH, Na2O og Na2CO Nu skal jeg så regne mig frem til ma... -
Nerveledningshastighed, teori
ForumindlægHej, jeg sidder her med en rapport, som skal omhandle nerveledningshastighed. Biologi er ikke min stærke side og jeg vil derfor høre, om der er en derude, som har lyst til at læse min teori igennem? Mest for at være sikker på, at der ikke er noget, jeg fuldstændig har misforstået :-) Se vedhæ... -
Kulhydrat - nedbryning
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en biolgi rapport omkring blodsukker og optagelse af kulhydrat, mit spørgsmål er så hvorfor det er nemmere for kroppen at nedbryde noget kulhydrat og optage det i kroppen i forhold til andre kulhydrater. F.eks. er det nemmere at nedbryde flydende glykose fremfor mør... -
Kulhydrat - nedbryning
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en biolgi rapport omkring blodsukker og optagelse af kulhydrat, mit spørgsmål er så hvorfor det er nemmere for kroppen at nedbryde noget kulhydrat og optage det i kroppen i forhold til andre kulhydrater. F.eks. er det nemmere at nedbryde flydende glykose fremfor mør... -
Upasteuriseret øl og pasteuriseret øl
ForumindlægHej alle, jeg er ved at skrive rapport og jeg skal skrive hvad forskellen er på upasteuriseret øl og pasteuriseret øl... Det eneste jeg ved er at upasteuriseret øl ikke er varmebehandlet og derfor stadig har levende gærceller i sig, hvorimod pasteuriseret øl er varmebehandlet og gærcellerne er d... -
Densiteten Af Jern - HJÆLP
ForumindlægHejsa.Nu har jeg roddet rund i mine bøger - og jeg kan virkelig ikke finde noget som helst svar på hvad densiteten af jern er i g.Jeg er igang med en rapport der omhandler udregninger af forskellige materialers densitet.Og jeg bliver nød til at kontrollere mine svar på en eller anden måde, da jeg... -
Religionsfrihed
ForumindlægHej :) Jeg vil først gøre det klart for folk at det her ikke er en debat jeg vil have startet, men derimod vil jeg bare høre folks meninger omkring emnet. Jeg ønsker altså ikke at starte en diskussion på nogen måde. Jeg er i gang med at skrive en rapport om religionsfrihed, og ville høre: H... -
Kartofler og osmose
Forumindlæghey derude, Er der nogen der kan et link til en rapport eller en øvelsesvejledning til et forsøg i biologi, hvor man skal "finde kartoffelcellers isoosmotiske koncentration"? Jeg aner nemlig ikke hva man skal, så håber der er nogen der kan hjælpe. Har llige søgt herinde, men synes ikke... -
navne på forskellige reaktionsskemaer
ForumindlægHej.Jeg skal i forbindelse med en rapport over fældningstitrering, med formålt at finde indholdet af salt i havvand, opskrive alle reaktionsskemaerne og navnene på disse.men hvad kaldes et skema som dette?:AgNO3(aq) + NaCl(aq)--> AgCl(s) + NaNO3(aq)Har fået at vide at det er noget med noget fo... -
Navigator bar TeXnicCenter?
ForumindlægI TeXnicCenter har man i venstre side et navigation "vindue", men der vises bare ikke noget :-(Har før skrevet rapport i TeXnicCenter, hvor den viste det hele som den skulle. Så kan jo ikke lige forstå hvor den ikke gøre det nu.Og kan ikke lige finde noget i settings eller noget :-(Hvad... -
PLZ HJÆLP!
ForumindlægHej, Jeg vil have nogen til at lave en 4 min tale til mig, Altså jeg har en rapport på 5 sider, og jeg skal fremlægge den på 4 min. JEg skal fortælle det vigtigste af hvad eg har skrevet, sidder med en aflevering ved siden af og er derfor tidspresset. Jeg skal lave en powerpoint til m... -
Kredsløberne?
ForumindlægHeyJeg skriver biologi rapport om blodets vej gennem hjertet.Biologi på CLungekredsløbet og systematiske kredsløb..samt "det lille kredsløb" og "Det store kredsløb"... Kaster lidt rundt med begreberne, men noget af det her skulle meget gerne være det samme?Nogen som kan give e... -
Specifik smeltevarme og Specifik varmekapacitet for vand
ForumindlægI min rapport skal jeg i min diskuterende del svarer på dette: Da den specifikke smeltevarme er stor i forhold til den specifikke varmekapacitet for vand, vurder og forklar i hvilke situationer det har en afgørende betydning i hverdagen og teknik. Kan ikke helt finde på hvad man kan bruge det t... -
Genotyper, teori, blodtypebestemmelse
ForumindlægHej gutter, jeg er godt i gang med at skrive en rapport, som omhandler blodtypebestemmelse. Jeg kal skrive et afnsit om teorien bag genotyper, men jeg er ikke sikker på jeg forstår spørgsmålet rigtigt. Jeg har kigget lidt rundt omkring, men... hvad ER teori bag genotyper, og hvad viser genotyper ... -
blodtype
Forumindlæger igang med en rapport og det haster virkelig, har brug for hjælp til dette spørgsmål: 4. Hvis du skal have en blodtransfusion, hvilke(n) donor(er) kan du så modtage blod fra og forklar hvorfor? Husk at se bort fra eventuelle antistoffer i donors blod, de fjernes inden blodtransfusion. jeg... -
Økologi - prøve
Forumindlæghej jeg skal lave en biologi rapport med alle nyttige ting om økosystemet fordi jeg skal til prøve i det. Derfor har jeg dette spørgsmål: hvad betyder iltprofil? er det hvor meget ilt der er i vandet året rundt eller? og spørgsmål 2: hvordan har abiotiske faktorer betydning for hastigheden af ned... -
Fedtstoffer
ForumindlægHejsa allesammen.Jeg er ved at skrive en rapport om fordøjelse af fedtstoffer. Jeg har lavet et forsøg om, at undersøge fedtstoffers nedbrydning, samt hvilken betydning galdesalte har for nedbrydningen.Er der nogle der har nogle gode ting jeg kan skrive i teoridelen? Eller kender en god side, om ... -
Arsen
ForumindlægHvilke emner kan man skrive om i en rapport om grundstoffet Arsen nr. 33 (: Jeg har skrevet om følgende emner: - Fakta - Mord - Destruering af jorden - Arsen i drikkevand - Kur mod blodkræft og knoglemarvkræft - Napoleons død Mere kan jeg ikke finde på. Tænkte på om I havde nogle gode idéer? :D
