Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 15841 til 15860 af 47924
-
nye gymnasie elever
ForumindlægHejsa! Et spørgsmål til alle kommende gymnasie elever, hvilken studieretning har i valgt og hvorfor lige den? (-: -
ENERGILAGRING
ForumindlægHÆLP..... energilagring, nogle former eller metoder?? Alt viden vil gøre nytte, ved ikke noget som helst -
Hjælp til naturvidenskabelig eksamensrapport
ForumindlægHey Folkens,\n\nDet er sådan at jeg, på fredag, skal til en naturvidenskabeligprøve (jeg er 1.g'er i den nye reform). \nVi kan vælge en opgave ud af to. Det er sådan at disse opgaver vil indeholde spørgsmål der er knyttet til både biologi, fysik, naturgeografi og kemi...\nHermed vil jeg så sp... -
Forstår det ikke
ForumindlægFra optagelse 2008 skal følgende krav være opfyldt: Matematik på A-niveau Kemi på B-niveau1) Fysik på B-niveau Biologi på C-niveau Dansk på A-niveau Engelsk på B-niveau Hvert fag skal være bestået med et gennemsnit af karaktererne i faget på mindst 2,0 svarende til 6,0 efter 13-skalaen ... -
1.g
ForumindlægHvad lærer man generelt i 1.g altså fysik/kemi. -
Hej kan I hjælpe mig?
ForumindlægJeg har matematik eksamen på fredag (mundtlig) og har virkelig brug for hjælp! Jeg har som mit emne til eksamen valgt, vand da jeg syens det virkede som overskueligt? - Har dog ingen idé til hvordan jeg kan bruge emnet i form af en opgave.. Den må gerne være fysisk, da det er noget jeg skal... -
Fysikeksamen om radioaktivitet - hjææælp!
ForumindlægHej alle - lige et hurtigt spørgsmål: Hvad hedder formlen man bruger for at finde ud af hvor mange elektorner man max bruger i en skal? Jeg skal op til mundtlig eksamen i emnet i morgen tidlig så jeg ville sætte stor pris på lidt hjælp! Hilsen Signe. -
Gruppearbejde på STX?
ForumindlægHej Jeg har hørt at der er rigtig meget gruppearbejde på HTX... Er det også sådan på STX? Jeg spørger, fordi jeg elsker at arbejde i grupper.. -
Bestået eller dumpet
ForumindlægHar en veninde som er interesseret i at høre om, hvis hun har dumpet matematik a, om hun så stadig kan få huen på? Det samlet gennemsnit af alle fag er over 02, men matematik a er dumpet, da snittet er under 02. Kan hun så få huen på? -
Hvad kan man med en Sammensat Funtion?
ForumindlægHar fået til opgave at skulle fremlægge om sammensatte funtioner i matematik i min klasse.Har fået læst en amsse om dem og om hvordan man alver dem, vha. 2 funtioner.Det kan jeg godt forstå hvordan man gør, mit problem ligger bare i at jeg ikke kan se hvad man kan bruge dem til og jeg kan ikke få... -
hvad har I om?
ForumindlægNu har vi haft om bølger i hele grundforløbet (okay, undtagen lige i starten, hvor vi repeterede en smule)... og jeg ved ikke om vi også skal have det efter grundforløbet, men det er så træls at have om det samme hele tiden. \n\njeg vil bare vide om der også er andre 1.g'ere der har haft om d... -
Landsgennemsnittet for gymnasier
Forumindlæghej, er der nogen som ved hvad landsgennemsnittet er for de gymansielle uddannelser? det er ikke noget der skal bruges til noget, vil bare gerne se hvor jeg ligger i forhold til snittet. Regner med jeg kommer til at ligge på 9,2 held og lykke til dem der stadig mangler eksaminer -
Mulighed for at skifte senere?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er ude i et lille problem, at jeg skal starte på hhx efter sommerenferien i Aarhus, med følgende studieretning: Afsætning A IT A Markedskommunikation C Mine forældre overvejer at flytte til Aalborg efter jeg er færdig med 1.g, det kan vel godt lade sig gøre, at forsætt... -
Naturgeografi eller informatik?
ForumindlægKan nogen forklare noget om forløbet med informatik på c, da jeg ikke ved hvordan det er, og skal vælge imellem det eller naturgeografi -
Differentialregning
ForumindlægHej alle sammen, jeg har haft lidt problemer med nogle omskrivninger, så jeg er kommet her for at få lidt hjælp. Opgaven er på papir, men den lyder som følger: Omskriv følgende udtryk, til formen xa (a kan både være positivt og negativt og behøver ikke være et heltal). 1/x = √x = 1... -
Fag
ForumindlægHej Studieportal! Kan man nu hvor man har afsluttet Fysik A, læse fysik B på enkeltfag for at forbedre kvote 2 ansøgning? -
opgradere et afsluttet fag
ForumindlægHej. Jeg afsluttede billedkunst i 1.g og går i 3.g nu.. jeg tænker nu på at skifte mit valgfag til billedkunst på B. Er det muligt? Hvis jeg nu kommer til at skifte mit valgfag, vil de karakterer jeg får i billedkunst på niveau erstatte mit karakter i c niveau... også selv jeg har været til bill... -
neutralisation og titrering ..
Forumindlæghej alle .. endnu et indlæg fra mig . fysik eksamen tager livet af mig . nå men .. neutralisation? hvis man skal lave forsøget, kan man så godt lave det sådan her : man blander saltsyre, HCl, og natriumhydroxid, NaOH, i en skpl . i skålen er der nu følgende ioner: Na+, OH-, H+ og Cl- ..... -
membranpotentiale, aktionspotentialet og et elementært bonus-spørgsmål om blodgennemstrømning
Forumindlægjeg er endt i den ulykkelige tragedie at skulle op i biologi-b niveau. Derfor sidder jeg og forsøger at forstå det her med membranpotentiale, aktionspotentialet og derunder natrium-kalium-pumpen. Er nogenlunde med på hvad ordene beskriver og de forskelliges funktion, men så heller ikke meget mere... -
eksamenssæt 2008
ForumindlægHej alle... Er der nogen der ved, havd sidste års skriftlige eksamenssæt i tysk hed/omhandlede Tak på forhånd
